Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Försökt läsa ikapp men känner väl lite som igår fortfarande.
@heffaklumpen (höll på att skriva @karamelldrottningen :p) tycker jag verkligen letar och kommer med olika idéer hur det kan ligga till. Vet inte om jag kan lita på henne, men vill försiktigt hålla henne mot det goda hållet.

Cirkus har jag inte sett så mycket av sen DL2. Skulle kunna vara antingen god eller ond, är så pass slipad spelare. Är väl dock inte nån som sticker ut just nu, men vågar inte hålla henne helt god.

Olive tycker jag fortfarande att jag reagerar på. Kan vara spelstilen, men känns verkligen som nåt skaver.

Röstlista DL2 - 21.30
20.41 cirkus röstar på fio
21.04 Madalitso röstar på LenaH
21.11 Heffaklumpen röstar på Olive
21.11 Klara röstar på Madalitso
21.15 Olive röstar på hemlig
21.24 Elo röstar på LenaH
21.25 LenaH röstar på Madalitso
21.29 Heffaklumpen ändrar röst till Madalitso
21.30 fio röstar på Madalitso
21.31 hemlig röstar på Elo (sen röst)

fio 1
LenaH 2
Madalitso 4
hemlig 1

Jag tycker detta var en osedvanligt upplysande lynch för att vara redan DL2.
Jag har svårt att se någon av dem som röstade på mada i lyan i första hand, visst @Klara kan ha velat lägga en alibiröst och inte räknat med utfallet men varför skulle @heffaklumpen ändra om hon var ond och varför skulle @fio spikat igen kistan för mada? Om nu inte fio är i lyan och vetat om en förhäxning men inte räknat med heffas ändring?

Visst finns möjligheterna där och jag kan säkert bli lurad men jag kommer inte i första hand leta ulvar bland dem.

Däremot undrar jag ff över @Olive som jag tog upp tidigare ikväll, varför röstade hon inte på @hemlig igår om det nu inte var så att hon visste att en röst var förhäxad?

Och varför röstade @Elo på mig ikväll när hennes teori haltade och jag ifrågasatte?

@cirkus röst på fio tycker jag också är lite svag men åas så ville hon få igång spelet så den lägger jag inte så mycket vikt vid. Däremot borde cirkus rent statistiskt vara ulv för hon har varit god i väldigt många lekar nu. ;)

Återstår hemlig som la en för sen och meningslös röst på Elo vilket inte säger mig mer än att hon var stressad och @karamelldrottningen som verkligen borde vara brevbärare! :rofl: (obs skämt!)
Med tanke på LenaHs inlägg som jag citerar här så tror jag hon kanske kände sig hotad av att bli käk.

Fio la sista rösten på Mada igår. Skulle möjligen kunna vara förhäxad ulv, som därmed visste att rösten inte skulle gillas, men känns lite otroligt ändå. Hade väl i så fall varit bättre rösta på en god än en ogiltig röst på en ond. Som visserligen ändå skulle ryka...
Väljer dock att lägga fio åt sidan nu.

Elo röstade på LenaH igår, precis som ulven Madalitso. Ville dom försöka få lynchen dit tillsammans?

För att inte missa, om nattningen av ungarna drar ut på tiden sen, så röstar jag nu.

Det är mycket med tanke på att vi vet rollerna på LenaH och Madalitso nu, men jag tror att ulvarna ville få ut en god Lena. Därmed:
hemlig röstar på Elo

Röstlista DL3 - 21.30
12.02 Heffaklumpen röstar på Olive
13:06 karamelldrottningen röstar på Elo
14.57 fio röstar på Olive
18.25 hemlig röstar på Elo

Olive 2
Elo 2

Rollen borde synas i spioninfon men bäst att fråga @Lobelia

Ja men dåså. Då tror jag att Lena försökte peka på i sina inlägg att Olive är siad häxa. Så därmed

fio röstar på Olive
Ok, då förstår jag hur du tänker. :idea: Och jag tror du kan vara något på spåret.

Jag tror att fio har greppat vad LenaH ville få fram i sina sista inlägg. Olive har kämpat bra, men det är svårt att få fram teorier om man redan vet vem som är ond och vem som är god. Sammantaget tror jag Olive är luden.

Klara röstar på Olive.

Röstlista DL3 - 21.30
Klara röstar på Olive

Olive 3
Elo 2

Det är ju väldigt viktigt att goda samlar sina röster idag med tanke på att häxan har iallafall en om inte två förhäxning kvar beroende på om den använde någon igår.

Jag tror också att LenaH ville få fram något om Olive i sina sista inlägg. Jag har ju visserligen varit misstänksam mot Olive typ hela leken, men tänker att eftersom jag inte verkar vara den enda som tror (eller vet) att Olive är ond (häxa?) så kanske jag inte är helt ute och cyklar ändå.

Om jag inte har tänkt fel så kan vi ha en extraröst OCH en förhäxad röst i leken nu ikväll. I värsta fall skulle de onda kunna få den extrarösten och dessutom kunna förhäxa en röst att inte räknas... så med det sagt så tänker jag att det är bra om vi kan samla våra röster på en person, eftersom det kan hända en hel del i det dolda.

Det gör att jag undrar lite över @karamelldrottningen och @hemlig som röstar på Elo istället för Olive?

Edit: Glömde goda lyan! De har också möjlighet att skicka iväg en förhäxning...

Jag är hemskt ledsen över att jag inte har varit det minsta aktiv idag. Jag har två asgmla föräldrar (det är fan värre n att ha småbarn) och ett kaos på jobbet som liknar ingenting. Jag är för trött för att tänka och ser två spår i röstningen. Med avseende på Lenas roll och de citat som fio fiskat fram tror jag att vi ska samla rösterna på Olive eftersom det pekar på att hon kan vara häxan och den rollen vill vi bli av med först.

Jag är fortsatt misstänksam mot Elo, som uttryckte sig igår precis om Olive innan NattDL, självsäkert att de skulle överleva till efter NattDL. Jag är misstänksam mot hemlig också med avseende på DL1 och att hemlig räddades kvar och tänker att i så fall har hon den andra viktiga ulvrollen och därför räddades hon. Nu röstar hemlig på Elo iofs vilket förvirrar mig en del. Kanske en alibigrej

cirkus röstar på Olive

Jag känner att om ni är fler som är helt säkra på Olive, som jag ju själv funderat på, så ändrar jag min röst.
hemlig röstar på Olive

Röstlista DL3 - 21.30
18.34 Klara röstar på Olive
18.53 cirkus röstar på Olive
18.53 hemlig ändrar röst till Olive

Olive 5
Elo 1

Röstlista DL3 - 21.30
Klara röstar på Olive
18.54 hemlig ändrar röst till Olive
18.54 cirkus röstar på Olive

Olive 5
Elo 1

Ledningsgruppen har noterat att vissa ägnar sig väl mycket åt att hinta istället för meditation och ber er meditera över reglerna den närmsta timmen. Det har också medfört en konsekvens som kan påverka utgången av kvällens röstning till straffarbete. För att inte peka ut den/de berörda så får bara de/den information om konsekvensen.

Nu har spelet sprungit iväg från mig igen. Fick lite oväntat besök och så poof, försvann halva dagen.

1. Heffaklumpen
2 qitis - god
3. Queenlilith - god
4. Olive
5. Madalitso - ond
6. cirkus
7. Klara
8. hemlig
9. Elo (jag, god)
10. Fio
11. LenaH - god
12. Karamell

Heffa, Olive, cirkus, Klara, Hemlig, Fio, Karamell.

7 spelare kvar (utanför mig), varav antagligen 3 onda (om vi kör på idén om totalt 4 onda av 12).

cirkus är inte riktigt så skarp som hon brukar vara, men har iofs haft "ursäkter" för dåligt deltagande. Det godförklarar henne inte men kan vara orsaken till lite tvivel över ondhet, iaf.

Olive, jag är inte helt nöjd med hennes svar under dagen. Oklart om det är ny-spelare syndrom eller ondhet. Många verkar har tagit LenaHs sista inlägg som ondförklaring av Olive, vilket iofs ser ganska övertygande ut, men å andra sidan kan det vara onda som blåser på en jakt på en god...

Heffa har varit lite anonym under leken, tycker jag. Jag har för mig att Heffa brukar vara lite mer aktiv/synas lite mer men det kan vara det att jag kommer ihåg fel.

Klara , väldigt anonym. Jag får inget grepp om henne öht. Vilket mycket väl kan vara en ond som försöker flyta lite under radarn.

Hemlig är fortfarande mot den goda sidan för mig. Men kan också ha lurat mig totalt.

Fio, har skrivit en hel del inlägg, några som hjälpte mig när jag missuppfattat hur brevbäraren funkade. Lutar för tillfället åt god men beroende på hur denna lynch går så kan det definitivt ändras.

Karamell är ytterligare en som jag tycker är lite ulvig, egentligen helt utan att jag kan peka på något speciellt. Vilket är skitjobbigt.

Så jag har typ 4 personer som lutar mer åt ondhållet än godhållet. Men om det skulle visa sig att Olive är god, då kommer hela kartan skrivas om.

Jag håller med om att det är viktigt att samla rösterna men tycker också att det samtidigt är lite läskigt.

Elo röstar på Olive

Delvis för att samla rösterna men också utifrån inläggen hon skrivit idag.

Röstlista DL3 - 21.30
Klara röstar på Olive
18.54 hemlig ändrar röst till Olive
18.54 cirkus röstar på Olive
Elo röstar på Olive
olive röstar på elo

Olive 6
Elo 2

Olive är deprimerad, ingen verkar tycka om henne eller se hur hon sliter, när hon ser hur alla pekar på henne så springer hon gömmer sig bakom gödselstacken. Det skulle hon inte gjort, hennes nya uppgift här på gården är att förpassa gödseln upp på flaket till gödselspridaren.

Olive var Häxa

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar