Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Just nu känner jag att Elos andraröst på LenaH igår, med en mycket svag motivering känns rätt misstänkt.

fio och Heffaklumpens röster på Madalitso skulle kunna vara alibiröster, en av dom, men troligen inte båda. Om tex Heffa visste att en av de andra rösterna på Mada inte skulle räknas med kanske hon tyckte att det var värt att chansa och därmed lägga upp Mada till lottning mot LenaH som då hade två röster. Eller om fio visste att en av rösterna på Mada inte skulle räknas med men inte hann med att se Heffas röständring. Men, bägge scenarierna känns ju risky, det skulle ju funnits enklare sätt att säkerställa att en god åkte, tex genom en röst till på LenaH. Vilket iofs skulle ha granskats sönder och samman. Samtidigt hade Mada egentligen inte tid att leka och kanske inte hade något emot att offra sig, vilket ju absolut ger chansen för onda att alibirösta.

Sedan har vi cirkus, Olive, hemlig och Karamellen kvar. Just nu kan jag inte placera någon av dom. Cirkus kom med mycket bra igår, men det behöver inte betyda ett skit. Olive är ny och trasslar ihop det lite för sig. Heffa har av någon anledning hakat upp sig på henne, jag måste läsa lite mer där och bilda mig en uppfattning. Karamellen har varit väldigt osynlig, där måste jag se lite mer. Och hemlig, där har vi ju allt det där med varför hon inte åkte ut i DL1 som vi vred och vände på igår. Det ska jag fundera vidare lite på idag, i ljuset av att vi nu känner till ytterligare två deltagares roller. Om det ens gör någon skillnad. Som sagt, något att fundera på.

Jag kommer försöka rösta tidigt idag för vill inte ha en version av ”favorit i repris” och så missar jag alltihop istället :meh:
Heffaklumpen upplever jag som att hon teoriar en hel del. Vilket är bra.
Olive är på tapeten. Jag är tveksam på olive. Tycker det är svårt med helt nya deltagare. Jag vet aldrig riktigt hur jag ska tänka kring dem så jag har en tendens att skjuta de/den åt sidan till ett framtida ställningstagande.
Fio är en lurifax och alltid svårplacerad. Cirkus likaså.
Funderar vidare på Elo. Elo skulle kunna mycket väl kunna lura i buskarna. Tittar man på röstningen också så lutar det mot en ond. Alternativt en förvirrad god.
Men vill som sagt inte att det blir kaos med röstningen så väljer att rösta redan nu. Lika bra.

Karamelldrottningen röstar på Elo

fio har betydligt mindre inlägg i denna leken jämfört med i förra leken och jag har för mig att LenaH sa att fio brukar ha färre inlägg när hon är ond. Det kan givetvis bero på annat som tex jobb eller bara mindre ork eller tid. Men det är ändå något som är värt att notera!

Eller att Lena var ulv i förra leken och gjorde allt för att rösta ut mig. Från jättegod ena dagen till att rösta på mig. 🤣
Nu har jag jobbat två nätter och då är min aktivitet inte så hög men nu är jag ledig i 4 dgr så då har jag mer tid

Vilken information skulle hon kunna ha fått som skulle göra att hon visste att Olive kände till förhäxningen menar du?

Som jag ser det har hon fått information om Vilka spåmannen siat (får hon veta svaret på sian? Jag har aldrig varit spion så jag har dålig koll på hur spioninfo är utformad i det fallet), vem ängeln skyddat, Vem brevbäraren ev delat ut paket till, vems röst som blivit förhäxad och kanske vilket hyss vaktchefen utnyttjat? Inget av det ger ju egentligen en roll på någon så hur hon skulle kunnat dra några sådana slutsatser om Olive fattar jag inte. Vad missar jag?

Thomas tvivlaren -är misstänksam mot allt och alla, har med sig en något defekt kristallkula. Med hjälp av den kan han sia 2 personer var natt men det blir en aning grumligt och han får bara veta en av rollerna och inte vem som har den (siar Lobelia och Ceta får svaret änge ) Spåman (ny roll) Dag DL

Rollen borde synas i spioninfon men bäst att fråga @Lobelia

Eller att Lena var ulv i förra leken och gjorde allt för att rösta ut mig. Från jättegod ena dagen till att rösta på mig. 🤣
Nu har jag jobbat två nätter och då är min aktivitet inte så hög men nu är jag ledig i 4 dgr så då har jag mer tid
Ja, alltså Lena grundlurade ju mig i förra leken. Trodde verkligen att du var ulv och hon var god och även i goda lyan fortsatte jag tjata om det. Kunde verkligen inte se det på något annat sätt i mitt huvud. Men det var ju tvärt om - hon var ulv och du var god 🤣

Att du har färre inlägg i denna leken var mer ett konstaterande från min sida. Jag vet inget om din roll och du kan mycket väl vara ulv, lika väl som du kan vara god. Det enda jag vet är att du inte är min huvudmisstänkta just nu :)

Ja, alltså Lena grundlurade ju mig i förra leken. Trodde verkligen att du var ulv och hon var god och även i goda lyan fortsatte jag tjata om det. Kunde verkligen inte se det på något annat sätt i mitt huvud. Men det var ju tvärt om - hon var ulv och du var god 🤣

Att du har färre inlägg i denna leken var mer ett konstaterande från min sida. Jag vet inget om din roll och du kan mycket väl vara ulv, lika väl som du kan vara god. Det enda jag vet är att du inte är min huvudmisstänkta just nu :)

Att jag har färre inlägg i denna leken kan ju bero på att den just börjat och den andra leken är slut 🤣

Att jag har färre inlägg i denna leken kan ju bero på att den just börjat och den andra leken är slut 🤣
Haha ja, sant 😂
Men jag har för mig att jag lynchades på typ dag 4 i förra leken och när jag kollade innan det (för att jag skulle gå igenom dina inlägg) så hade du typ 60 inlägg 😊

Haha ja, sant 😂
Men jag har för mig att jag lynchades på typ dag 4 i förra leken och när jag kollade innan det (för att jag skulle gå igenom dina inlägg) så hade du typ 60 inlägg 😊

Förra leken var ju extrem på många sätt. Tror aldrig jag haft så många inlägg i en lek någonsin. Men jag tror nog inte du ska ta något som ulven Lena sa i förra leken som någon absolut sanning.

Förra leken var ju extrem på många sätt. Tror aldrig jag haft så många inlägg i en lek någonsin. Men jag tror nog inte du ska ta något som ulven Lena sa i förra leken som någon absolut sanning.
Det är faktiskt väldigt sant!
Nytt motto: Lita aldrig på de som är ulvar 😁

Röstlista DL3 - 21.30
12.02 Heffaklumpen röstar på Olive
13:06 karamelldrottningen röstar på Elo
14.57 fio röstar på Olive

Olive 2
Elo 1

Dessa är kvar i leken nu.

1. Heffaklumpen
Känns som hon spelar för den goda sidan, försöker verkligen vrida och vända på spelet.

4. Olive
Trasslar in sig mer och mer när hon blir konfronterad av heffaklumpen., spelar mycket på att hon är ny på ett nästan lite överdrivet sätt för att komma undan och bara där plingar ulvradarn. Jag tror även Lena pekar på att hon är siad häxa så därför röstar jag där idag.

6. cirkus
Har inte sett så mkt av cirkus som man brukar men det säger inget om hennes roll. La en i mitt tycke ogenomtänkt röst på mig igår och visst hon försökte få igång röstningen. Får se vad hon skriver idag!

7. Klara
Alltid svårt i början att lista ut på vilken planhalva hon spelar, sen blandar jag alltid ihop henne med @Artline för mig är dom nästan samma person.😅

8. hemlig (om leken kommer igång snart)
Tror hon blev utsatt av ulvarna i dl 1 för att misstänkliggöra henne, dock känner jag att hon får steppa upp lite idag om jag fortsatt ska ha henne åt det godare hållet.

9. Elo
Alltid svår. Har ingen aning men kan hon verkligen vara ond 3 spelet på raken?

10. Fio jag.

12. Karamell

Har inte sett något knappt alls av karamell , hon dök upp och röstade tidigt idag. Missade igår. Behöver helt klart se mer av karamell.

De enda jag inte skrivit några tankar om idag är hemlig och Klara...

hemlig det vred och vändes en hel det igår angående lynchen i DL1 men precis som andra så har jag lagt henne åt sidan (framför allt för att hon själv verkade förvånad över att hon överlevde DL1, vilket hon inte borde varit om hon satt i lyan och visste att en röst förhäxats). Men känner precis som fio att jag skulle vilja se mer av henne nu när vi kommit en bit in i leken, även om jag vet att hon haft fullt upp :)
I övrigt har jag inte reagerat på något särskilt som hemlig skrivit. Förutom att hon blandade ihop mig och karamell (🤣), men det hamnar på förvirrad-kortet (mvh en som tilldelat folk fel röster i röstlistan en gång 😆)

Klara tror detta är typ andra leken vi leker i samma lek så jag kan inte direkt utläsa något ur hennes spelstil. Tycker dock att hon haft vettiga tankar, även om jag nog skulle vilja se mer av henne innan jag vågar placera henne åt det godare hållet.

Har funderat lite mer på fio och det känns som att vi har liknande tankar om många spelare (tänker främst på inlägg #375 där hon gick igenom alla deltagare). Kan det vara en indikation på att vi spelar för samma sida, tro? Något som är säkert är i alla fall att ni alla inte kan vara ulvar. Och jag känner att jag måste börja någonstans. Så ja, jag törs nog faktiskt placera fio lite åt det godare hållet, dels eftersom vi verkar ha liknande tankar om många spelare, men också för att jag inte har reagerat speciellt på något hon har skrivit och för att jag ändå känner att hon försöker leta ulvar. Och för att ni alla inte kan vara ulvar tekniskt sett, för då hade leken varit slut.

Kan det vara så att du försöker göra likadant med mig i denna tävling? 🤔 Att du är ulv som försöker få ut ännu en god.
(Vet inte vilken lek ni syftar på).

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 060
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 601
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 409
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar