1. Heffaklumpen - jag
2 qitis - bybo
3. QueenLilith - Präst
4. Olive
Ny spelare, så det går inte att säga något om hennes spelstil. Men precis som hemlig (tror jag det var) reagerade jag också på att hon tyckte att det var mycket som ingick.
5. Madalitso (f.d Yem)
Mada kom in senare i leken, men kom ändå in innan DL1. Har flaggat om tidsbrist.
6. cirkus
Har (som vanligt?) varit aktiv och jag har väl inte direkt reagerat på något hon skrivit hittills. Hemlig nämnde att cirkus brukar rösta på henne i DL1 när hon är i lyan, vilket hon gjorde igår och det skulle kunna tala för en ond cirkus. Men det är inget jag själv noterat eller minns något av, så jag tänker inte placera henne åt det ondare håller pga det även om jag noterat det nu.
7. Klara
Inget jag reagerat på hittills. Håller med i det hon (och andra) sa igår efter lynchen om att kökschefen troligen förhäxat någon så att dennes röst inte räknades. Annars borde hemlig åkt igår. Q sa att
cirkus skulle kunna komma på något sånt, vilket cirkus höll med om även om hon också sa att hon nog inte skulle slösa en förhäxning i DL1.
Nu tänker jag bara högt, men jag funderar på om någon av våra nya(re) deltagare kan varit inblandad. QL är död och var bevisligen god, vilket lämnar
Olive kvar. Nya spelare gör ju inte alltid som man "brukar" göra (minns tex en gång när ängeln skyddade någon annan natt 1 och fick lyan att tro att någon annan var ängel) och eftersom det är Olives första lek kanske hon var inblandad då? Men som sagt, tänker bara högt här...
8. hemlig
Räddades i lynchen igår. Om det var av en ulv-kollega eller av en motståndar-ulv vet jag inte. Som andra redan sagt så vore det ju ett bra tillfälle för ulvarna att få en god hemlig att se mindre god ut. Men det skulle också kunna vara en ond hemlig där lyan gjorde ett försök att rädda hemlig (eller i alla fall öka hennes chanser att överleva lynchen).
9. Elo
Jag röstade på Elo igår och hon la en 'hämndröst' på mig vilket är noterat. I Elos röstmotivering säger hon att personalen är på plats tidigare än besökarna, men alltså, om jag nu var personal borde jag väl ändå ha någon form av koll på meditation och/eller mindfulness? Vilket jag inte har...
10. fio
Kan inte minnas något i huvudet som jag reagerat på hos fio.
11. LenaH
Jag har inte direkt reagerat på något som LenaH skrivit, i alla fall inte vad jag minns i huvudet nu.
12. karamelldrottningen
Tycker alltid att karamell är skum (förlåt karamell!). Men har inte reagerat på något hon skrivit i denna leken än, det kan ju dock bero på att hon skrivit tre inlägg hittills och att vi bara haft en DL...
Detta är typ mina tankar just nu. Förlåt för att det blev lite rörigt men jag ska iväg nu...