Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
kanske inte protesterat utan mer reflekterat ska jag väl säga i rättvisans namn, menar detta citatet från dig :

som egentligen det var cirkus som stod mer för lite protester . eller ja jag vet inte - jag letade efter reaktioner på Niyamas hint och detta var det jag noterade

Jaha, det var ingen protest tycker jag utan mer att jag inte förstod hennes teori. Sedan förklarade @Niyama så jag förstod (dock vet jag inte om jag håller med om teorin( mest för att jag inte fattade något :p då, plus att det skulle vara osannolikt att de onda skulle gå ihop bara på en misstanke i det läget). Dock tror jag att även niyama släppt den teorin lite då jag tror den byggde på att det var 4 onda och det tror jag inte det kan vara nu, det är väl bara sju kvar?

Det inlägget du citerade handlar alltså inte om hennes hint utan hennes teori.

Jaha, det var ingen protest tycker jag utan mer att jag inte förstod hennes teori. Sedan förklarade @Niyama så jag förstod (dock vet jag inte om jag håller med om teorin( mest för att jag inte fattade något :p då, plus att det skulle vara osannolikt att de onda skulle gå ihop bara på en misstanke i det läget). Dock tror jag att även niyama släppt den teorin lite då jag tror den byggde på att det var 4 onda och det tror jag inte det kan vara nu, det är väl bara sju kvar?

Det inlägget du citerade handlar alltså inte om hennes hint utan hennes teori.
jo jag insåg det när jag letade upp citaten igen därav att jag skrev att du nog mer reflekterade egentligen :)
edit ja vi är 7 kvar så 4 onda kan det inte vara då hade de redan vunnit

Dock tror jag att även niyama släppt den teorin lite då jag tror den byggde på att det var 4 onda och det tror jag inte det kan vara nu, det är väl bara sju kvar?
Ja precis, nu visade sig ju Lobelia dessutom vara god men jag släppte den mer eller mindre direkt efter dl eftersom det inte kom nån mer röst på mig. Enda möjligheten då var ju att t.ex. fåret inte röstade som tänkt eller att nån missade att ändra etc vilket jag höll öppet för.

När det kommer två täta röster på mig, när jag "avslöjade" mig lite redan dag 1, så är det lätt att bli paranoid :p.

jo jag insåg det när jag letade upp citaten igen därav att jag skrev att du nog mer reflekterade egentligen :)
edit ja vi är 7 kvar så 4 onda kan det inte vara då hade de redan vunnit

@cirkus kommentar tolkade jag dock som att hon var skeptisk till att niyama var ängeln vilket är misstänkt i mina ögon, liksom sättet hon gjorde det på( det är sunt att vara skeptisk) jag tolkade det lite som att hon vill/ville tro att hinten var falsk.

Alltså @quarter4ever - såna där uppställningar där du staplar en massa lösryckta citat ovanpå varandra gör du bara när du är siare eller ond! :rofl:

Och vi vet allihop att du inte är siare... ;)

Nu ska jag läsa igenom lite bättre. :)

Jag vet inte hur vi ska få ut en ond idag. Alla kan vara goda och alla kan vara onda. Jag kan tänka mig typ vilken lya som helst. Dock börjar jag fundera över om inte cirkus kanske borde vara huvudmisstänkt ändå? Nu medan jag skriver detta skrev GA en av sakerna jag tycker skaver med cirkus ^ + rösten dag 1 och rösten dag 2, men dag 2 hänger ju ihop lite med att jag tror Paddington är ond.

Alltså @quarter4ever - såna där uppställningar där du staplar en massa lösryckta citat ovanpå varandra gör du bara när du är siare eller ond! :rofl:

Och vi vet allihop att du inte är siare... ;)

Nu ska jag läsa igenom lite bättre. :)
Det gör jag verkligen inte bara med de två roller du anser att jag skulle ha då Utan det är ett sätt att visa varför mina tankar uppkommer.
Jag kan absolut ha fel om dig - jag är liksom inte säker på nån utom möjligen Niyama då i detta läget av leken.
Men eftersom allt hittills mer eller mindre gått ondas väg så måste man ju börja gräva lite mer känner jag? Eller vad tycker du?

@cirkus kommentar tolkade jag dock som att hon var skeptisk till att niyama var ängeln vilket är misstänkt i mina ögon, liksom sättet hon gjorde det på( det är sunt att vara skeptisk) jag tolkade det lite som att hon vill/ville tro att hinten var falsk.

Jag vet inte om hinten är falsk eller inte. Jag tycker den var märklig och ser inte riktigt syftet med den eftersom hon kunde hanterat situationen på annat sätt om hon verkligen är ängeln.Jag tänker att hon också kan ha låtsats vara ängeln för att antingen den riktiga ska träda fram eller för att hon är får som vill tala om för sina kompisar att inte käka henne, även om fåret har ett skydd så borde det väl gagna ulvarna att käka nån annan som inte har skydd. Plus då att tala om för polarna vem hon är. Men som sagt - jag är skeptisk till henne, men samtidigt vågar jag inte tro på att hon INTE är ängeln. (Hur många negationer blev det?)

Jag vet inte om hinten är falsk eller inte. Jag tycker den var märklig och ser inte riktigt syftet med den eftersom hon kunde hanterat situationen på annat sätt om hon verkligen är ängeln.Jag tänker att hon också kan ha låtsats vara ängeln för att antingen den riktiga ska träda fram eller för att hon är får som vill tala om för sina kompisar att inte käka henne, även om fåret har ett skydd så borde det väl gagna ulvarna att käka nån annan som inte har skydd. Plus då att tala om för polarna vem hon är. Men som sagt - jag är skeptisk till henne, men samtidigt vågar jag inte tro på att hon INTE är ängeln. (Hur många negationer blev det?)

Jag hoppas @Niyama inte tar illa upp av det här (för det är verkligen inget illa menat!) men just att det varit lite kaosartat och snurrigt från hennes håll gör att jag tror på henne, en ond Niyama som vill låtsas vara ängel tror jag hade gjort det lite mer sansat, planerat och vältajmat. Medan det som det sett ut nu tycker jag stämmer mer överens med en Niyama som har den sista goda specialrollen och därför känner lite extra ansvar.

Dock: @Paddington skulle liksom inte göra något så tydligt som fåret heller om man tänker på det nåt varv och om man antar att jag skulle vara ulv -om vi bortser från att jag vet min roll då- just för att det är så tydligt - och det är hon inte i en sådan roll
tja, jag har ju en förmåga att bli käkad av ulvarna när jag är utanför lyan för alla godförklarar mig så tidigt.... :angel:

Borde kanske säga en del om min roll i den här leken....

Sedan vet jag att jag inte följde dig i DL1, för om ni kikar på mitt röstinlägg så var det faktiskt ytterligare en sak som jag noterade med Madalitso å inte bara samma motivering som du (Q) hade.

Jag vet inte hur vi ska få ut en ond idag. Alla kan vara goda och alla kan vara onda. Jag kan tänka mig typ vilken lya som helst. Dock börjar jag fundera över om inte cirkus kanske borde vara huvudmisstänkt ändå? Nu medan jag skriver detta skrev GA en av sakerna jag tycker skaver med cirkus ^ + rösten dag 1 och rösten dag 2, men dag 2 hänger ju ihop lite med att jag tror Paddington är ond.

Kan du utveckla det där med hänger ihop med @Paddington ? Förstår inte riktigt hur du menar? Menar du att misstankarna mot @cirkus delvis bygger på att paddi är ond?

Jag har valt att lägga @Niyama åt sidan. Jag tycker ff inte det är så självklart att hon är ängel och hon är duktig på att spela teater men jag kan inte misstänka alla, det blir för svårt.

Jag försöker se ett mönster här och qs lite avvaktande spel dag 1 och 2 i kombination med Paddis röst dag 1 säger mig ett samband.

Att de inte synkade ihop sig mot Niyama igår tror jag helt enkelt beror på att de inte hann, den andra ulven hade redan röstat och att ändra TILL Niyama igår hade grävt deras egen grav.
Dessutom var de nog inte 100 på vem fåret var.

Min röst ikväll kommer landa på antingen q eller Paddi men vill avvakta för att samla godas röster.

Hemma. Ber om ursäkt för dålig aktivitet, dagen har gått i ett.

Det är verkligen svårt att få grepp om folk den här leken tycker jag. I princip alla kan vara goda eller onda känns det som :cautious:

Q röstade jag på igår pga att jag tänkte att Snurrfian kunde blivit käk för att hon var något på spåret som röstade på Q dag 1. Ulvarna skulle också kunnat känna sig säkra på att snurr inte var fåret oöm hon röstat på en ond tänker jag. Den misstanken är väl inte helt försvunnen tills idag. Q försvarar sig ivrigt mot LenaH s misstankar idag. Lite för ivrigt? O_o Eller är hon bara Q?;)

LenaH verkar väldigt säker på vilka som är onda? Eller iaf några. Förvisso har hon sin berömda ulvometer, men frågan är om den funkar eller inte? Som jag skrev igår har jag ju dock henne åt godare hållet, men vet inte hur hjon kan verka så säker? Jag är nojig över vad jag missat...

Niyama betonade sin roll minst sagt tydligt igår kväll. Frågan är ju bara om man kan lita på det? Möjligheten finns ju att hon bluffar, antingen god som vill vilseleda onda eller ond som hoppas någon god ska protestera. Själv känner jag mig tveksam till om man faktiskt skulle protestera eftersom det ju underlättar för de onda. Hmm...

Paddi verkar folk misstänka. Känner att jag måste kolla närmre på henne för att se varför.

Funderar vidare medan jag fixar middag

Jag känner mig väl inte som världens viktigaste person i den här leken, så tror ni att ni får en del svar genom att rösta ut mig så fine - just nu verkar alla vara fullt upptagna med att diskutera mig å hur jag och Lobelia har samordnade röstningen igår, eller att Sookie följt mig eller att jag följt Q.... De två första delarna är ju bevisat fel, sedan har ni fel om nr3 oxå, men ni kanske behöver få det på svart å vitt för att komma vidare i era tankar.

Tänk bara på hur fördelningen kommer att bli när det visar sig att ni har fel.

LenaH verkar väldigt säker på vilka som är onda? Eller iaf några. Förvisso har hon sin berömda ulvometer, men frågan är om den funkar eller inte? Som jag skrev igår har jag ju dock henne åt godare hållet, men vet inte hur hjon kan verka så säker? Jag är nojig över vad jag missat...
F ö så underlättade ulvarna mitt urval om lyakompisar iom att Lobelia försvann från listan även om hon inte var min starkaste kandidat där ändå.
Kvar finns alltså:
@Idahoe
@cirkus
@glömmerallt

I morse verkade hon ganska så säker på dig @Idahoe - du har inga invändningar mot det? Om du inte är ulv så borde du veta att den inte fungerar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar