Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får ansvar? Du tycker alltså ff att alla ska släppa vad de har för händer och rädda först madalitso och sen dig när du inte själv gör mer än att ropa att du är ängel? Ledsen, men leken kretsar inte bara kring dig. :)
Alla ändrar inte röster så lättvindigt. Ibland dyker nåt annat upp, ibland tror man inte på den som hojtar (särskilt inte när denne inte är så pålitlig :p), ibland är man fatalist och vill se vad som händer och i just det här fallet hade du bara 25% risk att bli lynchad, i likhet med 3 andra spelare.
Nja, jag påpekade en risk med att lyncha en som inte är närvarande och sen handlade min teori mot Paddington om det och sen har jag fått förklara mig tusen gånger om.
"Ledsen, men leken kretsar inte bara kring dig."
Vilken otrevlig kommentar. Det har jag verkligen inte tyckt, och idag handlade det om två spelare som var online som jag då försökte uppmärksamma på att det var en väldigt dålig idé att rösta på mig. Även om risken finns att jag bluffar, så är det ju en stor risk att ta i det läget.

Och ang. risken att bli lynchad trodde jag att det skulle komma fler röster på mig.

Allt tjat om Madalitso kommer ju av en teori jag hade gällande Paddington, att jag inte tror att hon hade gjort så som god. Sen har jag blivit ifrågasatt tusen gånger om och fått förklara mig. Vadå dirigera? Jag tog upp vad jag trodde kunde vara på väg att hända, jag var beredd att ändra. Jag kan liksom inte göra mer.
Vad säger att jag inte var beredd att ändra om du gick före? Jo du kan ändra och visa att du menar allvar.

"Ledsen, men leken kretsar inte bara kring dig."
Vilken otrevlig kommentar. Det har jag verkligen inte tyckt, och idag handlade det om två spelare som var online som jag då försökte uppmärksamma på att det var en väldigt dålig idé att rösta på mig. Även om risken finns att jag bluffar, så är det ju en stor risk att ta i det läget.

Och ang. risken att bli lynchad trodde jag att det skulle komma fler röster på mig.
Men du diskuterar bara dem som röstade på dig. Det blir väldigt enkelspårigt och ganska tröttsamt för oss alla (inklusive dig! :)) och det var inte menat att vara elak även om jag förstår om du uppfattade det så.
Det fanns bara en kvar att rösta och du kunde ändrat din egen röst.

Nu ids jag inte diskutera detta mer för som sagt, leken består av 8 deltagare.

Om du skrivit att du var beredd att ändra så har jag missat det. Om du inte skrivit det så kan jag inte veta det.
Nej jag har inte skrivit det, och jag var det inte heller för den delen men om du ändrat kanske jag hakat på ändå. Sannolikheten för att jag ändrar för att någon påpekar en sak men sen inte agerar på den själv är noll, i synnerhet om personen gör det ofta. Det fanns inte tid att diskutera liksom och jag hade noll koll på vem som var online.

Q röstade ju sist idag? Ska leta.
Jag hittade, du har redan citerat det men jag tror inte du läste den delen! :D
Jag är mer fundersam över @quarter4ever , hon la första rösten på madalitso igår och spikade igen kistan för Sookie ikväll med en rätt svag teori.
Q brukar inte rädas att lägga avgörande röster men då brukar hon ha starkare teorier.
Om q är ulv så stämmer kanske tanken om @Paddington som får men @Lobelia tror jag står utanför ekvationen.

Frågan är vem som är qs lyakompis(ar) isf.

Jaha, menade du att du reagerade på Q först ikväll efter dl? (Jo, jag läste.)
Ja, tidigare idag funderade jag ju på q, Paddi och Sookie-trion och åtminstone Sookie-delen visade sig ju vara fel. Men rösten ikväll ihop med vad som skedde igår tycker jag är intressant.

Men du diskuterar bara dem som röstade på dig. Det blir väldigt enkelspårigt och ganska tröttsamt för oss alla (inklusive dig! :)) och det var inte menat att vara elak även om jag förstår om du uppfattade det så.
Det var längesen jag orkade gå igenom alla deltagare. Nuförtiden tar jag oftast bara upp det jag reagerar på. Och det handlade inte om att rösterna var på just mig, hade nån annan ropat som jag och rösterna legat kvar så hade jag tyckt att det var precis lika skumt.

Har bett om att bli utbytt så förhoppningsvis kommer det in nån annan som har energi att teoria om fler deltagare, eller vad det nu är du önskar.

Kanske cirkus kan vara den tredje, hon röstade ju tidigt och jag tycker det skaver att hon röstade på Sookie istället för Paddington med den motiveringen hon hade.

På vilket sätt skavde den?
Jag ansåg ju precis som du har dividerat om när det gäller gårdagen att Sookies röst gjorde att ingen annan skulle kunna åka än Madalitso. Så varför är min motivering skum? Du var ju själv beredd att ändra din röst för att ha kvar henne, men du agerade inte (i tid). Likadant i dagens lynch. Du hade kunnat säkra att du inte åkte genom att ändra din egen röst - om du nu har den roll du försöker påskina så hade det väl ändå varit en säkrare väg att gå?

[
Jag förstår inte riktigt hur ulvarna skulle veta vem ängeln är i det läget bara? Det har ju inte varit några missade käk och av rollistan framgår inte att de skulle ha någon extra information
Det fattar inte jag heller. Och jag fattar inte varför ropa och inte ändra egen röst om hon nu är ängel? Jag är lite inne på din tanke från tidigare inlägg - hon kanske försöker få den riktiga ängeln att träda fram.

På vilket sätt skavde den?
För att sookie var under tidspress och väl inte heller är så rutinerad (?). Paddington som är rutinerad och hade hunnit läsa igenom leken igen tyckte jag alltså var betydligt skummare. Sen röstar ju goda ofta på goda dag 1 (och senare), så jag köpte inte din teori.
Du var ju själv beredd att ändra din röst för att ha kvar henne, men du agerade inte (i tid). Likadant i dagens lynch. Du hade kunnat säkra att du inte åkte genom att ändra din egen röst - om du nu har den roll du försöker påskina så hade det väl ändå varit en säkrare väg att gå?
Jag har redan svarat på detta flera gånger. Jag hade ändrat om det behövts. Sen vet jag inte varför det skulle göra mig skummare att jag inte ändrade?

UPPDATERING!

Vid morgonens coachning-session saknades @Lobelia . Hon var fullständigt försvunnen, men hade lämnat ett brev. Där stod att hon fått ett telefonsamtal med information att hon fått en friplats i Tongas EM-lag så varför skulle hon stå ut med coacher och psykologi. Hon var redan på väg!

Att Tonga inte ligger i Europa tycktes Lobelia inte tänkt på. Vem som ringt det uppenbart falska samtalet är inte klarlagt. På Tonga finns nu ytterligare en bybo.

DL3 kl 21.30

Det var längesen jag orkade gå igenom alla deltagare. Nuförtiden tar jag oftast bara upp det jag reagerar på. Och det handlade inte om att rösterna var på just mig, hade nån annan ropat som jag och rösterna legat kvar så hade jag tyckt att det var precis lika skumt.

Har bett om att bli utbytt så förhoppningsvis kommer det in nån annan som har energi att teoria om fler deltagare, eller vad det nu är du önskar.
Det handlar inte om att teoria om alla deltagare (herregud, det slutade jag med för längesen! :D) utan mest om att dina teorier byggde på vad DU tyckte de andra deltagarna borde gjort men alla spelar inte likadant. :)
Jag är inte alls främmande för att dina misstankar mot @Paddington men spåret att lyan skulle outat sig igår trodde jag inte på och Lobelia visade sig ju också vara god.
Jag tycker du ska spela vidare, jaha - allt gick inte som önskat men vi har ff chansen om vi får ut en ond idag! :)

F ö så underlättade ulvarna mitt urval om lyakompisar iom att Lobelia försvann från listan även om hon inte var min starkaste kandidat där ändå.
Kvar finns alltså:
@Idahoe
@cirkus
@glömmerallt
och de är rankade i den ordning jag misstänker dem mest. Cirkus har jag av förklarliga skäl inte sett så mycket av och jag har ju alltid väldigt svårt att läsa henne men det klarnar förhoppningsvis.

GA känns inte direkt ond i resonemanget kring ängelns outande igår men det är åas hennes forte att spela lite neutralt så man liksom lägger henne åt sidan och så står hon där sist kvar... :cautious:

Ida känns som vanligt positiv och fick in en liten snygg god (God? ;))förklaring av mig igår och rösten på @quarter4ever igår talar till hennes fördel men det var åas inte jättesvårt att se var övriga röster skulle hamna och q låg ju och väntade med sin röst för att kunna fixa situationen så nåt alibi att tala om är den ju inte.

Niyama har jag sorterat bort just nu och väljer att tro att hon var genuin igår men jag är inte övertygad ännu. Dock känns hon inte som det hetaste spåret.

För att sookie var under tidspress och väl inte heller är så rutinerad (?). Paddington som är rutinerad och hade hunnit läsa igenom leken igen tyckte jag alltså var betydligt skummare. Sen röstar ju goda ofta på goda dag 1 (och senare), så jag köpte inte din teori.

Hon är inte så orutinerad att hon inte hade kunnat få till en röst på någon annan istället för att slå spiken i kistan var min tanke. Visst röstar goda ofta på goda i DL1 - men det är IMHO sällan som goda vill spika igen för någon om de har möjlighet att vara lite mer defensiva.

utan mest om att dina teorier byggde på vad DU tyckte de andra deltagarna borde gjort men alla spelar inte likadant. :)
Nä, fast alla utgår ju på något sätt från hur de själva resonerar och hur de medspelare vars spelstil man känner igen brukar göra. Och jag kände inte alls igen en god Paddington i det agerandet, varken dag 1 eller igår. Hade det varit en ny spelare hade jag inte reagerat lika mycket, eller som jag påpekade ang. Lobelia igår att jag alltid tycker hon är skum så det inte behöver säga något om hennes roll.

Du tycker ju alltid att jag teoriar på fel sätt, känns som att det inte spelar nån roll hur jag tar upp saker för det är ändå inte på det sättet man ska teoria :confused:.

Nä, fast alla utgår ju på något sätt från hur de själva resonerar och hur de medspelare vars spelstil man känner igen brukar göra. Och jag kände inte alls igen en god Paddington i det agerandet, varken dag 1 eller igår. Hade det varit en ny spelare hade jag inte reagerat lika mycket, eller som jag påpekade ang. Lobelia igår att jag alltid tycker hon är skum så det inte behöver säga något om hennes roll.

Du tycker ju alltid att jag teoriar på fel sätt, känns som att det inte spelar nån roll hur jag tar upp saker för det är ändå inte på det sättet man ska teoria :confused:.
Jag har inte argumenterat mot Paddi som ond, jag var däremot inte med på att de skulle ha samarbetat och försökt få dig lynchad. Så var det ju inte heller?

Och nej, jag reagerade på att du hade förväntningar på andra spelare trots att du inte gjorde något själv. Och jag reagerade på att du tyckte det var så självklart att alla skulle tro på att du var ängel för att du ropade. Hallå, i en lek med hintar?

Men jag varken vill eller orkar hamna i såna här diskussioner med dig igen, jag vill att det ska vara roligt att leka och det är det inte att älta samma sak gång på gång på gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar