Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min huvudmisstänkte är fortfarande Paddington. Sen känns det som det kan vara vem fan som helst. LenaH tyckte jag ju vinkade om att hon var bybo dag 1, sen blev jag nojig över nåt inlägg hon skrev om det och att hon hoppade på Lobelias och Paddingtons eldande mot mig igår (även om hon inte röstade på mig) gör mig skeptisk. LenaH är ju superskarp som god, så det känns märkligt att hon hakade på där.

Cirkus har jag ju reagerat på, och gör fortsatt. Ida och GA känns som de håller sig i bakgrunden, egentligen kan vem som helst vara ond av dom. GA har jag inte reagerat på nånting från, men jag brukar resonera liknande som henne så det säger inte så mycket.

Tror jag är den enda goda, och sen när nån dör ändrar LL rollen och skriver att det var en god :arghh:.

Tillägg: Q ska jag gå igenom när jag sitter vid datorn.

Min huvudmisstänkte är fortfarande Paddington. Sen känns det som det kan vara vem fan som helst. LenaH tyckte jag ju vinkade om att hon var bybo dag 1, sen blev jag nojig över nåt inlägg hon skrev om det och att hon hoppade på Lobelias och Paddingtons eldande mot mig igår (även om hon inte röstade på mig) gör mig skeptisk. LenaH är ju superskarp som god, så det känns märkligt att hon hakade på där.
Jag har inte hoppat på nåt eldande? Jag reagerade på att du tyckte det var självklart att Lobelia och Paddi var onda för åtminstone Lobelia trodde jag ju inte var ond. Och det var hon inte heller.
Alla som inte håller med dig behöver inte vara onda.

Jag har inte argumenterat mot Paddi som ond, jag var däremot inte med på att de skulle ha samarbetat och försökt få dig lynchad. Så var det ju inte heller?
Men det släppte ju jag mer eller mindre sen, jag trodde det då när det kom in två täta röster på mig. Trodde då det var fyra onda och att de skulle se till att lyncha mig för att ha garanterad vinst. Sen kom de ju inte fler röster på mig. Jag har ju skrivit det tusen gånger nu.

Det har jag inte skrivit heller :arghh:. Tvärtom har jag kommenterat att Lobelia tycker jag alltid är skum så det behöver inte säga något om hennes roll, och nyss kommenterade jag det motsatta gällande GA att bara för att jag inte reagerat på nånting betyder det inte att hpn är god för vi brukar resonera liknande. Alltså jag är inte helt ny på detta.

Men det släppte ju jag mer eller mindre sen, jag trodde det då när det kom in två täta röster på mig. Trodde då det var fyra onda och att de skulle se till att lyncha mig för att ha garanterad vinst. Sen kom de ju inte fler röster på mig. Jag har ju skrivit det tusen gånger nu.
Jag tror helt enkelt inte att ulvarna var så säkra på situationen, varken din roll eller vem fåret är. :)

Det har jag inte skrivit heller :arghh:. Tvärtom har jag kommenterat att Lobelia tycker jag alltid är skum så det behöver inte säga något om hennes roll, och nyss kommenterade jag det motsatta gällande GA att bara för att jag inte reagerat på nånting betyder det inte att hpn är god för vi brukar resonera liknande. Alltså jag är inte helt ny på detta.
Vi släpper detta nu och går vidare. Jag tror vi är överens om Paddi och jag tror hon är får som följde q i DL1.

Jag slänger in en färgad lista och kommer snart med mer inlägg med mina tankar både kring rösterna och det som skrivits senaste dygnet!
DL1
18:32 Quarter4ever röstar på Madalitso
20:34 Madalitso röstar på glömmerallt
20:45 Niyama röstar på LenaH
20:48 cirkus röstar på Niyama
21:03 Niyama ändrar röst till cirkus
21:05 Idahoe röstar på Sookie
21:12 snurrfian röstar på quarter4ever
21:15 Paddington röstar på Madalitso
21:17 Lobelia röstar på LenaH
21:27 LenaH röstar på Lobelia
21:29 Sookie röstar på Madalitso

Madalitso lynchas- givmild siare
snurrfian käkas - häxfifflare

DL2
18:19
cirkus röstar på Sookie
21:11 LenaH röstar på Sookie
21:15 Idahoe röstar på quarter4ever
20:20 Niyama röstar på Paddington
21:21 glömmerallt röstar på paddington
21:26 Paddington röstar på Niyama
21:27 Sookie röstar på Q
21:27 Lobelia röstar på Niyama
21:29 quarter4ever röstar på sookie
sookie
lynchas- bybo
Lobelia käkas- bybo

Först och främst vill jag högljutt protestera mot LenaH s fasta övertygelse om att jag skulle vara ulv! :mad:
Jag köper inte heller hennes teori att Paddington skulle vara det svarta superfåret pga hon följer min röst i DL2
Det är givetvis enkelt för mig att veta att så inte är fallet - då jag vet min egen roll.
Paddington kan mycket väl vara superfåret ändå- men i så fall har hon följt min röst för att misstänkliggöra mig och inget annat, hon kan också lika gärna vara ulv - jag vet inte vart jag har henne helt enkelt

Dock: @Paddington skulle liksom inte göra något så tydligt som fåret heller om man tänker på det nåt varv och om man antar att jag skulle vara ulv -om vi bortser från att jag vet min roll då- just för att det är så tydligt - och det är hon inte i en sådan roll

Dessutom om ni tänker lite på det hela att jag la en tredje(avgörande) röst på sookie igår själv just för att jag trodde hon kunde vara fåret som följde Paddington (det kändes rimligare att anta för mig då) men om jag nu skulle vara ulv som @LenaH påstår så borde jag ju i så fall inte röstat på sookie igår- då även hon skulle vara ett möjligt får som i så fall följde min röst?
(neutralt och hypotetiskt skrivet och inget annat folks!)
Och skulle ju då mycket lätt kunnat valt att lägga min röst på Niyama i det läget som inte alls verkade vara en fårkandidat- hänger ni med på hur jag menar?

Och jag reagerar faktiskt mycket på LenaH som är så säker på att jag är ulv- hon brukar inte ta så fel så när hon är god-även om det händer :D så jag undrar helt enkelt om hon har ett annat syfte med det hon skriver :idea::cautious: eller om den där ulvometern bara tagit semester:confused:

Hon verkar ha svårt att övertyga Niyama om min ev ulvighet och går då hårt in på att få Niyama med sig på Paddington istället - som ju Niyama misstänkt en del
Och som sagt . Nu vet jag ju inte vart jag har Paddington - men OM hon nu är god så är det ju klart att jag funderar på LenaHs avsikter med att misstänkliggöra oss så pass som hon gör- hon känns tämligen tvärsäker på att hon har rätt och vill få med sig andra i samma tankar?

Var tvungen att bemöta detta innan jag börjar grunna på allt annat i leken

Jag tänker så här:
Det var inte 4 onda från start för då hade det varit game over efter ett lyckat käk inatt :)
Troligen är det 2 i lyan och en utanför -för bara en i lyan känns ju verkligen väldigt lite så det tror jag vi kan sålla bort som icke troligt.:p
Och just nu är vi 7 kvar vilket i så fall skulle göra att det står 4-3 till goda och ryker det en god idag så är det ju likaläge och ängeln har ju en lätt hopplöst sits att veta vem att skydda sedan - för jag tror vi kommer ha ängeln kvar efter dagens lynch ;) de får nog svårt att "kuppa ut" den tycker jag!

Nja, jag tyckte inte du var speciellt uppenbar igår och att dra upp idag att inte madalitso borde ha lynchats säger inte heller någonting. Och när du ropade så var det rätt sent och det lutade snarare åt lottning mellan 4 (?) deltagare.
I en lek med tillåtna hintar kan du inte heller räkna med att folk ska både hinna tro dig och ändra röst när det är 3 min till DL och Morden i Midsomer redan börjat. ;)

Jag är mer fundersam över @quarter4ever , hon la första rösten på madalitso igår och spikade igen kistan för Sookie ikväll med en rätt svag teori.
Q brukar inte rädas att lägga avgörande röster men då brukar hon ha starkare teorier.
Om q är ulv så stämmer kanske tanken om @Paddington som får men @Lobelia tror jag står utanför ekvationen.

Frågan är vem som är qs lyakompis(ar) isf.

Kan du inte vara lite tydligare med vad som fick dig så övertygad om att de är 4 onda?

Jag tycker snarare rösten på sookie talar för att @quarter4ever inte är ond, den rösten verkar lite "onödig" för en ond. Varför lägga en röst som kommer dra till sig så mycket uppmärksamhet?

Jag tycker din och @cirkus (grattis i efterskott förresten) röster är betydligt skummare (om vi nu ska granska folk bara för att de röstat på någon god)

Eftersom jag reagerat på LenaH efter gårdagens eftersnack och idag så har jag gått igenom henne lite mer noggrant nu och jag reagerar lite mer efter att hon varit så säker på att Lobelia skulle vara god redan igår- tom Lobelia själv noterade det som ni kan se av mina citat nedan .
var det därför Lobelia blev käk? Troligen inte skyddad av ängeln+ att det skulle se "bra ut" för LenaH som trodde så att hon var god igår?
Jag säger inte att det ÄR så. Men reagerar - det gör jag

Sedan undrar jag vad sjutton denna kommentaren syftar till?:rofl: Jag hänger inte med @LenaH
:D
Fan, jag tappar ju greppet om Stefan Löfven! :arghh:

Här är en liten radda av citat som jag menar är varför jag reagerar på att LenaH så godförklarar Lobelia igår se särkilt mina fetningar och understrykningar i citaten,
Lobelia är inte särskilt kul att ha efter sig om hon tror att hon fått upp ett spår- så kan det ha varit en anledning helt enkelt?
Som sagt jag kan ha helt fel- men tänkte att jag måste ju lyfta upp det jag ändå reagerar på - förhoppningsvis så ger det lite svar så det kan bli lättare att sortera in folk till vilken sida de spelar på :)

Nja, jag tyckte inte du var speciellt uppenbar igår och att dra upp idag att inte madalitso borde ha lynchats säger inte heller någonting. Och när du ropade så var det rätt sent och det lutade snarare åt lottning mellan 4 (?) deltagare.
I en lek med tillåtna hintar kan du inte heller räkna med att folk ska både hinna tro dig och ändra röst när det är 3 min till DL och Morden i Midsomer redan börjat. ;)

Jag är mer fundersam över @quarter4ever , hon la första rösten på madalitso igår och spikade igen kistan för Sookie ikväll med en rätt svag teori.
Q brukar inte rädas att lägga avgörande röster men då brukar hon ha starkare teorier.
Om q är ulv så stämmer kanske tanken om @Paddington som får men @Lobelia tror jag står utanför ekvationen.

Frågan är vem som är qs lyakompis(ar) isf.

Kan du inte vara lite tydligare med vad som fick dig så övertygad om att de är 4 onda?

här tycker jag att hon försöker få ed sig Lobelia mot Niyama- LenaH tog rätt god tid på sig att "inse" vilken roll Niyama troligen hade (nu tycker jag iofs rent principiellt att det är korrekt att vara misstrogen mot sådana proklameringar så det är ok- men jag tyckte att verkade vilja lämna vägen öppen väl länge för att det nog inte var så- men men- min tolkning av det hela) och lite reagerar jag på att hon också taggar Lobelia som ju misstänkt Niyama , och röstat på henne i dl2, så det känns lite som en "vända kappan efter vinden" - grej
Men @Lobelia har också en poäng i när hon ifrågasätter varför du inte försökte rädda dig själv? Varför förlita sig på andra, både igår och idag?

Lobelia fattade också misstankar mot LenaH igår- Lenah svarade aldrig på detta och sedan bleb det mest ordväxling och förklaringar mellan Niyama och Lobelia emellan istället
Nu blir du skum. Du verkar vara ond när du försvarar mig :).

sätter Lobelia sist i listan
Jag fortsätter då med mitt eget spår... ;)

Om jag nu utgår ifrån att q är ulv och Paddi får, vilka kan då ingå i lyan?

@cirkus
@Idahoe
@glömmerallt
@Lobelia

Hm, måste fundera.
drar upp att hon minsann höll Lobelia som god igår
Jag är inte alls främmande för att dina misstankar mot @Paddington men spåret att lyan skulle outat sig igår trodde jag inte på och Lobelia visade sig ju också vara god.

poängterar än en gång hur god hon trodde Lobelia var
F ö så underlättade ulvarna mitt urval om lyakompisar iom att Lobelia försvann från listan även om hon inte var min starkaste kandidat där ändå.

och ytterligare en gång.....
Jag har inte hoppat på nåt eldande? Jag reagerade på att du tyckte det var självklart att Lobelia och Paddi var onda för åtminstone Lobelia trodde jag ju inte var ond. Och det var hon inte heller.

jag vete sjutton jag
Jag vet ju att hon har fel om mig och när någon är så säker på att nån annan är god utan det finns info så blir iaf jag rätt frågande?
och jag ska gå igenom resten också- men bara det att jag tog LenaH först då jag reagerar så mycket på en hel del hon skrivit[/QUOTE]

Senast ändrad:
Eftersom jag reagerat på LenaH efter gårdagens eftersnack och idag så har jag gått igenom henne lite mer noggrant nu och jag reagerar lite mer efter att hon varit så säker på att Lobelia skulle vara god redan igår- tom Lobelia själv noterade det som ni kan se av mina citat nedan .
var det därför Lobelia blev käk? Troligen inte skyddad av ängeln+ att det skulle se "bra ut" för LenaH som trodde så att hon var god igår?
Jag säger inte att det ÄR så. Men reagerar - det gör jag

Sedan undrar jag vad sjutton denna kommentaren syftar till?:rofl: Jag hänger inte med @LenaH
:D

Här är en liten radda av citat som jag menar är varför jag reagerar på att LenaH så godförklarar Lobelia igår se särkilt mina fetningar och understrykningar i citaten,
Lobelia är inte särskilt kul att ha efter sig om hon tror att hon fått upp ett spår- så kan det ha varit en anledning helt enkelt?
Som sagt jag kan ha helt fel- men tänkte att jag måste ju lyfta upp det jag ändå reagerar på - förhoppningsvis så ger det lite svar så det kan bli lättare att sortera in folk till vilken sida de spelar på :)

här tycker jag att hon försöker få ed sig Lobelia mot Niyama- LenaH tog rätt god tid på sig att "inse" vilken roll Niyama troligen hade (nu tycker jag iofs rent principiellt att det är korrekt att vara misstrogen mot sådana proklameringar så det är ok- men jag tyckte att verkade vilja lämna vägen öppen väl länge för att det nog inte var så- men men- min tolkning av det hela) och lite reagerar jag på att hon också taggar Lobelia som ju misstänkt Niyama , och röstat på henne i dl2, så det känns lite som en "vända kappan efter vinden" - grej

Lobelia fattade också misstankar mot LenaH igår- Lenah svarade aldrig på detta och sedan bleb det mest ordväxling och förklaringar mellan Niyama och Lobelia emellan istället

sätter Lobelia sist i listan

drar upp att hon minsann höll Lobelia som god igår
blev nåt knas med de sista citaten jag tar upp i mitt inlägg. klicka på pilen så ser ni att det är flera citat och även mina kommentarer kring dem

blev nåt knas med de sista citaten jag tar upp i mitt inlägg. klicka på pilen så ser ni att det är flera citat och även mina kommentarer kring dem
hittade ett fel iaf hade lyckats feta en klammer till quote. hann inte skriva en editförklaring innan tiden gick ut för att ändra- men skriver det här istället :)

Alltså jag tycker LenaH är skum, men det är minst lika skumt hur du går hårt in för att misstänkliggöra henne :p
nja jag är öppen för att hon kan vara god men som inte fått det hela rätt för sig - men det vet du ju hur det är- man reagerar när någon har fel om en
jag ska kolla lite på er andra också- jag tror jag vågar sortera in dig på godas planhalva dock- tror att alla sett vad du skrivit och det borde ha kommit protester vid detta laget om det inte stämde?
De enda jag sett kan ha protesterat lite men inte kraftigt så är det cirkus och glömmerallt .

nja jag är öppen för att hon kan vara god men som inte fått det hela rätt för sig - men det vet du ju hur det är- man reagerar när någon har fel om en
jag ska kolla lite på er andra också- jag tror jag vågar sortera in dig på godas planhalva dock- tror att alla sett vad du skrivit och det borde ha kommit protester vid detta laget om det inte stämde?
De enda jag sett kan ha protesterat lite men inte kraftigt så är det cirkus och glömmerallt .

Vad är det jag har protesterat mot?

Jag har varit rätt trött sista dagarna så jag har lite svårt att hänga med därför jag inte teoriat så mycket heller, ska försöka göra det en del nu innan deadline.

Vad är det jag har protesterat mot?

Jag har varit rätt trött sista dagarna så jag har lite svårt att hänga med därför jag inte teoriat så mycket heller, ska försöka göra det en del nu innan deadline.
kanske inte protesterat utan mer reflekterat ska jag väl säga i rättvisans namn, menar detta citatet från dig :
Jag förstår inte riktigt hur ulvarna skulle veta vem ängeln är i det läget bara? Det har ju inte varit några missade käk och av rollistan framgår inte att de skulle ha någon extra information
som egentligen det var cirkus som stod mer för lite protester . eller ja jag vet inte - jag letade efter reaktioner på Niyamas hint och detta var det jag noterade
Det fattar inte jag heller. Och jag fattar inte varför ropa och inte ändra egen röst om hon nu är ängel? Jag är lite inne på din tanke från tidigare inlägg - hon kanske försöker få den riktiga ängeln att träda fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar