Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Efter de senaste dagarnas diskussion här så testade jag idag att tänka på om jag skulle kunna tänka mig att ligga med de kvinnor som jag har mött. Jag måste säga att det kändes totalt fel att göra så, så det är nog inte riktigt min grej. :)

Efter de senaste dagarnas diskussion här så testade jag idag att tänka på om jag skulle kunna tänka mig att ligga med de kvinnor som jag har mött. Jag måste säga att det kändes totalt fel att göra så, så det är nog inte riktigt min grej. :)
Enligt teoribildningen på området, är det inget man bestämmer sig för att tänka på. Snarare ägnar hjärnan en millisekund åt frågan på egen hand, och sedan är det bra med det.

Det hela ska heller inte tolkas alltför bokstavligt. Det kan ju finnas tusen skäl till att en person som rent teoretiskt bedöms som "sexuellt möjlig" av lillhjärnan, ändå är väldigt olämplig att hoppa i säng med (tex för att man bara ser personen en liten stund på en buss, tex för att det är chefen, tex för att det är ens kompis partner osv osv).

Det som iofs är sexuellt möjliga, är ju mycket ofta inte sexuellt tillgängliga eller sexuellt lämpliga.

Men om du testar att tänka "vill jag hålla henne i handen?"
Blir det lika fel?

Enligt teoribildningen på området, är det inget man bestämmer sig för att tänka på. Snarare ägnar hjärnan en millisekund åt frågan på egen hand, och sedan är det bra med det.

Jag ville bara testa för att se om det är teoretiskt möjligt att påverka hjärnan till att börja tänka i de banorna.

Jag har under de senaste 20 åren sett det som fullständigt omöjligt att jag skulle hamna i en situation där jag skulle kunna få ligga med någon och det känns som om min hjärna accepterade det och stängde ner de funktionerna som bedömer om en kvinna jag möter är tänkbar. Det senaste året har jag dock börjat se det som fullt möjligt igen och därför ville jag testa om det går att få igång de delarna av hjärnan igen, men detta var nog inte rätt metod.

Men om du testar att tänka "vill jag hålla henne i handen?"
Blir det lika fel?

Den senaste tiden har jag noterat att jag vid några tillfällen när jag har gått bredvid någon och pratat med henne har känt att det vore trevligt att lägga en arm om henne när vi går, jag antar att det är ungefär samma sak.

KL
Till alla er som funderar över kärlek o dejting: Kolla in Kärlekskoden på SVTPlay: http://www.svtplay.se/karlekskoden

Ni som tycker det här med kroppsspråk är svårt kolla särskilt på avsnitt 2.

Trevlig midsommar! :)
Jag har faktiskt sett den! Men med stort besvär. Jag gömde mig bakom en kudde största delen av tiden. Det var otroligt konstigt/konstlat. Men jag var alldeles för nyfiken för att kunna sluta titta.

En kille sa något som jag inte förstår alls. "Om jag ser min tjej/tilltänkta kyssa en annan kille, då försvinner känslorna"
Vad bygger känslorna på då? Hur kan de bara försvinna? Hur kan man ha en sån kontroll över sitt känsloliv?

Sen tycker jag inte att vetenskapen lyckades särskilt väl. Den manlige deltagaren hittade inte någon tjej.
Den kvinnliga deltagaren fastnade direkt för en kille när hon fick se ett foto på honom, och han blev det.
Ungefär lika effektivt som att gå på krogen.

Den senaste tiden har jag noterat att jag vid några tillfällen när jag har gått bredvid någon och pratat med henne har känt att det vore trevligt att lägga en arm om henne när vi går, jag antar att det är ungefär samma sak.
Där ser du! Det är samma sak! Attraktion :love:

Jag har faktiskt sett den! Men med stort besvär. Jag gömde mig bakom en kudde största delen av tiden. Det var otroligt konstigt/konstlat. Men jag var alldeles för nyfiken för att kunna sluta titta.

En kille sa något som jag inte förstår alls. "Om jag ser min tjej/tilltänkta kyssa en annan kille, då försvinner känslorna"
Vad bygger känslorna på då? Hur kan de bara försvinna? Hur kan man ha en sån kontroll över sitt känsloliv?

Sen tycker jag inte att vetenskapen lyckades särskilt väl. Den manlige deltagaren hittade inte någon tjej.
Den kvinnliga deltagaren fastnade direkt för en kille när hon fick se ett foto på honom, och han blev det.
Ungefär lika effektivt som att gå på krogen.

Du ska kanske inte fästa så stor vikt vid hur det gick för singlarna, utan mer lyssna till vad de olika "experterna" har att säga om hur människor reagerar, fysiskt och psykiskt, vid kärlek/ attraktion. Se den inte som en dokusåpa, snarare som en faktaserie.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat