Jag håller med, det fungerar för mig också. Jag blir glad över positiva kommentarer om utseende, speciellt om nya kläder och jag skulle inte sätta upp hår och sådant om det inte var för att andra såg, själv ser jag ju inte. (nu fixar jag inte speciellt mycket med hår, går inte ens till frisör och sminkar mig inte men ändå).Jag tycker det är trevligt med positiva komplimanger om mitt utseende.
Jag känner inte att jag blir bedömd eller att jag är bättre eller sämre.
Helt ärligt så är jag nog i så fall mer lättstressad över kommentarer när det gäller huvudet eller prestation. Speciellt positivt. Tycker nog inte den kategorin är "finare" än andra egentligen.
Då blir det ju plötsligt verkligen ens personlighet och intelligens som är betygssatt ens själ. Värre att ha dålig själ än utseende. Men att jag blir lite låst där får jag väl acceptera, många gillar ju inte ens att rida för tex (rid)lärare som bara kommenterar vad som kan förbättras och inte när det är bra. Där kan jag se jämförelsen med tex att man åstadkommit ngt, får beröm och nu är rädd att misslyckas.
Kommentarer om uppförande och artighet däremot känns helt ok, det är inte prestation, vad snällt att du dukar ut. Eller hantverksmässigt, fint sytt/stickat/ritat.
Gissar att det är helt olika från person till person helt enkelt.