För många år sedan såg jag en kvinna på Valhallabadet i Göteborg som jag reagerade starkt på och kunde inte förstå hur hon såg ut förrän långt senare. Hennes hud var flera nummer förstort, skinnet hängde verkligen på henne, runt armbågar, handleder, knän, fotleder osv. Först flera år senare förstod jag att hon måste gått ner väldigt mycket i vikt, så mycket att huden hängde i veck över hela kroppen.
Jag är helt förundrad att hon vågade visa sig på ett badhus, visserligen inne på damernas med jaccuzzi, kallbad och bastu, men jag hade aldrig vågat. Det om något måste vara handikappande, jag gissar att det kan ha varit ca 100 kg nedgång i rask takt. Om det var pga sjukdom eller GBS har jag ingen aning om.
Jag är helt förundrad att hon vågade visa sig på ett badhus, visserligen inne på damernas med jaccuzzi, kallbad och bastu, men jag hade aldrig vågat. Det om något måste vara handikappande, jag gissar att det kan ha varit ca 100 kg nedgång i rask takt. Om det var pga sjukdom eller GBS har jag ingen aning om.