Ja jag är helt usel på att ge komplimanger, gör det väldigt sällan. Är också dålig på att se om folk klippt sig. Bättre på nya kläder. Men faktum är att jag försöker lära mig det eftersom just mina kollegor på mitt jobb blir väldigt glada av komplimanger om hår och grejs och man sticker ut lite om man inte säger något och det startar konversation om man är först som ser det. Har ingen aning om jag ses som omtänksam, skulle inte tro det.Ja ang det sista så gör jag själv skillnad. Det diskuterades i någon tidigare tråd här också och då skrev jag att jag är mer ok med att uppmärksamma normbrytande utseenden tex.
Så jag skulle kunna uppmärksamma kläder om det är normbrytande rosa och glitter på en pojke och coola dinosaurier på en flicka. Eller en kvinna som rakat av sig håret på huvudet.
Men generellt skulle jag önska att vi på en samhällsnivå kunde börja öva på att stärka varandra på andra sätt.
Det märks ju här i tråden - utifrån hur en del svarar så kan man ju tro att det ENDA sättet att vara snäll på är att berömma folks frisyrer eller kläder. Det finns ju mängder med sätt att stärka sina medmänniskor och vara snäll på.
Jag ger nästan aldrig komplimanger överhuvudtaget - ändå verkar folk anse att jag är en väldigt omtänksam person som får andra att känna sig genuint sedda. Bara som ett anekdotiskt exempel.
Rent estetisk är jag förtjust i väl genomfört tema som tex komplett vandringsstass i fjällen eller full manga outfit, när vi hade ett event i staden här så vimlade det någon gång per år av pojkar och flickor som var helt fantastiska i fluffig kjol och härliga frisyrer. (jag har inte sådant själv, men fint på andra)