Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår inte hur du kan jämföra det!
Jag skulle tycka det var jäkligt stor skillnad på om någon sa till mig att min frisyr inte passade mig eller berättade att min partner var otrogen. Hur ledsen jag än hade blivit hade jag varit oerhört tacksam för att få reda på min partners otrohet! Jag tycker alltid man gör rätt när man informerar om otrohet.
Jag tror inte det är unikt för något av könen att döma kvinnor, min erfarenhet är som sagt att båda fäller kommentarer, men kvinnor har ju generellt betydligt snävare ramar att röra sig inom. Kvinnor ställs i högre grad mot varandra när de som grupp inte tillåts ta samma plats som män. Detta gäller väl särskilt i miljöer där den traditionella kvinnorollen har stor betydelse (tex utseendefixerade yrken) eller där könet utgör ett direkt problem för kvinnorna. Och det kan också vara som andra nämnt, att det plockas poäng i ett samhälle styrt av män när man som kvinna ser ner på kvinnor. Även om det inte finns män direkt närvarande påverkar de med sin självklara status.Lite KL
Min egen erfarenhet är att kvinnor är väldigt elaka mot varann. Elaka kommentarer om utseende har kommit från kvinnor. Bistra konstateranden om att jag tar för mycket plats kommer från kvinnor. Regelrätt vuxenmobbing enbart från kvinnor.
Det finns kvinnor som är lika pigga på att racka ner på killars utseende åxå så- fråga en som vet
/s
Åh tack!Du är så bra!
Absolut, människor som är säkra i sig själva och som kan hantera pressen och kraven utifrån på ett avslappnat sätt har väl oftast en inte lika dömande syn på sina medmänniskor. Medans osäkra måste kontrollera sin status och söka bekräftelse, trycka ner andra och framhäva sig själv i högre grad.Lååååg självkänsla är väl oftast anledningen till dylikt beteende.
Btw, jag "lider" oxå av bitchy resting face
Nej det är inte alla osäkra människor som beter sig så, långtifrån. Låg självkänsla och lågt självförtroende kan ju ta sig otroligt många olika uttryck. Men jag tror att de som fäller dömande kommentarer och söker bekräftelse hela tiden ofta lider av osäkerhet eftersom de påverkas så starkt av normerna runt omkring och måste jobba så hårt mot att framställa sig själva som bättre att de trycker ned andra på vägen.Jag tror inte alltid det handlar om låg självkänsla eller dåligt självförtroende.
Fast nu när jag läser mitt inlägg igen kan jag se hur du tolkar det på ett lite annat vis än jag menade, och känner att jag vill tillägga något om det fetade:Jag tror inte alltid det handlar om låg självkänsla eller dåligt självförtroende.
Det kan nog ofta vara så att man har MER förståelse för andra när man lider/har lidit av en viss grad av osäkerhet.Absolut, människor som är säkra i sig själva och som kan hantera pressen och kraven utifrån på ett avslappnat sätt har väl oftast en inte lika dömande syn på sina medmänniskor. Medans osäkra måste kontrollera sin status och söka bekräftelse, trycka ner andra och framhäva sig själv i högre grad.
Det där får du jätte gärna förklara, jag har lite svårt att se vad de olika sakerna är, och att de skulle kunna vara så stor skillnad på dem??
Har fått höra att min blick är obehaglig, både för att mina ögon är stora och för att min ögonfärg är väldigt ljus i vissa ljussättningar. Att jag har en väldigt kall och isig blick.