Jag känner att jag behöver miljöombyte, rejäl värme, sol, salta bad, god mat... Det var något jag gjorde ofta innan jag blev sjuk för några år sedan, äventyrsresor långt bort. Utanför Europa. Nu är jag sjuk. Har begränsat med ork och fysisk rörlighet (kan gå, är inte beroende av rullstol eller kryckor, men inte vig eller har bra balans). Äter mängder med mediciner dagligen och ibland extra insatta som för förbättring, ibland experiment (t ex kortison, steroider..). Men många är ett måste för att klara vardagen, några för att helt enkelt överleva.
Är det någon i liknande situation som rest utomlands ett par veckor? Går det? Kan man resa med så många mediciner i bagaget? Vad ska man tänka på? Jag fattar att min hälsa, min fysik, kan vara unik, men finns någon som har lyckats?
Är det någon i liknande situation som rest utomlands ett par veckor? Går det? Kan man resa med så många mediciner i bagaget? Vad ska man tänka på? Jag fattar att min hälsa, min fysik, kan vara unik, men finns någon som har lyckats?