Behöver komma bort - resa utomlands med sjukdom och mediciner?

Det beror ju mycket på vad det är för medicin, mina B12 och imigran (migränmed) skiter dom i , men citodon o oxyhejåhå, då blir det liv i luckan, fast jag kör better safe then sorry !
Ja om man har narkotikaklassat (vilket kodein är i många länder) behöver man intyg.
Jag råkade flyga till USA med hundens epilepsimedicin en gång, hade några tabletter i ett rör på nyckelknippan och tänkte inte på det. Märkte det när vi var på väg hem 🙈 (den medicinen är narkotikaklassad). Hade kunnat gå illa!

Vietnam, Filippinerna, Sri Lanka, Sydafrika... :angel: Så kanske inte de mest praktiska.... Men försäkringar behöver jag ju verkligen ha koll på.

Med de länderna behöver du kolla upp väldigt noga om du har några narkotikaklassade mediciner. Ibland kan mediciner som inte är narkotikaklassade här vara det i andra länder. Dessutom kolla vad som gäller för befintliga sjukdomar vad gäller reseförsäkring i utomeuropeiska länder. Är inte alltid det täcker. Dessutom är det bra att ha koll på att reseförsäkring som ingår i hemförsäkringen bara gäller under en begränsad period oftast.
Kolla villkoren i din hemförsäkring, vanligt brukar vara 45 kalenderdagar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka