Kattsnack #8

”Jag kan nog också pussla lite” ville hon tala om bara för det.
CE20A219-A545-4E19-9D42-5EB66A3DB027.jpeg
 
Toni är i full färd med att slakta tygmus nummer två. Hon har lekt våldsamt med den idag och nu är det tydligen dags för den att dö.
Härligt hon håller sig till en tygmus! Min Lillkatt ignorerar tygmöss men små tomtar i tyg ska brottas ner och tas kål på, till mattes förtret :cautious: Jag har börjat skaffa stora tomtar i tyg istället för de vågar hon sig inte på än :sneaky:
 
Härligt hon håller sig till en tygmus! Min Lillkatt ignorerar tygmöss men små tomtar i tyg ska brottas ner och tas kål på, till mattes förtret :cautious: Jag har börjat skaffa stora tomtar i tyg istället för de vågar hon sig inte på än :sneaky:
Hon ger sig på riktiga möss också om någon är dumdristig och tar sig in.
 
Hon ger sig på riktiga möss också om någon är dumdristig och tar sig in.
Det skulle inte mina göra, de skulle nog försöka men Lilla herrn är inte så duktig och Lillkatten har aldrig träffat en riktig mus. Däremot skulle de troligen tycka det var jättekul även om jag lär få fånga musen själv :laugh:
 
Den röda gör allting så sjukt komplicerat. Han ser ju extremt smidig ut men skenet bedrar. Tex ska han ju backa ner på stegen från loftet (nu har han dock … hoppas jag….. fattat att han kan hoppa ner via möblerna jag ställt fram).
Nyss skulle han upp på schäslongen. Då skulle han av ngn outgrundlig anledning ta vägen via franslampan och sen via mitt huvud. Att helt enkelt ta ett simpelt skutt rakt upp på schäslongen från golvet där han satt var NATURLIGTVIS inte ett alternativ 🙄

Ovanstående hade ju iofs inte varit ett jättestort problem om han inte varit så oerhört klumpig. Känns som att varje gång han rör sig så finns risk att han kommer slå ihjäl sig

Han är som Puff i duon Piff och Puff.
Jävligt gullig men jag kommer få magsår

Visa bifogad fil 82724

Söte!!! Någon gång så SKA jag ha en röd hankatt igen. Alla tar de sin del av mitt hjärta, men det är bara någonting unikt och alldeles extra med de röda hankatterna som fångar mig allra snabbast och mest oemotståndligt.

Förutom Floyd, bästa, saknade Floyd, så var min första röda hankatt också en helt oförglömlig individ, Spencer med den långa randiga svansen och en mängd egenheter. Hur han kom helt intill ansiktet och kollade nära, nära in i munnen varje gång jag visslade, för att undersöka om jag eventuellt hade råkat svälja någon fågel levande. Hur han satt under ett bord när det serverades kyckling och det plötsligt kom upp en rödvit kattass helt subtilt som skulle känna sig fram till godsakerna utmed kanten som ett litet tass-periskop. För då skulle nog ingen se eller märka något. Och när jag hade kommit hem från Stockholm efter några veckor, hur han länge satt tyst och alldeles stilla intill och till sist petade på mig så försiktigt med tassen typ: "är det sant? Är människan här på riktigt igen? Eller är det kanske bara någon form av hologram?" :heart
 
Funderar på om de kanske tycker att kattvakten har för liten bostad? De är ju innekatter men jag har mindre lägenhet än de är vana vid. Dock har jag ju loftet (som de mer eller mindre har iallafall light nära-döden-upplevelser från dagligen.
Vill inte att de ska vara olyckliga och känna sig instängda. Ägarna verkar nöjda men jag kan ju inte direkt fråga katterna?
 
Funderar på om de kanske tycker att kattvakten har för liten bostad? De är ju innekatter men jag har mindre lägenhet än de är vana vid. Dock har jag ju loftet (som de mer eller mindre har iallafall light nära-döden-upplevelser från dagligen.
Vill inte att de ska vara olyckliga och känna sig instängda. Ägarna verkar nöjda men jag kan ju inte direkt fråga katterna?
De är nog nöjda.
Så det behöver du inte fundera på
 
Funderar på om de kanske tycker att kattvakten har för liten bostad? De är ju innekatter men jag har mindre lägenhet än de är vana vid. Dock har jag ju loftet (som de mer eller mindre har iallafall light nära-döden-upplevelser från dagligen.
Vill inte att de ska vara olyckliga och känna sig instängda. Ägarna verkar nöjda men jag kan ju inte direkt fråga katterna?

De har massor med nytt att upptäcka (och arrangera om :angel:). De har garanterat jätteroligt :laugh:
 
Lina är en klumpig katt. Det har kommit in en fluga igen och den fick hon syn på. Så när jag var i köket hörde jag plötsligt ett brak från vardagsrummet. Det visade sig att hon gjort ett utfall och vält kattgräset. Nu är det jord lite överallt, inklusive på katt och i min bok. Och flugan lever fortfarande :grin:.
20211228_140152.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
122 749
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 950
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 283
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 122
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp