Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med övriga - bygg en kattgård med kattlucka, så kan katten "gå ut" så mycket den vill under kontrollerade former. Så kan man komplettera med promenader i sele.
Under barndomen och tonåren så hade familjen alltid utekatt, inte alldeles för långt ifrån en 50-väg. Det gick jättebra, tills det inte längre gjorde det. Det är inte värt det. Jag var också nojig, och inte blev det bättre att min värsta farhåga blev verklighet... två gånger. Och två fantastiska individer fick sätta livet till.
Du är så ägd!Vi har haft en fleecefilt med fransar på sängen, på kvällen brukar vi hänga den över sovrumsdörren. Prada hoppar upp på byrån varje kväll och leker en stund med fransarna.
Så gjorde vi misstaget att köpa en ny, större och gosigare filt, jag gillar att ligga på sängen under en filt bland alla kuddar och läsa
Denna filt har inga fransar och självklart blev det skrik och panik.
Eftersom vi är lydiga kattslavar har vi sparat den gamla filten så vi kan hänga den över dörren varje kväll för att se vilka ihop den och lägga undan den på morgonen
Du är så ägd!
Vi opererade vår ena hund för patella och mitt tips är att ringa runt och kolla priser innan. Det skilde nästan 20" för samma operation mellan olika kliniker.. På ett ben alltså..Ja, det blir en kattgård men… tyvärr fick jag åka till veterinären igår och idag konstaterades det att han har patellaluxation på båda bakbenen. Han är bara 8 månader, men operation är det enda som gäller för honom. Jag måste bara se till att ha allt underlag för rehabilitering och konvalescens. Nu gör jag ju allt för honom, så det blir nog bra, men ska konsultera en annan veterinär också för att få lite mer input.
Sådär gör våra ibland också. Ibland är det mat som inte duger ibland mat de har ätit av...Lina är inte hemma, men jag har ställt fram mat även till henne. Toni har ätit upp sin mat men sen har hon gått till Linas matskål och krafsat på golvet som om Linas mat vore en hög med som ska täckas över. (Ja, de får olika foder p.g.a. fröken Kräsen som vill ha Latz och kattslaven har fått ge sig och servera detta. Lina får Mjau.)