Kattsnack #8

Toni fick precis i sig en bit av innehållet från en tygmus. Trodde inte hon skulle svälja det. :nailbiting: Hoppas det kommer ut den vanliga vägen. Jag vill inte åka in till jourveterinär.
 
Toni fick precis i sig en bit av innehållet från en tygmus. Trodde inte hon skulle svälja det. :nailbiting: Hoppas det kommer ut den vanliga vägen. Jag vill inte åka in till jourveterinär.
Kim har en tendens att tugga på mina disksvampar :cautious: så jag har fått börja lägga in dem i skåpet. Är det en pyttebit skulle jag inte oroa mig särskilt, bara hålla ögonen öppna så att hon bajsar och äter som hon ska.
 
Älskar att hon inte berörs alls av fyrverkerierna. (Värre om det blir liksom lite för många människor i ett och samma rum :cautious:)

Jag fick använda en spray till hunden och jag tror att Alice blev lite hög av doften :o:rofl: när jag använde den första gången så nosade hon extra mycket i luften som att hon undrade vad det där var för något?? Efter det när jag använt den igen så har hon kommit fram igen :rofl: sprejade lite på min hand och räckte fram den sista gången, men nej tack så intresserad var hon inte.
Den bara luktar konstigt dude 🥴
 
Intressant nyårsafton, Lillkatten tittade på fyrverkerier i famnen med stora ögon, så spännande! Lilla herrn åt en liten bit blåmögelost med god aptit och ville ha mer O_o Trodde seriöst att han bara skulle lukta på det O_o Men så är han ju ändå katten som ratar allt som "normala" katter gillar och älskar hjortronfil. O nu även mögelost tydligen :crazy:
 
Intressant nyårsafton, Lillkatten tittade på fyrverkerier i famnen med stora ögon, så spännande! Lilla herrn åt en liten bit blåmögelost med god aptit och ville ha mer O_o Trodde seriöst att han bara skulle lukta på det O_o Men så är han ju ändå katten som ratar allt som "normala" katter gillar och älskar hjortronfil. O nu även mögelost tydligen :crazy:

Min pappa smsade mig och frågade om det var okej att sätta katten i buren så att han (pappan) kunde äta ostbricka med gorgonzola ost. Katten var tydligen som besatt. (Lukas åt gorgonzola på julafton. Jag funderade på att förskjuta honom...)
 
Småfröknarna mår bra här, Brunetten har mördat mjukismusen en vända och ligger nu dekorativt i en mjuk brittkringla på fårfällen. Skönhetsmissen har vilat upp sig under överkastet i sovrummet och bara synts till en kortis för att snacksa lite kolja i gelé.
 
Jag har funderat lite på det här med höfter på katter och framför allt min katt.
Jag har reagerat på att han ofta ”skjuter fram” bakbenen när han ligger eller sitter. Om han ligger helt platt på golvet så håller han inte baktassarna under sig utan de sticker ut på sidorna och framåt mot frambenen. Visst kan det vara normalt för katter? Katter kan ju ha lite märkliga stilar för han verkar ju inte ha ont. Han ligger ju på alla möjliga sätt samt busar, leker och far fram som en galning. Han har väl bara hitta en stil som han gillar och inte borde jag vara orolig att han avlastar ömma höfter? Han är ju bara 1,5 år.

F9EE07F5-C9B5-43EF-A398-638F35E19865.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
122 750
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 950
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 283
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 122
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp