Kattsnack #8

Nu när jag kom in igen efter att ha varit nere och kastat sopor osv så såg jag att den ena satt och slickade på sin vänstra framtass. Inget konstigt. Men slickadet upphörde liksom inte. När han sitter så lättar han också gärna lite på just vänster framtass. Han haltar inte när han går. Klämde igenom hela benet, ingen reaktion förutom att han började spinna 😅😅

Nojig kattvakt tänker ringa 112. Ringde ägarna som tyckte att jag skulle chilla och avvakta 😶‍🌫️
 
Åh de är så gölliga!!!!

D8B1D07C-257A-4F11-BEA3-C4653367A103.jpeg
 
Jag tänker jag är galen som fortfarande vill ha aktiva knaskatter som röjer runt istället för nåt lugnare :rofl: Räknar kallt med att om 3-4 år när en siames eller rex flyttar in lär jag bli gråhårig :D

Jag tycker om utseendet på gracila djur. Gillar inte klumpiga och håriga djur som liksom klampar runt. Min granne påstår att jag väljer djur som matchar min inredning. Kanske kan ligga ngt i det :angel:

Här är grannens vinthund som jag brukar passa ibland. Hen är onekligen stilmässigt ganska kompatibel med mitt hem 😜

B64DDEB6-433D-4E96-9970-DF1221F3FDD2.jpeg
 
Jag tycker om utseendet på gracila djur. Gillar inte klumpiga och håriga djur som liksom klampar runt. Min granne påstår att jag väljer djur som matchar min inredning. Kanske kan ligga ngt i det :angel:

Här är grannens vinthund som jag brukar passa ibland. Hen är onekligen stilmässigt ganska kompatibel med mitt hem 😜

Visa bifogad fil 83267
Passar ju in perfekt :D och väldigt vacker :love: Låter verkligen som din kompis är inne på nåt dock :angel:

Jag har samma smak, slanka och graciösa utan allt för mycket päls. Har älskat graciösa djur sedan första gången jag såg en arab :love: Dock inget som matchar inredningen, jag har nån ikea möter gamla grejer-variant i inredningsväg, skulle definitivt passa in med en långhårig fluffboll på soffan 😅 syrrans sambos pälsmonster till katt har totalt avskräckt mig från allt med mycket päls dock, går inte komma innanför ytterdörren innan man är full i katthår! 😩
 
Vaknade nyss av att en katt hoppade på mitt huvud. Hade tagit för lång sovmorgon!
Tass-problemet verkar bättre idag. Jag menar om en hoppar/skuttar upp och ner på ett tre meter högt loft obehindrat förmodar jag att en inte är direkt döende?
Han verkar pigg generellt. Ibland slickar han lite på tassen men hittar inget sår eller så på/mellan trampdynorna
 
Hur får man en katt att fatta att hon inte får vara på en viss plats? Har sagt till femtioelvatusen gånger.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
122 755
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 950
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 284
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 122
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp