Kattsnack #8

Min lille äter också ute på öppen gata liksom, och med GOD aptit och så har alla mina andra två (!) katter varit, men jag har förstått att det inte är normen. :D
 
Det första jag fick göra hos min bror var att ta bort hans katters mat eftersom Megara kastade sig över den (blötmat eller torrisar spelar ingen roll, hon är allätare) och morrade surt när jag tog bort det. Min brors katter är vana vid fri tillgång vilket var helt omöjligt med Megara in the house så min brorsdotter fick mata dem i sitt rum med stängd dörr. :meh:

Sedan var hon uppe (apropå katter på bord) på både matbordet och bänkarna så jag fick låsa in henne i mitt rum när vi åt julbord.

Megara äter var som helst och i princip vad som helst.
 
Det första jag fick göra hos min bror var att ta bort hans katters mat eftersom Megara kastade sig över den (blötmat eller torrisar spelar ingen roll, hon är allätare) och morrade surt när jag tog bort det. Min brors katter är vana vid fri tillgång vilket var helt omöjligt med Megara in the house så min brorsdotter fick mata dem i sitt rum med stängd dörr. :meh:

Sedan var hon uppe (apropå katter på bord) på både matbordet och bänkarna så jag fick låsa in henne i mitt rum när vi åt julbord.

Megara äter var som helst och i princip vad som helst.

Den röda gör allting så sjukt komplicerat. Han ser ju extremt smidig ut men skenet bedrar. Tex ska han ju backa ner på stegen från loftet (nu har han dock … hoppas jag….. fattat att han kan hoppa ner via möblerna jag ställt fram).
Nyss skulle han upp på schäslongen. Då skulle han av ngn outgrundlig anledning ta vägen via franslampan och sen via mitt huvud. Att helt enkelt ta ett simpelt skutt rakt upp på schäslongen från golvet där han satt var NATURLIGTVIS inte ett alternativ 🙄

Ovanstående hade ju iofs inte varit ett jättestort problem om han inte varit så oerhört klumpig. Känns som att varje gång han rör sig så finns risk att han kommer slå ihjäl sig

Han är som Puff i duon Piff och Puff.
Jävligt gullig men jag kommer få magsår

F53A2FF6-5428-4A7B-999D-C70C828795AE.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Resvana katter tar det mesta med ro, min första som var van flyg, bil, buss och tåg vara bara arg på mig när jag inte hade flyttat med en gång och då tog det en veckas bevekanden för att jag skulle vara förlåten, hon brydde sig inte nämnvärt hur många gånger eller hur ofta hon flyttades runt men :rage: när matte inte hade varit med ett par månader när jag gick kvar i skolan i norr när flyttlasset gick utan mig till Gbg. 😤
 
Senaste resan till Öland (nästan 50 mil) så fick jag trycka ner dreamis i Mush-bollarna 😂 så mycket för den naturliga maten :angel:

Sist i Sthlm så åt han direkt utan knussel. Men jag har märkt att han äter inte ordentligt när jag jobbar mina långa dagar varannan vecka. Men äter bättre de veckor jag jobbar mindre och barnen är hemma.

Så min katt är absolut styrd av att någon är hemma och han trivs med miljön.
 
Ignorera mitt skitiga fönster 😅
Storebror sitter nästan alltid här och spanar. Förr stod en stor blomkruka på denna plats men den fick ju naturligtvis kattslaven ta bort 😆

7AAE3CCC-A378-4857-8B6E-C57FAE5312C4.jpeg


Har rapporterat till hussarna. De bara ”det är lite ont om katt-relaterat material på insta-stories du måste steppa upp”. De är nog ungefär de enda som har den åsikten i dagsläget :rofl:
 
Jag fick specifikt till djuraffären och köpte dreamies eftersom jag fick tips om att katter tydligen älskar detta. Absolut inte dessa. Sån fail. Den ena luktade lite förstrött och gick sen iväg. Testade sprida ut på golvet. Ingen brydde sig :rofl:
 
Uppdatering: nu åt bägge lite iaf.
Fan känner mig som en sån där jobbig människa som lägger upp 547366252 bilder om dagen på sin bäbis typ när den äter och kladdar runt ba kolla vad söööööt fastän absolut ingen annan give a fuck. Folk kommer inom kort blocka mig.

:rofl:
Återkom när du tar bild på bajs och säkerställer att bajset ser bra ut… Då finns det verkligen ingen återvändo.
 
Alltså jäääävlar vad det pratas nu. Blir typ döv. Testat om ngt är fel men kan inte komma på ngt. Står och lagar mat och bägge katterna sitter bredvid på köksbänken och jam-vrålar och spinner? Vad är i görningen? 😅😅😅
 
Åh beklagar 😿 @Lillgrådis
(Läste ikapp tråden)
Min bästa, älskade pusselkompis 💔 så överlycklig han skulle ha varit över mitt senaste projekt, påbörjat igår:

B590CA1F-83A7-461F-BB12-CD5398587392.jpeg

Lyckligtvis har jag kvar hans fina syster Ebba, en älskad kompis med stor personlighet även hon. Och med mycket integritet i en liten kropp. Men ingen kommer någonsin att kunna visa en sådan genuin lycka som Floyd när han förstod att det var dags att pussla, och han skulle få vara med och ”hjälpa till” samt
ligga på ett perfekt ställe sett till chansen att bli klappad extra ofta. I flera flera timmar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
122 749
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 950
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 283
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 122
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp