Kattsnack #8

Hungern har visst tagit över min katt :o hon ratade allt som var människomat förut så jag har inte haft någon vana att bjuda henne på något. Tills förra helgen då hon erbjöds lite tunn skinka, det gick absolut ned så hon erbjöds lite gravad lax, det gick också ned! Jag blev väldigt förvånad 😅 Häromdagen fick hon och hunden dela på en mindre skiva julskinka, mums mums :D

Nyss så åt jag en lussebulle medan hon låg i mitt knä, hon nosade nyfiket som hon brukar göra men den här gången försökte hon slicka lite också till min förvåning. Hon fick en liten bit, jodå den gick också ned! 🙈
Hon har blivit personlighetsförändrad av hunger 😬:rofl:

Svårt att se men herrn har en "sardln" med kattmynta under tassen och finslips.

Min mamma var hit för första gången sen jag tog hur Lukas. Han var Livrädd. Verkade helt tro hon var här för att ta honom tillbaka. Så, han verkar inte ha någon längtan tillbaka ut utan är nöjd med lägenhetsliv
IMG_20211224_183615.webp

Skönhetsmissen har någongång under natten klättrat i sitt träd och rivit ned både fårfällen och sin matskål fylld med gottig gastro-mat som är bara till henne. Som tur är sov Brunetten som en stock på en kudde inne hos mig, så både jag och B upptäckte ett halv vardagsrumsmatta täckt av torrisar först på morgonen. Tur det! Annars hade Knubbis-B gått bananas under natten och svällt upp som en chokladmuffin.

Skönhetsmissen var sin konstnärssjäl trogen och gömde sig omskakad inne i garderoben under uppstädningen - men har nu kommit ut och tjurar lite lagom förorättat i köket.

Lite synd att labradorerna redan åkt hem - de brukar annars vara väldigt hjälpsamma med all form av återvinning av tappad mat. :laugh:

Törnis är kattvakt!!! Tog ca 30 min innan jag blev godkänd som slav. Har tagit bort alla blommor/blomkrukor/vaser och dyra antika prydnadsföremål och hoppas att hemmet inte ska rämna helt 😆

Här är dom!

Visa bifogad fil 82637
Så söta :love:

Svårt att se men herrn har en "sardln" med kattmynta under tassen och finslips.

Min mamma var hit för första gången sen jag tog hur Lukas. Han var Livrädd. Verkade helt tro hon var här för att ta honom tillbaka. Så, han verkar inte ha någon längtan tillbaka ut utan är nöjd med lägenhetsliv
Visa bifogad fil 82650
Fin bild :love: o så härligt med hans historia och att han trivs så bra nu :heart

Kaos nu är det full cirkus på loftet. Bägge tog sig upp. Den ena gjorde ett våghalsigt hopp ner i schäslongen. Verkade gå bra. Den andra försökte sen BACKA ner på stegen. Slutade i en balansakt ala Tarzan. Jag höll på att drabbas av en hjärtattack. Hur gör man? Borde man rycka ut rädda? Eller ska de lära sig? Nu gick galningen upp igen? 😵‍💫😵‍💫

Kaos nu är det full cirkus på loftet. Bägge tog sig upp. Den ena gjorde ett våghalsigt hopp ner i schäslongen. Verkade gå bra. Den andra försökte sen BACKA ner på stegen. Slutade i en balansakt ala Tarzan. Jag höll på att drabbas av en hjärtattack. Hur gör man? Borde man rycka ut rädda? Eller ska de lära sig? Nu gick galningen upp igen? 😵‍💫😵‍💫
Om det ser allt för vådligt ut så rekommenderar jag en räddning, en av mina första siameser som jag fick som omplacering hade röjt järnet med brorsan hos förra ägarna, ramlat från ett kylskåp och landat så olyckligt att hon bröt knäet. Flera år senare fick jag ta henne till ny operation för att rensa knäleden som var inflammerad och full med flisor då förre opererande veterinär gjorde ett dåligt jobb när han drog ihop benet med en metalltråd och lämnade en ca en cm lång stump metalltråd som skavt och förstört ledbrosket på henne.

Hon blev aldrig ohalt men hade mycket mindre besvär resten av livet.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
123 430
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 449
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar