Kattsnack #8

Jag fick en heliumballong av min sambo. Prada och Ruben bryr sig inte, Paisley blev så jäkla rädd 😅
Hon gömde sig under sängen, hämtade henne efter stund, då stirrade hon på ballongen och drog.
Nu vägrar hon komma in i vardagsrummet.
Modig katt 🙄
IMG_20211224_150454.jpg
 
Lillekisse nyser lite nu och då. Han är inte snorig och inte det minsta påverkad i allmäntillståndet (och jag tänker ICKE ringa veterinären på juldagen för en förkylning. 😱) men bör det gå över av sig självt om en liten förkylning är allt som felas?
 
Igår kom katt nr 5 hit till mammas hus, en osäker liten dam. Hon skulle hängt med sin familj men visade sig att släktingen de skulle va hos katt avskyr andra katter så lilla Luna som damen heter blev attackerad direkt och kissade på sig av rädsla :( Tur mina och mammas katter är snälla, Luna fräser lite i förebyggande syfte dock. Inte underligt. Men Lillkatten och Luna kan nog bli kompisar, de går efter varandra och håller sig på någon meters avstånd men är så nyfikna på varandra :) Lika gamla också. Har tyvärr ingen bild på Luna men hon är en fluffig, näpen sibirisk katt på lite mer än 1 år cirka :love:
 
Lillekisse nyser lite nu och då. Han är inte snorig och inte det minsta påverkad i allmäntillståndet (och jag tänker ICKE ringa veterinären på juldagen för en förkylning. 😱) men bör det gå över av sig självt om en liten förkylning är allt som felas?

Jag hade inte varit orolig men givetvis hållit uppsikt (det gör jag ju ändå, det ingår ju i den dagliga omvårdnaden) :)
 
Lillekisse nyser lite nu och då. Han är inte snorig och inte det minsta påverkad i allmäntillståndet (och jag tänker ICKE ringa veterinären på juldagen för en förkylning. 😱) men bör det gå över av sig självt om en liten förkylning är allt som felas?

Han kanske vara nosat in lite damm från kattlådan, eller haft en kamp med en damråtta bakom soffan? En nysning eller två hade jag inte brytt mig om. :)

Om han fortsätter nysa eller verkar irriterad, snorig runt nosen eller börjar få kladd i ögonen är det något annat, då skulle jag ringt och rådfrågat Vet.
 
Han kanske vara nosat in lite damm från kattlådan, eller haft en kamp med en damråtta bakom soffan? En nysning eller två hade jag inte brytt mig om. :)

Om han fortsätter nysa eller verkar irriterad, snorig runt nosen eller börjar få kladd i ögonen är det något annat, då skulle jag ringt och rådfrågat Vet.
Åh det är definitivt mer än bara en tillfällig irritation, han nyste hela dagen igår, och några gånger i morse, men han har sovit gott och andas fint. Inget snor heller. Lika hungrig som vanligt också, men nyser han fortfarande på måndag ringer jag definitivt veterinären. :)
Jag och min plånbok är glada så länge vi slipper under storhelgsdagarna bara.
 
Åh det är definitivt mer än bara en tillfällig irritation, han nyste hela dagen igår, och några gånger i morse, men han har sovit gott och andas fint. Inget snor heller. Lika hungrig som vanligt också, men nyser han fortfarande på måndag ringer jag definitivt veterinären. :)
Jag och min plånbok är glada så länge vi slipper under storhelgsdagarna bara.

Vi håller tummar och klor för att det inte är något långvarigt eller farligt! :heart
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
122 747
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 950
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 283
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 122
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp