Kattsnack #8

Paisley är en märklig liten katt.
Hon är alltid med oss, men på liten avstånd. Vill absolut inte klappad och spinner inte.
Förutom på nätterna 😁
Hon fortsätter väcka min sambo genom att bita honom tills han klappar henne samtidigt som hon spinner för fullt.
Händer kanske två gånger varje natt, själv sover jag 🙄
 
Kolla!! Det här blir nog nästa inköpt för mig. Bonnie behöver mattor på trappstegen och de som satt här när vi flyttade hit, börjar ha gjort sitt. Hittade dessa!! Tassarna lyser i mörkret 😍
Så himla roliga 😁 Måste ha!!

https://www.amazon.se/dp/B0813FBB6B...t_i_9952D2QYT1CT5AJ1VFAM?_encoding=UTF8&psc=1Visa bifogad fil 81725

Men åh! :love: Var hittade du dem?

Edit: Jag är inte vaken, jag såg ju att det var med nu :cautious: Skyller på att jag somnade på soffan och har sovit dåligt :p
 
Nu kommer jag att låta som hundra procent nybörjare på katt, men jag har aldrig förr haft katter som gjort kattiga saker (ätit kattgräs, använt kattmöbler, lekt med kattleksaker etc.). Det kan ju bero på att de fått gå ut och därmed fått mycket av kattbehoven uppfyllda där. Men iallafall, kattungen älskar leksaker och mest älskar hon när vi stoppar in typ en vippa eller liknande under något annat, t.ex. en filt. Därför tänkte jag köpa nån variant av "undercover mouse" till henne som hon kan roa sig med själv. Är det nån som har tips på en sån som är rolig och som era katter uppskattat extra mycket?

Jag köpte en Undercover mouse. Kände mig först jättefånig som köper batteridriven leksak till min katt. Men hon älskar den! Hon får leka med den en stund varje morgon och kväll, då hon har sina mesta tokryck. Sen får hon "fånga" en godis. Måste ju annars vara lagom frustrerande att den där som kryper runt under mattan aldrig kommer fram ...
 
Någon här som har erfarenhet av att resa långt i tåg med katt? Rör sig om närmare 17 timmar.. Några tips?
Inte katt, men jag har åkt nattåget till Norrland många gånger med mina hundar, och flera gånger har det varit katter i kupén. Det har sett ut att fungera bra. Nu har jag inte åkt tåg under pandemin och jag vet att det är ett annat bolag som kör, men ofta när jag åkt har jag sett till att få sitta i den fd rökkupén (den är alltså sanerad, luktar inte rök) så att man får som en egen liten avdelning med max något djur till. Har man tur blir man ensam i den och då kan man ju låta katten strosa fritt.

Man brukar också kunna boka liggvagn, men då får man boka hela kupén, sex bäddar. Det blir ju dyrt om man åker ensam.

Jag tänker ofta på en gång då jag åkte och satt i den allmänna djuravdelningen, alltså inte i egen kupé. Jag hade hund och småbarn med mig och skulle åka hela natten. Mitt emot mig satt någon med katt i transportbur. Men den personen hade också bokat liggvagn till sig själv, och mitt i natten lämnade hen den stackars katten ensam i buren på sätet och gick och la sig 😯

Minns inte om jag hann säga till, men konduktören kom i alla fall och sa åt djurägaren att så får man inte göra.
 
En kollega nämnde att han och sambon planerar en fjällresa i slutet av februari men han var så bekymrad för han vet inte om han vågar lämna katten på pensionat(är lite av deras bäbis). Så sa åt han att det är väl bara lämna katten hos mig, gott om plats. Han blev så förvånad och sen bekymrad för jag har aldrig träffat katten, den är livlig och hoppar upp på allt.
Min reaktion: Du menar det är en fullt normal ungkatt. O träffa henne, det är väl bara ni tar med henne och hälsar på nån gång innan ni åker så ser vi hur det går med mina katter?
Då flikade kollega 2 in "Du vet väl att hon är en begynnande crazy cat Lady?" :rofl:

Kollega 2 har en poäng :angel:
Får se vad kollegan med katten kommer fram till. Mina lär inte bry sig så länge katten låter bli Lillkattens mat och inte mopsar upp sig mot Lilla herrn. Lilla herrn har dock betydligt mer överseende med en söt kattdam på 1 år än jämngamla hanar 😅
 
Jag inhandlade ju tidigare i veckan en robotdammsugare. Den har nu fått gå en gång varje kväll sedan jag köpte den. Varje gång jag startar den så kommer båda tjejerna springandes och stirrar intensivt och förnärmat på den lilla roboten under hela dess tur genom lägenheten. De följer så klart efter den från rum till rum för att försäkra sig om att den inte äter upp deras mat eller försöker sno en av deras leksaker.
 
Paisley är en märklig liten katt.
Hon är alltid med oss, men på liten avstånd. Vill absolut inte klappad och spinner inte.
Förutom på nätterna 😁
Hon fortsätter väcka min sambo genom att bita honom tills han klappar henne samtidigt som hon spinner för fullt.
Händer kanske två gånger varje natt, själv sover jag 🙄
Kim är inte heller någon jättepurrig katt även om han är en riktig klängapa. På morgonen dock, när han tycker att jag ska kliva upp, låter han som ett sågverk och biter mig i näsan och längsmed käklinjen.
Visst jättegosigt med krokodiltänderna hörrö. :meh::love:
 
Stillsam förmiddag här. Brunetten har fått sen frukost men hon låg i en varm kurrande pälsboll i sängen ända fram till 9 så hon får skylla sig själv som inte tog väckningsansvar. Efter ätande, kissande och en kontrollrunda i fönstren så har hon återgått till pälsbollstadiet på en köksstol.

Skönhetsmissen snattrade runt sin vana trogen, röjde på mattorna i vardagsrummet med sin mjukismus. Klättrade sen in i garderoben och mjauade från jeanshyllan en lång stund tills jag gick för att se om hon fastnat. Nope. Bara pratig och ville ha uppmärksamhet. Men nu har även hon slocknat på en kudde och jag kan tugga pepparkakor i min ensamhet vid skärmen innan det är dags att ge sig ut i decemberregnet.
 
1639871395239.png


:angel:
 
Jag är lite bekymrad för Toni som inte äter som hon ska. Hon lämnar alltid mat, även när hon bara fått Latz. Igår lämnade hon mer än hälften av sitt blötfoder. I morse åt hon inte alls. Pratade med vet som trodde att det bara var för att hon inte gillar blötmat, eftersom hon ju äter sin eftermiddagsmellis som är torrfoder.

Eftersom hon inte åt sin frukost alls idag så gav jag henne en portion torrfoder nyss. Hon åt men lämnade foder.

Förutom matkrånglet så är hon pigg och som vanligt. Men jag är bekymrad.
 
I natt vaknade jag av att Paisley hoppade på Prada som låg och sov på min kudde 😅
Prada blev inte glad, Paisley tyckte det var jättekul 😂
Hon är inte elak, bara lite uttråkad ibland och vill få igång Paddy, fungerar dock dåligt mitt i natten.
Prada är en Bagheera, Paisley är en Baloo 😂
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
122 743
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 950
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 283
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 122
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp