Jultråden 2021

Lussekatter har jag redan satt i ett antal redan :o . Kör enbart pågens, dom små finns i påse. Då bara jag som äter lussekatter av mig och sambon. Hur kan man inte äta dom :confused1: Nåja mer till mig :d Iochförsig han dricker glögg som jag inte gillar :rofl:
Bästa med pågens är dom är utan russin också, slipper jag pilla bort det :up:

Jsg var föresten i Köpenhamn i helgen som var och där hade julskylting och pyntning börjat i vissa affärer :love:
IMG_20211023_185937_383.jpg

Jag har alltid älskat julen men sista åren har varit sådär pga min psykiska ohälsa. Men nu jobbar jag på med att göra sånt jag brukar gilla och där tänkte jag inkludera julen :)

I min familj julpyntar man inte förrän dagen innan julafton, bortsett från adventsstakar och stjärnor. Det är också typ förbjudet att börja med något juligt innan dess 😅 lussebullar och pepparkakor går väl an i december men skinka, knäcke, godis och sånt "får" inte ätas innan julafton. Det är lite klurigt att julpeppa innan alltså. Förut har jag mest planerat en massa och ägnat mig åt att göra närmare 20 sorters olika julgodis och kakor, men i år orkar jag inget sånt.

Så iår peppar jag genom att fixa killens "julklapp" och det känns faktiskt mysigt. Han firar inte jul så det blir ingen klassiskt julklapp utan snarare någon form av care package med tema "kura upp i soffan i höst/vinterrusket". Jag har köpt en adventskalender med kaffe, och så har jag köpt te och lite olika typer av (ät) choklad. Allt från billig till lite finare i strut och så :love:. Jag har också köpt en mugg, en bok, en filt, en skrivbok och bläck från hans favoritmärke. Jag ska virka en potatis har jag tänkt (internskämt 😅) och så vill jag hitta snabbkaffe med smak (men ej för söt och helst utan mjölk i) i en fin liten burk, men det verkar klurigt. Jag tycker att det är så roligt att handla presenter till någon man tycker om och erkänner utan problem att jag till stor del gör det för min egen skull 😁 Får se om jag hittar på något mer litet eller om jag stoppar där, jag vill så mycket och det är så kul men det kostar ju att skicka iväg paketet sen också 🙈

Jag har alltid älskat julen men sista åren har varit sådär pga min psykiska ohälsa. Men nu jobbar jag på med att göra sånt jag brukar gilla och där tänkte jag inkludera julen :)

I min familj julpyntar man inte förrän dagen innan julafton, bortsett från adventsstakar och stjärnor. Det är också typ förbjudet att börja med något juligt innan dess 😅 lussebullar och pepparkakor går väl an i december men skinka, knäcke, godis och sånt "får" inte ätas innan julafton. Det är lite klurigt att julpeppa innan alltså. Förut har jag mest planerat en massa och ägnat mig åt att göra närmare 20 sorters olika julgodis och kakor, men i år orkar jag inget sånt.

Så iår peppar jag genom att fixa killens "julklapp" och det känns faktiskt mysigt. Han firar inte jul så det blir ingen klassiskt julklapp utan snarare någon form av care package med tema "kura upp i soffan i höst/vinterrusket". Jag har köpt en adventskalender med kaffe, och så har jag köpt te och lite olika typer av (ät) choklad. Allt från billig till lite finare i strut och så :love:. Jag har också köpt en mugg, en bok, en filt, en skrivbok och bläck från hans favoritmärke. Jag ska virka en potatis har jag tänkt (internskämt 😅) och så vill jag hitta snabbkaffe med smak (men ej för söt och helst utan mjölk i) i en fin liten burk, men det verkar klurigt. Jag tycker att det är så roligt att handla presenter till någon man tycker om och erkänner utan problem att jag till stor del gör det för min egen skull 😁 Får se om jag hittar på något mer litet eller om jag stoppar där, jag vill så mycket och det är så kul men det kostar ju att skicka iväg paketet sen också 🙈
Det bästa jag vet med december är all belysning ute och inne, tända ljus, läsa julböcker och kolla julfilmer. Sedan älskar jag iofs glögg och dricker gärna varje kväll från första advent. 😋

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
14 369
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 529
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar