Jultråden 2021

Åh, en till som föredrar alkoholfri glögg! Ska jag vara helt ärlig så föredrar jag nog den saftigaste av alkoholfria glöggar, men det känns lite tråkigt...

Blossa har ju tom en ekologisk i jättefin flaska, det är min favorit 🥰 Jag dricker väldigt lite glögg så I år ska jag vänta tills den finns att köpa o ha glöggpremiär då!

Älskade för övrigt förra årets december med jobb hemifrån p.g.a. pandemin, kändes som att man kunde njuta mycket mer av allt när man var hemma "hela tiden" och inte behövde sitta på kontoret (vi får av brandskäl inte ha någon som helst form av adventsbelysning eller dylikt på kontoret, så där är verkligen bara mörkt och tråkigt och regn utanför rutan och bajs). Hoppas kunna sitta hemma så mycket som möjligt i år också. Min mamma är väldigt traditionell och tar alltid semester i december innan jul för julbak och sånt, lätt mysigaste tiden på året. :love: (Vi bor alltså så nära varandra att jag kan sitta där och jobba om jag skulle vilja insupa riktigt mycket julfeeling. :angel:)

Älskade för övrigt förra årets december med jobb hemifrån p.g.a. pandemin, kändes som att man kunde njuta mycket mer av allt när man var hemma "hela tiden" och inte behövde sitta på kontoret (vi får av brandskäl inte ha någon som helst form av adventsbelysning eller dylikt på kontoret, så där är verkligen bara mörkt och tråkigt och regn utanför rutan och bajs). Hoppas kunna sitta hemma så mycket som möjligt i år också. Min mamma är väldigt traditionell och tar alltid semester i december innan jul för julbak och sånt, lätt mysigaste tiden på året. :love: (Vi bor alltså så nära varandra att jag kan sitta där och jobba om jag skulle vilja insupa riktigt mycket julfeeling. :angel:)
Det där har jag också tänkt på, älskade att sitta invid julgranen och jobba förra året! Å andra sidan är stan väldigt fin med alla sina juleljus och jag blir lite varm i magen av att tänka på att gå omkring bland det på väg till och från kontoret också... Får nog bli en dag i veckan på kontoret och resten hemifrån, ungefär som jag har det nu!

Såg just att SIAs julglass det här året blir med smak av polka och vit choklad - DRA mig baklänges på en liten vagn vad gott det låter! Jag älskar vit choklad-glass och jag älskar polka-glass, känns som att det inte kan bli annat än rätt! Synd bara att jag inte bor i Sverige och därmed får vänta till den 20 december innan jag kan smaka...

Det där har jag också tänkt på, älskade att sitta invid julgranen och jobba förra året! Å andra sidan är stan väldigt fin med alla sina juleljus och jag blir lite varm i magen av att tänka på att gå omkring bland det på väg till och från kontoret också... Får nog bli en dag i veckan på kontoret och resten hemifrån, ungefär som jag har det nu!
Åh ja, jag hade så mysiga mornar hela december förra året. Det var i samband med att du drog igång yoga-utmaningen så jag gick upp tidigt, tände doftljus och julbelysning och yogade i halvmörkret innan jag åt gröt med pepparkakor och lyssnade på julmusik. LÄNGTAR efter en repris! (nu med grötkalender :laugh: :love: )

Jag jobbar fortfarande hemma så kommer sällskapa med julgranen hela månaden :D

Nu blev jag jättesugen på julgran! I fjol hade vi ingen. Jag undrar om vi inte ska ha en på altanen så slipper vi alla barren inne.

I tidernas begynnelse när jag bodde på 25 kvadrat ställde jag en gran med ljusslinga o röda kulor (plast) på balkongen. Var såå mysigt!:love:

Åh ja, jag hade så mysiga mornar hela december förra året. Det var i samband med att du drog igång yoga-utmaningen så jag gick upp tidigt, tände doftljus och julbelysning och yogade i halvmörkret innan jag åt gröt med pepparkakor och lyssnade på julmusik. LÄNGTAR efter en repris! (nu med grötkalender :laugh: :love: )

Jag hoppas jag kan smyga under radarn och bara behöva vara på kontoret en dag i veckan året ut. Av arbetsuppgiftsskäl behöver jag inte vara där, det är cheferna som är trubbiga och tycker att allt är underbart när extroverta människor får som de vill.

Jag har faktiskt funderat på att dra igång en yogautmaning i december igen just för att det var så mysigt... :idea:
Nu blev jag jättesugen på julgran! I fjol hade vi ingen. Jag undrar om vi inte ska ha en på altanen så slipper vi alla barren inne.

I tidernas begynnelse när jag bodde på 25 kvadrat ställde jag en gran med ljusslinga o röda kulor (plast) på balkongen. Var såå mysigt!:love:
Jag kan varmt rekommendera kungsgran i så fall, de vi har haft har knappt barrat alls. Förra året hade vi det dåliga omdömet att bryta trenden och köpa en rödgran istället, och maken till barrande har jag aldrig sett! Jag trodde knappt att det skulle finnas några barr kvar på grenarna lagom till jul. Återgår definitivt till kungsgran i år.

Jag har faktiskt funderat på att dra igång en yogautmaning i december igen just för att det var så mysigt... :idea:

Jag kan varmt rekommendera kungsgran i så fall, de vi har haft har knappt barrat alls. Förra året hade vi det dåliga omdömet att bryta trenden och köpa en rödgran istället, och maken till barrande har jag aldrig sett! Jag trodde knappt att det skulle finnas några barr kvar på grenarna lagom till jul. Återgår definitivt till kungsgran i år.
Tack för tips!

Det gör det lite mer möjligt med innegran. Just nu städar jag inte alls hemma pga skröppelkropp, så det har känts lite väl att initiera en barrmaskin i det läget.:angel:

Ska se vad kombosarna tycker.

Håller med om kungsgran. Jag hade en vanlig förra året, och jag som har katt(er) höll på att bli tokig. Räckte typ att katterna gick förbi och daskade till granen med svansen för att halva skogen skulle ligga på golvet. Och sen är ju barren över jävla allt, hittar FORTFARANDE barr under mattor och soffan från förra året. (Nästa år hoppas jag att jag har haft råd att byta min soffa till en mer lättstädad med högre ben.)

Sjalv vill jag ha jultrojan som Katherine Ryan hade pa sig pa Apollo for flera ar sedan, men den ar helt omojlig attt fa tag pa!

MV5BMWJjZDJlYzEtNjEyZC00YzA2LWFmMDAtYThiYTNiYTYwODVlXkEyXkFqcGdeQXVyMTk3NDAwMzI@._V1_.jpg

Gallande juldekorationer sa hanger vi lampor och sma julpingviner i var stora palmtrad som far jobba overtid som julgran - sparar pengar och traden ;)

Samma här....kungsgran is da shit! Dessutom är de lättare att få i högre höjd utan att bli fula.

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
14 369
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 529
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar