Jag mår lite bättre och har mer ork, så idag bakade jag och sambon saffransbullar med mandel/vanilj-fyllning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du vaddåförnånting sa du? Gillar INTE varm choklad?? What's not to like?!Jag tänkte ha lite adventsmys med lussekatt och varm choklad. Men jag kan konstatera att nej, jag gillar fortfarande inte varm choklad. Alls. Aja, det ser mysigt ut iallafall
Visa bifogad fil 80968
Det ser ju så gott ut så jag har provat så många gånger, men det går verkligen inte Kall choklad (samma pulver, samma mjölk) går bra, men så fort den blir varm? FyfanDu vaddåförnånting sa du? Gillar INTE varm choklad?? What's not to like?!
Det ser ju så gott ut så jag har provat så många gånger, men det går verkligen inte Kall choklad (samma pulver, samma mjölk) går bra, men så fort den blir varm? Fyfan
Snögubben är väl inte direkt min favorit men sonen förälskade sig i den på Jula när han var 1 (den var större än honom) och skulle tvunget konka runt på den så den har fått en hedersplats här hemmaÖverraskade barnen med pyntat i entrén när de kom hem. De bara skrek rakt ut i glädje
Visa bifogad fil 81032
Kylskåpsmagnet med fyndig text, choklad med kapten Morgan, Låda till bag- in -box "vuxensaft", presentset med ostbricka, chokladskedar man stoppar i kaffe tex och ett doftljus med nystädat är det vi köpt till årets julklappspel pris mellan 29 och 149/klappenJulklappsspel, är det någon som har tips på klappar? Var några år sedan sist och känner att jag har ingen fantasi! Böcker, vin, Triss, fin choklad är så långt min inspiration räcker till just nu. Är det någon som har andra idéer? Tanken är cirka 100 kr/klapp och vi är en samling där alla inte känner alla. Ålder 18-85.
Vantar, mössa, minibrandsläckare, laddningsbar tändare, batteridrivna ljus, set med reflexer, ölkorv, kaffe med annorlunda smak (köpte karamellkaffe på Cervera för något år sedan), resespel, stektermometer, vuxenmålarbok, tjocka strumpor, julpynt, verktyg, duschkit, termosmugg, filt, bakform, knivslipJulklappsspel, är det någon som har tips på klappar? Var några år sedan sist och känner att jag har ingen fantasi! Böcker, vin, Triss, fin choklad är så långt min inspiration räcker till just nu. Är det någon som har andra idéer? Tanken är cirka 100 kr/klapp och vi är en samling där alla inte känner alla. Ålder 18-85.
Vilken bra idé! Man har ju oftast massa bra och användbara grejer i sina skåp och lådor som bara ligger för att det inte passar mig.. synd bara att min familj envisas med att köpa massor med julklappar.Kan för övrigt varmt rekommendera en grej jag hittade på för några år sedan. Vi införde julklappsspel där man inte fick köpa några klappar, utan bara slå in sånt man redan hade hemma men inte använde. Minstavärde ca 50 kr per klapp och minst en klapp per person, och självklart bara sånt som någon annan kan vilja ha (dvs inget skräp). Ett återvinningsspel helt enkelt. Man blev av med onödiga prylar hemma, och kunde få med sig något bättre.
Det var en stor hit! I spelen dök det upp bland annat ett set linnehanddukar, magnetisk knivlist, bok om trädgårdsskötsel, nackmassagepryl, en elektrisk kryddkvarn och chokladask (den senare hade jag fått i julklapp från jobbet, så den hade inte legat på en hylla och samlat damm först ) .
Precis! Och det som inte används av mig kan ju vara precis det någon annan skulle vilja ha.Vilken bra idé! Man har ju oftast massa bra och användbara grejer i sina skåp och lådor som bara ligger för att det inte passar mig.. synd bara att min familj envisas med att köpa massor med julklappar.
Men vad bra tips, som brandsläckarsaker vill jag ju ha själv. Tack!Vantar, mössa, minibrandsläckare, laddningsbar tändare, batteridrivna ljus, set med reflexer, ölkorv, kaffe med annorlunda smak (köpte karamellkaffe på Cervera för något år sedan), resespel, stektermometer, vuxenmålarbok, tjocka strumpor, julpynt, verktyg, duschkit, termosmugg, filt, bakform, knivslip
@MJLee Inte två? Mix Megapol och Star FM? Som sagt bannlyst hos mig