Jag uppfattade dig som att du stod för matlagningen eftersom han inte gör det tillräckligt bra och matlagning är ett intresse för dig. Och att han gör "typ allt annat", som du menade gör att ni ändå har ett jämställt hushåll. Men om det nu kommer fram att ni hjälps åt och båda lagar mat så är ju det bara bra, då missuppfattade jag det du skrev tidigare. Beroende på vad du menar med att han visst också lagar mat, så hade jag fortfarande inte räknat en uppdelning på 98/2% som jämställd men om det handlar om att han faktiskt tar ansvar för en betydande del, även om det inte är just 50/50 så är det betydligt mer än vad det lät som tidigare.
Mat handlar ju om mycket mer än just att stå vid spisen, det ska planeras, handlas, startas i tid så att det är klart när det ska osv, och är mer än middagen på kvällen. Och det är därför jag inte vill fästa mig vid just matlagning, och exakt 50/50-fördelning av den, för ansvaret är bredare än så. Självklart FÅR man dela upp alla sysslor på millimetern om man vill, jag menade bara att jag inte tycker att det krävs för att vara jämställda. Det lät på dig som att du tolkade att ändra menar att det krävs, och då skrev jag att jag inte tycker det i alla fall.