Man är olika helt enkelt. Jag är väl en av de som vill ha något som andra ser som ”millimeterrättvisa”, och det är helt enkelt för att det är viktigt för mig. Jag skulle personligen inte säga att jag utövar någon slags millimeterrättvisa, men det verkar vara så andra tolkar mig. Då får det väl vara så.Jag blir helt matt på hur mycket millimeterrättvisa som många i tråden efterfrågar!
Om det var viktigt för min man att ha en fin trädgård och det var ett av hans intressen hade jag ju hjälpt honom att få tid att jobba i den. Precis som att han hjälpte mig att få tid att vara medryttare.
Allt detta snack om vad som är hushållssyssla och vad som är intresse/hobby är otroligt märkligt!
Jag och min man har varit ihop i 20 år. Det är för mig helt främmande att hålla på och tänka så som många er i tråden skriver! På en del av er låter det som att allt som inte är direkt inblandat i överlevnad är intresse/hobby. Jag blir helt matt och väldigt glad att jag inte har någon i mitt liv som resonerar så! Det låter väldigt jobbigt att leva med linjalen i högst hugg hela tiden.
För mig är en ojämlik fördelning mer belastande än att säkerställa ”millimeterrättvisa”. Jag föredrar att göra vissa saker tillsammans och då blir det naturligt lika. Det gäller tex handla mat, laga mat, städa osv. När det gäller tvätt så varierar det vem som initierar tvätten (vi gör det nog lika ofta) men om båda är hemma hjälps vi åt med att hänga. Det är inte det minsta jobbigt.