Men den här frågan har man ju svarat på i snart tre trådar.
Jag 8 månader, han 6 månader, han 1 fyra veckor när jag hade semester också, sedan han inskolade tre veckor. Sedan en juni och en juli där semestrar och mormor täckte igen blandat med div föräldradagar från alla, eftersom jag jobbade och han jobbade och förskolan började i augusti. Skolades in 15 månader, typ, sökte plats för 12 månader. (så han hade väl 6 månader + 3 veckor + en massa dagar)
Suck vidare, helammade i 4 månader, smakisar + amning till 6 månader, (kunde inte börja jobba här för ammade för mycket) vid 8 månader åt tillräckligt för att börja jobba. Ingen välling, ersättning bara om jag var borta i tre timmar från när han var 1 månad till han var 4 månader -ja jag stack till stallet och red när han var en månad. (ngn gång i veckan). Ammade tills han var 10 månader när jag kom hem och till kvällen. Sedan avvande jag amning. Fortfarande ingen välling. Aldrig ersättning-tillägg på kvällen el dyl.
Jag är för att dela typ 50/50 eller 40/60 på dagarna. Jag är för att detta är frivilligt men om det är omöjligt att få i alla fall 30-60 % av föräldrarna att dela frivilligt så...
Nej bebin var inte mammig, bebin älskade sin pappa och sov gärna på pappas axel, bebin kunde tröstas av pappa, bebin kunde tröstas av mamma utan amning. Amningen gav inga "fördelar" för mig. Kanske för att pappa, och mormor, hade haft bebin själv i fem timmar direkt efter födsel och bytte första blöjan. Så han var med från hela början, aldrig undanputtad (utom av sjukhuspersonal som försökte ta honom och ge ersättning utan att fråga om han ville och blev jätteförvånade när han bad att få mata.). (Btw ser jag detta som helt normalt, mina småbröder kunde jag trösta som små bebisar utan att amma dem ett dugg.)