Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Lite snabb fundering angående förtrollningen igår:

DL2
Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Artline lynchas
Artline var Gargamel

Blå: bör inte vara förtrollade iom att art inte bör ha förtrollat någon att rösta på sig själv. För visst hade art diskuterats lite innan natt-DL? Om inte går dessa röster såklart inte att uteslutas. Rent spontant vill jag ju säga att Mumorsans röst inte bör ha varit förtrollad iom att Art först röstade på mig även hon, det vore asdumt att förtrolla någon till att rösta på mig och sedan rösta på samma. Något mer diskret än att skriva i tråden att hon var ulv, men inte mycket. OOSs rösst bör inte heller ha varit förtrollad iom att Ottila varit såpass inaktiv, de hade nog inte vågat riskera en förtrollning på henne.

Så har jag rätt återstår alltså:
TLV-->cirkus
drama-->bump
caisa-->drama
bump-->drama

Frågan är ju om det är mest troligt att de förtrollats att rösta på en god eller ond? Jag tänker ju lite så att jag hade förtrollat någon att rösta på någon i lyan, för att jag tänker att den som förtrollats ska sätta offret för rösten åt det goda hållet. Men jag vet inte om lyan tänkt så. Och oavsett cirkus, bump och drama är inte så avgränsat.... Så ja, jag vet inte om jag kom fram till något nu, men mina tankar kring detta iaf.

Habina: Habinas inlägg är i nuläget väldigt intetsägande för mig. Hon skriver verkligen ingenting jag reagerar på. Så henne behöver jag se betydligt mer av känner jag.

Vad är det du vill se mer av? Jag teoriar och letar onda så mycket jag hinner, vad är det du saknar?

Du väger in min timing på detta också i din analys? Dvs att länka samman två kollegor tidigt i leken och sedan börja fundera över Art direkt Monster åkt ut? Jag säger inte att du ska godförklara mig, men jag vill gärna höra hur du tänker kring dessa saker. Och om du tycker att Art agerat misstänkt innan jag började diskutera det, kan du peka på var du skrivit det innan jag började? (Höll på att skriva samma sak till OOS (M22 var en mycket bättre förkortning, främst för att jag alltid satt och nynnade "Hallå hallå, det här är X22..." :angel: Saknar avataren också ;)), men kom på att hon faktiskt har en ursäkt till att inte ha skrivit om Art innan jag gjorde det.)

Ursäkta OT men :rofl::rofl:

Nästa lek kan jag använda Memmis-kontot så du kan nynna igen ;) Avataren kan återkomma redan i eftermiddag, för där sa du något :p

Sjutton också, tiden springer iväg för mig. :( Har bara hunnit läsa till sida 23 och nu måste jag rusa på möte. Men det här är mina tankar hittills:

TeamLundVer. Känns neutral.
Bumpo. Känns neutral
Mammas. Påstår att Mumorsan klumpar ihop henne och Lillelorden som onda, när Mumorsan endast påpekade att de var ganska aktiva. Tycker att Mumorsan är mest misstänksam, men röstar sedan på Artline. Har dock en intressant teori om Mumorsan, Monstermom och Artline tillsammans i lyan (#432).
Dramatik. Jag reagerar på att hon försöker få in TeamLundVer som ond, genom att klippa och klistra i en massa olika citat.

Kommer inte kunna skriva något mer förrän efter 16, så ni vet. Skall försöka smygsurfa på mobilen ibland. :o

Hahaha, Det är lugnt, jag kan nog hitta på något till OOS också! ;) Men avataren, yey, det tackar jag för! :D

Jag vill gärna att du pekar på vart jag tycker att Mu är mest misstänkt, för det stämmer verkligen inte.

Jag tycker inte att det stämmer riktigt att hon klumpade ihop mig och Lården (imo, andra tycker uppenbarligen inte det) och jag hade en vag fundering när jag läste ett inlägg att Mu skulle ha kunnat ha vara ond med monster, inte något om troligheten i det. Med allt nytt som hänt var en röst på mu inte aktuell öht igår för min del.

Frångår mina principer å försöker teoria från tfnen, så ursäkta om jag inte kan citera, fetstila el inte kan gå tillbaka å kolla upp saker ordentligt.

När det gäller mitt inlägg ovan är det ett svar till outofservice, där hon bara tar upp din diskussion m art. Själv har jag inte hunnit kika närmare på det som hände igår utan bara snabbt i morse läst ikapp leken.

Jag vill gärna att du pekar på vart jag tycker att Mu är mest misstänkt, för det stämmer verkligen inte.

Jag tycker inte att det stämmer riktigt att hon klumpade ihop mig och Lården (imo, andra tycker uppenbarligen inte det) och jag hade en vag fundering när jag läste ett inlägg att Mu skulle ha kunnat ha vara ond med monster, inte något om troligheten i det. Med allt nytt som hänt var en röst på mu inte aktuell öht igår för min del.

#430, kan tyvärr inte skriva mer nu. Men förklara gärna om jag missförstått.

Jag har reagerat lite som Monster på mammas. Men det som skaver hos Monster - att hon hamnar i en position där hon känner att hon blivit "påhoppad" i klump med Art känns väldigt relevant på något vis, jag kan verkligen förstå att det är obekvämt att plötsligt känna att man behöver försvara sig OCH någon annan. Jag tycker nog att Mammas var lite väl snabb att kasta sig över Monster och Art och peka på dem.

cirkus röstar på Mammas eftersom det enda utstickande hittills är hennes påhopp på Monster och ihopklumpande med Art.

Reagerar lite på det här idag. För jag menar 1, jag köper inte Arts argument om att hon ska försvara Art, det handlar ju om att hon ev ska argumentera emot ett ev samband mellan henne och Art. Och det kan ju knappast vara första gången någon blir misstänkt för att de ev har ett samband mellan andra spelare, om man inte får leta samband mellan ulvar är det ju assvårt att hitta onda? Nu är ju monster inte här för att försvara tanken, men cirkus får gärna utveckla hur hon tänker eftersom hon håller med.

2, det kan knappast klassas som ett påhopp eftersom det är en lös tanke, och det gör att jag funderar över varför cirkus väljer att skriva om vad som hänt. Har hon att vinna på det? Är det ett subtilt försvar av att hennes onda kollegor misstänks ha ett samband?

Även fast det är till min nackdel så håller jag faktiskt med dig - eftersom att jag tänker på samma sätt om Mammas. Efter att jag hade lagt rösten på Monster så kommer Mammas in och lägger en röst på mig. Detta tycker jag är lite läskigt eftersom att det gör att så många är uppe för lynch att det inte skulle "göra något" om det var en god som rök och det är inte en lika uppenbar alibiröst som att tex lägga den på Lorden i det läget. Dock, procentuellt sett så minskar det "risken" för att Monster skulle åka (om nu Mammas är ond).

Att rösten skulle hamna på dig tycker jag inte var direkt oförutsägbart med tanke på vad jag teoriat om innan. Du var min mest misstänka, det hade inget att göra med monsters roll. Jag tycker att det framgår rätt tydligt av mina inlägg att det är dig jag misstänker mest, så det skulle ju snarare vara ett lyckligt sammanträffande isf än en genomtänkt teori, och vad i det tyder isf på att jag är ond?

Habina: Det här handlar alltså om dag ett, att Mu är min mest misstänkta i det läget (strax innan DL dag ett). Det ser du om du sätter inlägget i sitt sammanhang.

Tillägg: Mu skriver alltså att min röst på Mu skulle vara misstänkt, jag argumenterar för att jag misstänkt henne mest fram till att rösten dag ett lades. Det handlar alltså bara om DÅ-tid, sorry om jag var otydlig med det.

Om jag ska försöka förklara så är det nog så att för mig som lite mer orutinerad(än du) spelare så klarar jag nog bara att hitta en ond i taget att redan första dagen leta samband är överkurs för mig. Så därför slog mig inte den tanken. Det jag spontant tänkte när jag teoriade då var just at det är grymt svårt att inte bara behöva försvara sig själv och vakta sitt eget skrivande utan även andras och då reagerade jag på dina lösa tankar (ha ha, jag har redan lärt mig) om dessa två i lyan.

Som sagt NU så ser det ju annorlunda ut med både Monster och Art som onda. Tanken du hade var ju helt korrekt. Jag hoppas att det inte beror på att Du helt enkelt sitter i lyan och visste hela tiden.

Jag funderade på detta igår och jag reagerade direkt på TLV's motivering till att rösta på mig. Jag tänkte ju henne som leventuellt lite ond först, men när den rösten med sämsta motiveringen kom så tänkte jag att hon kanske är Gargamellad. Hon hade ju en del tankar runt annat också så jag tycker rösten var väldigt....udda och plötslig

Ah, fast jag förstår inte hur det går att resonera som så att monster skulle försvara Art? Jag menar, hon kan argumentera för att de inte HÖR SAMMAN, hon kan inte på något vis argumentera för att Art är god. Och alltså, nu vet vi att de var onda båda två, men även om de hade varit goda båda två hade det varit samma sak, argumentera emot att de sitter ihop, inte vad den andra har för roll.

DL1
Cirkus röstar på Mammas
TLV röstar på Paddington
Artline röstar på Habina
Habina röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på TLV
Paddington röstar på TLV
Caisa röstar på Lillelorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

Monster lynchas
Monster var ulv
Ingen käkades

DL2
Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Artline lynchas
Artline var Gargamel

Jag har grönmarkerat de röster som lagts på vad vi vet var onda och rödmarkerat de röster som onda lagt.

Jag är böjd att hålla med om att det vore väldigt märkligt om Habina har valt att rösta på kolegor 2 ggr i rad när hon som ond inte skulle tjäna ngt på det. Habina ligger därför åt den goda sidan i min bok just nu.

Något som slog mig när jag såg röstningen var att 20:52 såg ställningen ut såhär:

Art 2 röster
Drama 2 röster
Cirkus 1 röst
Bumpo 1 röst
Mammas 1 röst

Drama hade då redan röstat (på Bumpo) men Art hade ännu inte lagt sin röst. Hennes röst kom 20:55 och lades på Mammas vilket gav ställningen:
Art 2 röster
Drama 2 röster
Mammas 2 röster
Cirkus 1 röst
Bumpo 1 röst
TLV 1 röst

Varför lade inte Art sin röst på Drama i det läget?? :confused: Det kan inte vara för att hon inte ville väcka uppmärksamhet för en röständring kommer ju ännu mer i fokus än att från början lägga sin röst så att den väger över på någon annan.. Den enda anledningen jag kan se till att Art inte lade sin röst på Drama från början är just för att de var kollegor i lyan. Att hon i sista stund ändrade var ett försök att bli kvar själv.

Om jag sedan lägger till Dramas klippande och klistrande igår och hennes vilja att tolka allt jag skrev ur sitt sammanhang så kan jag inte sluta mig till ngt annat än att Drama är superond.

Senast ändrad:

För att jag precis som jag skrev tyckte något var off, men inte kände att jag riktigt kunde pinpointa det. Samtidigt ville jag annonsera för Monster och Mammas att jag tyckte de var lite off, så de hade möjlighet att bemöta det och kanske reda ut något frågetecken.
Och jag försökte ju dessutom förklara vad som kändes off, men det var inte så överdrivet lätt, för det kändes så... "luddigt" i det skedet.
Och skulle någon hänga på och rösta på någon med motiveringen "Caisa har en magkänsla om den här personen."? O_o En sak om någon skulle hålla med om det jag försökte förklara, men då har det ju väldigt lite med just magkänslan att göra längre, eller? :p

Det om Paddan vet jag inte riktigt om jag håller med om, hon brukar ju leta efter hintar, även som god? Och speciellt i ett tidigt skede av leken där det finns lite att gå på. Men du verkar ungefär lika velig angående Paddan som jag känner mig, "åh ena sidan, åh andra sidan..." :D

Här kommer ett utlovat, dock sent, svar. Men bättre sent än aldrig, right?:p

Jag menade inte att det var något fel att skriva något om magkänsla, men jag har varit med om innan att ulvar gjort så som du gjorde. Alltså att de skriver något om magkänsla, men avfärdar det sedan med att deras magkänsla ändå inte brukar stämma = det ser ut som om de redan haft lite misstanke om vissa spelare som sedan kan visa sig vara onda. Hänger du med på hur jag menar? Och magkänslor kan även andra hänga på, speciellt när det inte finns så mycket att gå på. Men oftast brukar de som hänger på en magkänsla försöka hitta på något litet ändå, men händer gör det absolut.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 371
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar