Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

DL1
Cirkus röstar på Mammas
TLV röstar på Paddington
Artline röstar på Habina
Habina röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på TLV
Paddington röstar på TLV
Caisa röstar på Lillelorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

Monster lynchas
Monster var ulv
Ingen käkades

DL2
Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Artline lynchas
Artline var Gargamel

Har med detta lite småsvårt att tro att Mammas skulle sitta i lyan faktiskt...
Men nu vill hästarna komma in, och jag behöver sova. Ska fundera på allt som hänt idag dock.

Okej, det är absolut inte lika mycket av den varan hos dig som det var hos Monster men det var liknande spelstil tycker jag.

Ok. Jag gör generellt så att jag läser allt, skriver om det jag reagerar på och tankar/teorier jag har. Hittills i leken kanske det ser ut som att jag snöar in mig.

Information från LL

Lillelorden/Sasse har missat två röstningar och kickas pga det. Rollen kommer inte ersättas.

Lillelorden/Sasse var Sprattsmurfen

Okej

Nu ska jag äta middag (har inte hunnit med det än :angel:) och sen ska jag sussa. Jag läser igenom allt imorrn igen.

kl

Har också väldigt svårt att tro att Mammas är ond med tanke på hur hon diskuterat Artline. Samtidigt som jag vet att Mammas är äckligt bra på att lura mig och har lyckats otaliga gånger. Och med tanke på att jag tycker att Artline agerade väldigt skumt i slutet så är Mammas tillräckligt slug för att se det och då gå på Artline för att skydda sig själv och dom andra i lyan. MEN jag måste nog ändå säga att jag håller den sluga Mammas åt det goda hållet för tillfället, magkänslan vill det!

Välkommen tillbaka :)

Jag vet inte om jag skulle våga sätta mammas åt det goda hållet just för att hon diskuterat hårt med art och art var ulv. Mammas går hårt åt alla oberoende av hennes roll och om de skulle råka vara kolleger i lyan. Hon skulle nog kunna gå hårt mot sig själv om hon upptäckt hon gjort ett misstag :p
Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller ;)

Apropå sätta någon åt det goda hållet så sätter jag faktiskt Habina åt det goda hållet nu - att rösta på kolleger två DLs i rad känns alldeles för högt spel från någon i lyan (speciellt från någon som är hyfsat ny) + att de rösterna var första rösten på både monster och art.

Är helt överens med dig! Mammas är inte att lita på, däracäv min tvekan över att hon gick hårt åt Art eftersom jag tyckte Art var väl misstänkt.

Habina är jag faktiskt också överens om, men somnade igår innan jag kom så långt. Reagerade främst på att Art röstade på henne hyfsat tidigt innan första DL och det känns inte som att man röstar på en kollega första dagen så.

Apropå sätta någon åt det goda hållet så sätter jag faktiskt Habina åt det goda hållet nu - att rösta på kolleger två DLs i rad känns alldeles för högt spel från någon i lyan (speciellt från någon som är hyfsat ny) + att de rösterna var första rösten på både monster och art.

Låter klokt tycker jag. ;) Jag är själv lite fascinerad över att jag lyckats pricka rätt utan att egentligen ha några större grejer att gå på. Monstermom för att hon var lite väl petig i detaljerna och Artline för att hon svängde så snabbt fram och tillbaka.

Nu måste jag dock försöka leta nya misstänkta innan Natt-DL, kommer tyvärr ha svårt att läsa och något idag då det är möten hela dagen på jobbet. :crazy:

Välkommen tillbaka :)

Jag vet inte om jag skulle våga sätta mammas åt det goda hållet just för att hon diskuterat hårt med art och art var ulv. Mammas går hårt åt alla oberoende av hennes roll och om de skulle råka vara kolleger i lyan. Hon skulle nog kunna gå hårt mot sig själv om hon upptäckt hon gjort ett misstag :p
Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller ;)

Inte för att märka ord, men mina ord var att jag gör det bästa för lyan när jag är ond. Jag sa inte att jag alltid gör det bästa för lyan. Jag gör defintivt det bästa för den goda sidan när jag är god. I detta fall var att art åkte ut det betydligt bästa för min sida.

Du väger in min timing på detta också i din analys? Dvs att länka samman två kollegor tidigt i leken och sedan börja fundera över Art direkt Monster åkt ut? Jag säger inte att du ska godförklara mig, men jag vill gärna höra hur du tänker kring dessa saker. Och om du tycker att Art agerat misstänkt innan jag började diskutera det, kan du peka på var du skrivit det innan jag började? (Höll på att skriva samma sak till OOS (M22 var en mycket bättre förkortning, främst för att jag alltid satt och nynnade "Hallå hallå, det här är X22..." :angel: Saknar avataren också ;)), men kom på att hon faktiskt har en ursäkt till att inte ha skrivit om Art innan jag gjorde det.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 373
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar