Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Men nu har du bäl snurrat ihop det? Alltså, om vi ponerar att jag satt i lyan: hur kan att fundera över min kollega ev kan vara ond vara att "offra" kollegan? Om ulvar inte ens nämner sina kolleger är det aslätt att pinpointa andra om en åker.

Sedan: hur hjälper en räddningsröst den goda sidan tycker du? Alltså kan du argumentera gör att du om du är god hjälper den goda sidan i ditt försök att rädda dig själv?

I min värld är drt endast onda som räddar sig på detta sätt.

Återkommer om jag överlever

Varför inte nu? Är du god vill du såklart dela med dig så mycket som möjligt av dina tankar så att övriga goda har att gå på?

Som ond vill du inte försäga dig?

Hmm, som god tycker jag nog att man borde försöka förklara även om man inte vet om man överlever eller inte.

Varför inte nu? Är du god vill du såklart dela med dig så mycket som möjligt av dina tankar så att övriga goda har att gå på?

Jag tycker helt enkelt det är svårt att formulera vad jag tänker. Så jag vill ha mer tid på mig och orkar tyvärr inte göra det i onödan.

Okej, det här skrämmer mig. Att jag just tänkte samma tanke som den mest skrämmande och lurigaste ulvspelaren jag någonsin stött på! :p

Det är svårt att slita sig. :angel: ;)

Nej art funderade jag först löst på i samband med monster. Satte inte så stor vikt vid det - då.

Misstänkte dig mest, utan teori om vem du var ond tillsammans med.

När monster åker och visar sig vara ond reagerar jag betydligt mer på monsters envetna argumenterande i att jag inte kan misdtänka art pga vad monster skriver, hennes inlägg där kommer i nytt ljus. Misdtänker då ffa art.

när du sedan kommer med ditt inlägg slår mig tanken att du känns nästan lite desperat i att underninera mins misstankar mot art, och då slår mig tanken att det kan ha varit en plan mellan dig och monster och att du blir frustrerad när din kollega art blir misstänkt, helt emot planen.

Typ så, tydligare? Och den sista ranken är i nuläget en fundering snarare än misdtanke, sas.

Oh my. Ja, då förstår jag bättre, tack för förklaringen :)

Jag har faktiskt en till misstänkt, men misstänker art mer än paddan. Hur många har egentligen mer än typ två misstänkta dag två, eftersom jag sticker ut i ditt tycke?

Jag misstänker alla. Jag har ögonen på alla spelare och undantar ingen i förmån för att titta på någon annan. Det är därför det sticker i ögonen på mig.

Gargamel var ute i skogen på en promenad upp till häxan på berget. Han tänkte han skulle försöka byta en rubin, lika falsk som han själv, mot en magisk flöjt som hypnotiserar sovande smurfar så dom följer ljudet av den och hamnar i hans klor. Byteshandeln sker och Gargamel traskar vidare in i skogen igen och försöker minnas vägen till smurfbyn. För ovanlighetens skull så hittar han den och ställer sig bakom en träd och börjar spela.
Smurfarna hör ljudet och reser sig i trans upp ur sina sängar och går ut från sina svamphus. Men Gargamel spelar så förfärligt illa så smurfarna vandrar in i både hus och varandra och vaknar helt förvirrade och förstår inte vad som händer. Gammelsmurfen är den som är kvick i tankarna och vet direkt att det är Gargamel som ligger i görningen. Han går genast och hämtar musiksmurfen och tänker att han ska få smaka på sin egna medicin, och sedan går dom vidare till skogen.
Han ser Gargamel stå bakom trädet som är smått irriterad över att flöjten inte fungerat som han ville. Han och musiksmurfen smyger sig fram bakom honom och sedan blåster musiksmurfen kraftigt i sin trumpet. Som vi alla vet så spelar musiksmurfen så illa att öronen ramlar av smurfarna när dom tvingas stå ut med hans musik och Gargamel blir skrämd till livet och springer sig väg med händerna över öronen för att slippa höra eländet. "Det var sista gången jag försökte mig på att ta dom små blå äcklena. "Smurfar! Jag hatar smurfarna" sa han medans han skyndade vidare hemåt igen.

Artline var Gargamel

Alltså givetvis är alla misstänkta, men två mer än andra, är det verkligen konstigt?

Alltså, jag kanske är trög men jag fattar inte vad du syftar på. :) pallar du utveckla?

Alltså givetvis är alla misstänkta, men två mer än andra, är det verkligen konstigt?

Alltså, jag kanske är trög men jag fattar inte vad du syftar på. :) pallar du utveckla?

Jag kan försöka ;) Det jag inte gillar är att man, som god, riktar in sig på en person och går all-in för att bevisa att den personen minsann är ond. Då tror jag att man missar mycket annan viktig information.

Om man, som ond, gör det så får man en ganska enkel väg till röst som man annars har svårt att teoria sig fram till eftersom att man har facit.

Vet inte om det blev tydligare?

I övriga nyheter: Hells to the yes! (Uppdateringen ;))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 373
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar