Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Tja, jag kan nog hålla med drama lite här. Jag lägger typ hälften eller en tredjedel av tiden jag brukade lägga, och anstränger mig för att vara len i tonen, haha! Tänk dig hur illa det kunde ha varit. ;)

Knapp

Artline: Det enda jag finner lite konstigt med art är hur hon hattar fram och tillbaka angående vart hon vill ha Habina. Hon ändrar sig ganska fort liksom. Sen hela det här med att Monster och Artline skulle sitta i lyan tillsammans vet jag inte vad jag tror om riktigt. Jag tycker att många hakar på Mammas tanke om det hela ganska enkelt, och det får mig att undra hur det egentligen ligger till. Artline själv har ju i mina ögon inte gjort något jättemisstänkt. I alla fall så finns det andra som står högre upp på min lista för tillfället.

Cirkus: Har lite väl lätt för att hålla de som röstat på Monster (Mumorsan och Habina) åt det goda hållet. Och det är faktiskt lite uppseendeväckande i och med att Cirkus själv brukar vara noga med att vara öppen för olika möjligheter. Men i övrigt har hon inte skrivit något jag finner konstigt.

Varsågod!

Kl

Nu går ögonen i kors här, soffläge! Kikar säkert in med jämna mellanrum. :)

Tydligen har vi olika sätt att leta onda på. Jag upplever att du vill "tvinga" in TLV och hennes inlägg i en teori som du inte vill vika en tum från. Det kvittar liksom vad hon svarar, du har bestämt dig för din teori.

Jag har läst TLVs inlägg jag också, och jag gör uppenbarligen inte samma tolkning av det hon skriver som du.

Har du aldrig reagerat instinktivt på något vid första genomläsningen för att sedan inte reagera på det igen av den ena eller den andra anledningen?

Det är verkligen inte så att jag inte viker mig om det behövs. Eller om jag tror att jag kan ha haft fel. Men jag tycker att ni drar lite stora växlar på mina ganska tunna tankar om TLV.

Reagerar jag på något brukar jag skriva upp det direkt i mina funderingar. Därför blir det inte så att jag inte hittar det igen. Däremot kan jag skriva något jag reagerar på, och sedan backa från det om jag inte tycker det låter misstänkt längre.

Ok, lugnt för mig. :) sorry om jag uttryckte mig burdust, ska tänka på det i fortsättningen.

Fast med förutsättning att du är ond är det den baktanken jag tror att du hade. Alltså, mina misdtankar idag är större mot art och till viss mån paddan, men helt godförklarad är du inte. För mig känns det som att du kan vara likväl god som ond. Men det inlägg jag svarade på var det som fick mig att fundera över dig, art och monster i lyan, innan dess var min hypotes bara art. Men ditt inlägg fick mig att tänka att om det var en plan att du och monster skulle teoria mot varann och en åka/en få alibi kanske du skulle bli så upprörd när jag är på en av dina kollegor som skulle ha stått utanför planen. Om dj hänger med i min tankegång. Men alltså, det är inte mer än känslan när jag läste ditt inlägg som tyder på det atm.

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Menar du innan Dag-DL, när Monster lynchades och då trodde du att det var jag och Art i lyan men nu efteråt så "tror" (enligt teorin) du att jag, Art och Monster är/var i lyan ihop? Har jag fattat dig rätt så långt?

Sen att du är på Art har jag absolut inget emot, jag tycker absolut att vi ska undersöka alla möjliga infallsvinklar och potentiella ulvar, Art är ju en av dom (enligt mig).

Det var alltså härifrån ditt svar härrör:

Är detta alltså en fortsättning på föregående teori om att jag och Monster skulle ha kommit på den här planen tillsammans eller är det en ny teori? Alltså att jag och Art skulle vara kollegor (i lyan gissar jag på att du menar?)

Nu känner jag att jag måste rösta, och det kommer jag att göra utifrån dessa tankar:

Bumpo: Här funderar jag på Bumpos svar på LLs fråga, varför tror hon att det kommer bli just tre spelare kvar? Låter lustigt med något så specifikt. I inlägg #201 skriver Bumpo så här:

Jag vet också att jag reagerade på något men nu hittar jag det inte igen. Det var väl inte så skumt ändå då.

Lite märkligt tycker jag allt. Om man reagerat på något är det väl alltid viktigt? Oavsett om det är något litet eller ej? För det är i det stora hela sedan som just en sådan sak kan vara viktig. I #231 försöker hon skriva ett teoriinlägg där hon fokuserar en hel del på inläggsstatistik, ett försök att fylla ut texten lite i brist på annat att skriva? Skriver sedan att Monster är mest misstänkt men ett par inlägg senare så skriver hon till Monster att hon inte kommer att lägga sin röst på denne ändå. Varför inte om man nu känner att den spelaren är mest misstänkt första dagen? Och Monster var ju dessutom ulv, som vi nu vet. Bumpo röstade istället på Lorden och detta ser jag som väldigt mysko, särskilt nu när vi vet Monsters roll.

Dramatik röstar på Bumpo

Jag tycker verkligen att det är underligt att Mammas håller mig som högst misstänkt, fram tills för ett litet tag sedan, trots att jag har förklarat, redan innan jag blev ifrågasatt om mitt inlägg, att jag inte trodde att någon av Mammas eller Lorden var onda bara för att de inte svarade på frågan och ändå hade varit ganska aktiva. Ganska aktiva kanske var något missvisande men de hade åtminstone varit aktiva, alltså närvarande i tråden. Oavsett så misstänkte jag inte någon av dom då på den grunden.

Nu har hon dock gått i lite samma fotspår som Monster gjorde innan hon blev lynchad. Hon siktar på ett mål och glömmer bort resten. Jag kan förstå att det är hennes taktik men jag tycker att det är väldigt farligt att göra när man är god och faktiskt försöker leta onda. Om man själv är ond är det däremot en enkel väg att gå, eftersom man sitter på svaren redan.

Sedan förvränger hon ganska mycket av vad jag skriver. Jag har, som sagt, inte klumpat ihop Mammas och Lorden som onda, det är påhittat. Jag har heller inte skrivit att någon av den "skrivit ganska mycket" utan att de varit "ganska aktiva", vilket jag tycker är en stor skillnad. Att vara aktiv = närvarande och skriver/säger något, inte att "skriva ganska mycket".

Röstningen (kan) också vara en sorts dold räddning av en ulvkollega, genom att förbättra oddsen för att Monster inte åker (33% innan Mammas röst, 25% efter Mammas röst).

I ljuset av allt detta känner jag mig nästan tvungen att rösta på Mammas.

Mumorsan röstar på Mammas

:D

Jag tänkte att jag skulle ge det till 20:45 för att se om det dök upp något nytt, men jag känner inte att jag egentligen fått någon ny infallsvinkel såhär långt. Så med hänvisning till mitt teoriinlägg #458:

Caisa röstar på Dramatik

För att det är den jag reagerat mest på idag.

Vad i de två inläggen där jag skrev om att det mest misstänkta var monsters textproduktion framstår som en seriös misstanke? Jag har frågat det tidigare också men inte fått svar på det. Igår tyckte jag att ALLA var så förbannat beiga, inget kändes ulvigt. Monster höll samma takt som hon gjort i alla lekar det var inget annorlunda med det. Ja, monster var ond, men det kunde jag inte veta igår. Har du överhuvudtaget läst mitt svar på ditt teoriinlägg?

*kl*
Jag har inte haft riktigt den tiden jag velat för leken idag och därför läst igenom inläggen från dem jag reagerat mest på.

Mumorsan har haft en 'aggressiv' ton både under kvällen i går och under dagen. Hon verkar inte uppskatta att det görs tolkningar på det hon skriver. Textbaserad kommunikation är trixigt eftersom nyanser ofta faller bort. Och alla tolkar, analyserar och reagerar på det som skrivs i en ulvlek.

Dramatik tycker jag som jag i inlägg #448 och #552 skrivit verkar försöka tvinga in TLV i en redan bestämd teori. För mig känns inte det som ett sätt att leta onda. Eller i alla fall inte ett effektivt sätt.

Dramatik stiger mer och mer på misstankeskalan. Hon har överhuvudtaget inte svarat på mitt svar på hennes teoriinlägg och röstar på mig baserat på det teoriinlägget.

baserat på detta: bumpo röstar på Dramatik.

Det är svårt att slita sig. :angel: ;)

Nej art funderade jag först löst på i samband med monster. Satte inte så stor vikt vid det - då.

Misstänkte dig mest, utan teori om vem du var ond tillsammans med.

När monster åker och visar sig vara ond reagerar jag betydligt mer på monsters envetna argumenterande i att jag inte kan misdtänka art pga vad monster skriver, hennes inlägg där kommer i nytt ljus. Misdtänker då ffa art.

när du sedan kommer med ditt inlägg slår mig tanken att du känns nästan lite desperat i att underninera mins misstankar mot art, och då slår mig tanken att det kan ha varit en plan mellan dig och monster och att du blir frustrerad när din kollega art blir misstänkt, helt emot planen.

Typ så, tydligare? Och den sista ranken är i nuläget en fundering snarare än misdtanke, sas.

Röstsammanställning såhär långt:

Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik

Har jag missat någon?

:D

Jag tänkte att jag skulle ge det till 20:45 för att se om det dök upp något nytt, men jag känner inte att jag egentligen fått någon ny infallsvinkel såhär långt. Så med hänvisning till mitt teoriinlägg #458:

Caisa röstar på Dramatik

För att det är den jag reagerat mest på idag.

Haha, jag måste bara inflika att du reagerar på mig för att mina teorier är klena. Och röstar på mig utifrån det. Vadå dubbelmoral?:D

Varför skulle inlägg #184

Och inlägg #186

Vara tecken på att jag skumläser? :confused:

I första inlägget reagerade jag på att du skrev "förra gången dvs innan jag blev ond". Jag som åkte ut första dagen i den leken såg dig enbart som god och trodde därför att du råkat förskriva dig (heter det så?). Bumpo förklarade för mig att du "vunnit" en omvändning i Lingonrenens lotteri och då var ju saken ur världen.

I andra inlägget kommenterar jag Monsters inlägg där hon påpekade hur jag var i förra leken. Jag påminner henne om mitt spökinlägg från den leken där jag meddelat att jag oftast lynchas för min spelstil och att jag fram tills Uttergurkorna alltid varit god.

Det är fritt fram för dig att tycka att jag är skum eller att mina inlägg är förvirrande eller vad som helst. Men nu är jag faktiskt trött på att bli anklagad för att skumläsa. Denna lek har jag läst igenom snart 5 gånger + kollat på enskilda personers inlägg och ändå kommer kommentarerna om att jag skumläser????????????? :mad: :(

Nu får ni ge er. Kom med bättre teorier mot mig än skumläsning tack

-------------------------------
Det är inget personligt till dig Habina men nu blev jag faktiskt sur på riktigt

Cirkus har iofs skrivit ett teoriinlägg idag men jag tycker inte att det innehåller särskilt mycket. När jag går igenom hennes inlägg från igår och idag så tycker jag mig inte se ngn som aktivt letar onda.

Jag ska snart till stallet och väljer med hänvisning till ovanstående att lägga min röst. TeamLundVer röstar på Cirkus

Och eftersom jag troligtvis inte kommer hinna in och försvara fler påhopp innan DL så är det fritt fram att komma med allehanda urvattnade teorier om att jag skumläser. Jag hoppas dock att ni tar ert förnuft till fånga och börjar leta efter onda istället. :meh:

Måste hitta någonting och rösta innan klockan blir för mycket.

Och när jag skumläste(:p) igenom leken första gången idag för att få mig en liten översyn så reagerade jag direkt på att TLV vart väldigt uppretad av anklagelserna om att hen skumläser. Det får mig att fundera på om hen kanske är ond och blir irriterad över att bli så misstänkt från början. Är man oskyldig så brukar man inte bli så uppretad över att bli anklagad, om man däremot har något att dölja så brukar första reaktionen bli ilska.

Fortsättning kommer, men då det närmar sig DL och jag inte vill missa första röstning så får min röst hamna där så ska jag se till att komma med lite mer vettiga teorier allt eftersom.

Outofservice röstar på TeamLundVer

Jag har faktiskt en till misstänkt, men misstänker art mer än paddan. Hur många har egentligen mer än typ två misstänkta dag två, eftersom jag sticker ut i ditt tycke?

Artline röstar på Mammas
Jag tycker helt enkelt att hon hela tiden försöker få andra att verka misstänkta för små saker. Sedan tror jag inte hon är rädd för att offra en kollega eftersom hon visste att mostermom var ond och det gör att folk tror på hennes misstankar och hon som ond smälter in enklare.

alltså, min skalle är inte med mig å jag har PMat LL att det inte funkar att leka ulvlekar ikväll (speciellt som tårarna bara sprutar), och fått ok på att hoppa över röstningen - Känner att det är inte rätt att rösta/teoria på någon när jag inte ens förstår vad jag läser i leken.

Det har verkligen inte varit någon bra dag på jobbet idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 371
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar