Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Och jag hoppar också in och lägger till att även hur Monster röstade spelar in varför jag kan tänka mig att lägga Mu åt det godare hållet. Inget är dock skrivet i sten, men jag *tror i nuläget* inte att de två var i lyan tillsammans.

Påhopp? Verkligen? Hur läser du inlägg egentligen?

Och vad gäller ihopklumpningen, jag förstår varifrån mammas kommer. Jag gjorde samma tolkning på det du skrev som mammas. Att du sedan säger att så menade du inte punkt för ju inte leken framåt. Försök förklara igen hur du menar om det inte verkar som vi andra förstår.

Okej, okej, chill. Jag menade väl mer anklagelse, med ett bättre ord.

Men jag förstår inte vad det är som inte går att förstå? Habina var ju också med från början av min undran och det andra inlägget med den "hemska smileyn" i har jag försökt förklara men ingen har hittills förklarat vad de vill ha förklarat utan bara ställt samma frågor. Hur ska jag då veta vad det är ni undrar över?

Jag skrev att läser man dina inlägg på rad, alltså så som de står när jag endast läser dina inlägg så ser det lustigt ut. Varifrån får du att alla de inlägg jag citerade från dig skulle handla om mig och Caisa bara?

Hoppar in lite snabbt. Vill bara påpeka att jag sätter Mumorsan åt det godare hållet pga hur Monstermom tjafsade med henne, främst om en smiley, inte för hur hon röstade.

Och då måste jag bara flika in att Monsters tjafs om en så banal sak som en smiley vore ju ett ganska smart sätt att få det att se ut som lite gnabb med Mu. Men utan att det egentligen betyder särskilt mycket.

Okej, okej, chill. Jag menade väl mer anklagelse, med ett bättre ord.

Men jag förstår inte vad det är som inte går att förstå? Habina var ju också med från början av min undran och det andra inlägget med den "hemska smileyn" i har jag försökt förklara men ingen har hittills förklarat vad de vill ha förklarat utan bara ställt samma frågor. Hur ska jag då veta vad det är ni undrar över?

Jag är tveksam till om anklagelse är ett bättre ord faktiskt. Leken går ju ut på att hitta onda, mammas luftade en tanke (kanske inte på det smidigaste sättet).

Det kan vara så att det du svarar inte är svar på det de undrar. Frågar de samma sak om och om igen kanske du ska fundera på om det du vill förmedla inte kommer fram.

Jag är tveksam till om anklagelse är ett bättre ord faktiskt. Leken går ju ut på att hitta onda, mammas luftade en tanke (kanske inte på det smidigaste sättet).

Det kan vara så att det du svarar inte är svar på det de undrar. Frågar de samma sak om och om igen kanske du ska fundera på om det du vill förmedla inte kommer fram.

Eller så kan personen isf ställa en ny fråga eller formulera den på ett annat sätt. Det efterfrågade jag också men inget sådant har hittills kommit.

Vad är det som inte hänger ihop? Läs även mitt senaste svar till TLV innan du svarar.

Jag tycker inte om hur du klipper och klistrar i citat utan att tydligt märka ut det, du vrider på det som skrivits för att få det att passa den teori du vill se snarare än att leta onda.

Och jag läste ditt senaste inlägg.

Knapp

Habina: Habinas inlägg är i nuläget väldigt intetsägande för mig. Hon skriver verkligen ingenting jag reagerar på. Så henne behöver jag se betydligt mer av känner jag.

Mammas: Känns ovanligt nedtonad jämfört med hur jag minns henne, men om detta säger något om hennes roll eller inte vet jag inte. Har en del funderingar om Paddan som jag som sagt inte förstått riktigt (för att jag tänker annorlunda helt enkelt), men samtidigt inte vill hålla för omöjliga ändå, speciellt inte eftersom Paddan redan är en bit upp på min misstankelista. Vet faktiskt inte riktigt vart jag har Mammas i nuläget. Men att hon kom in och la sista rösten igår på Mu som gjorde att det blev fyra upp för lottning skulle faktiskt kunna tala för att hon är ond. Men det är väl det enda jag har i nuläget isf, därav att jag inte riktigt vet var jag har henne.

kl
Nu ska jag försöka vakna till liv och komma med något vettigt!

Är det någon som kan påminna mig om hur man visar enbart en användares inlägg åt gången i tråden?

Men du kan ju inte ha läst igenom mina inlägg idag tycker jag.

Idag har jag reviderat gårdagens tanke och vridit och vänt på den, specielt med avseende på att Monster var ond så ställer det ju Art i ett annat ljus. Samt att jag kommit med nya tankar om Mammas. Har du missat det? Jag tycker att citatet är helt malplacerat och din teori är svagare än novemberis.

Dessutom så tycker jag att avslutningen av ditt inlägg är ...desperat på något vis.

Fast jag letar ju onda. Eller du menar att du inte tycker att jag letar onda bara för att du inte håller med om mina funderingar kring en endaste spelare? Och det var det om att TLV först skrev att något var lite misstänkt och sedan att det inte fanns något misstänkt som jag ville få fram, och det såg lustigt ut när man läste inläggen på rad. Men TLV har ju förklarat, så vad är problemet egentligen?

Tydligen har vi olika sätt att leta onda på. Jag upplever att du vill "tvinga" in TLV och hennes inlägg i en teori som du inte vill vika en tum från. Det kvittar liksom vad hon svarar, du har bestämt dig för din teori.

Jag har läst TLVs inlägg jag också, och jag gör uppenbarligen inte samma tolkning av det hon skriver som du.

Har du aldrig reagerat instinktivt på något vid första genomläsningen för att sedan inte reagera på det igen av den ena eller den andra anledningen?

Ok, lugnt för mig. :) sorry om jag uttryckte mig burdust, ska tänka på det i fortsättningen.

Fast med förutsättning att du är ond är det den baktanken jag tror att du hade. Alltså, mina misdtankar idag är större mot art och till viss mån paddan, men helt godförklarad är du inte. För mig känns det som att du kan vara likväl god som ond. Men det inlägg jag svarade på var det som fick mig att fundera över dig, art och monster i lyan, innan dess var min hypotes bara art. Men ditt inlägg fick mig att tänka att om det var en plan att du och monster skulle teoria mot varann och en åka/en få alibi kanske du skulle bli så upprörd när jag är på en av dina kollegor som skulle ha stått utanför planen. Om dj hänger med i min tankegång. Men alltså, det är inte mer än känslan när jag läste ditt inlägg som tyder på det atm.

Jag måste rösta typ nu. Och jag tycker att art vid genomläsning känns lite undanglidande. Det, parat med ffa monsters reaktion på min tanke om ev spel mellan henne och art gör att jag väljer att inte fria i det här fallet. Sammantaget väcker art mina misstankar mest, därför: Mammas röstar på Artline

Just nu vet jag verkligen inte hur jag ska rösta.
TLV tror jag faktiskt inte är ond trots hennes påhopp på mig, jag tycker det är förvanasvärt svagt motiverat när hon kommer med relevanta tankar om andra i ett tidigare inlägg. jag har ju redan tidigare uttryckt tat Paddis tankar från grdagen var väldigt grunda, dessutom så skaver tanken lite om Monsters icke-röständring och den pekar nog till TLV's fördel just nu.

Däremot så vet jag inte var jag har Lorden/Sasse - verkligen inte alls, skulle definitivt vilja se mer av Sasse innan DL. Samma sak med Ottilia/OutofService

Paddi skulle jag också vilja se mer av, den där svaga rösten på TLV känns inte riktigt okej. Hennes snabba godförklaring av Mu känns också lite väl snabb, även om jag också håller Mu åt det goda hållet...

Jag skrev att läser man dina inlägg på rad, alltså så som de står när jag endast läser dina inlägg så ser det lustigt ut. Varifrån får du att alla de inlägg jag citerade från dig skulle handla om mig och Caisa bara?

Oavsett vems inlägg man läser på rad så lär det se jäkligt konstigt ut. Jag förstår faktiskt inte vad du vill ha ut av det??

Och ja jag förstår det som om du menade min misstanke rörande dig och Caisa. Hur ska jag annars tolka det??

Nog tycker jag att det ser lustigt ut att man först reagerar, men glömmer på vad, letar upp det och konstaterar att man inte reagerade så mycket på det ändå. För att bara något inlägg senare skriva att man inte hittar något alls att reagera på. Det är motsägelsefullt liksom och något jag tycker är märkvärdigt.

Alltså, jag blir tokig! Jag kan visserligen tycka en del saker sticker ut här och där, men inget jag tycker är så väldigt misstänkt!

Paddan
Har skrivit ett inlägg idag, så det var inte mycket att titta på. Jag har dubbelkollat de andra inläggen hon skrivit och ja, jag förstår inte riktigt hennes teorier men tycker ändå inte det nödvändigtvis behöver betyda att hon är ond.

Tycker hela den här Paddan/TLV-grejen känns lite konstig, först att jag inte ser vad Paddan ser, sen TLVs röst på Paddan, sen Paddans röst på TLV... :crazy:

Habina
Jag förstår inte riktigt Habinas kommentar om att TLV skulle ha skumläst och "hoppat på" minsta lilla hon kunde hitta, hon har ju ändå förklarat vad Habina ifrågasatt och det var inte så långsökta förklaringar heller.
Tycker väl Habinas röst på Art känns lite sådär... Men jag har också reagerat lite på Art så jag vet inte...

Artline
Ja, hon verkar spela lite mysko (godförklarade Habina, men den diskussionen har vi haft så jag misstänker henne inte mer för det), men det minns jag att hon gjorde förra gången också, och minns jag helt fel när jag tror hon var god den gången? Hon åkte väl dessutom ut ganska snabbt då.

Bumpo
Har jag inget nytt att tillföra på, det enda jag reagerat på där var uttalandet om att spegla sig i andras teorier, eller detaljer, eller filtrerar med hjälp av dem. :p Inget jag tycker är så mystiskt att det förtjänar en röst för sig självt.

Drama
Har jag fått upp ögonen på, det är bra att hon teoriar, men jag förstår inte hennes teorier, samtidigt är hon aktivare än jag minns henne, så det kan vara att hon helt enkelt har mer tid också... men here goes:
Jag tycker hennes teorier känns klena. Det kan bero på att det är svårt att hitta misstänkta saker, det tycker jag med, men varför hitta klena saker om nästan... alla? Tillägg: alla hon teoriat om, hon har inte skrivit om alla.
Först de jag redan reagerat på i inlägg #416, men även att hon radade upp TLVs inlägg sådär out of kontext kändes mysko, hon skrev visserligen att det var "om man radar upp dina inlägg", men problemet när man gör det är ju just att hela sammanhanget försvinner. Det kan vara livsfarligt.
Och det ang Mu, självklart KAN hon vara ond, men att det bara skulle vara rösten (som fler påpekat) som gör att många vill lägga henne åt goda sidan stämmer inte heller, de hade ju gnabbats en hel del, och Mu hade blivit redigt less innan DL. Det får iaf mig att lägga henne åt goda sidan, men hon är inte godförklarad.
Sen vet jag inte om jag skulle beskriva Mammas som nedtonad, hon ligger 2a på statistiken och jag tycker hon låter lite "vass" i tonen ibland, så det stämde ju inte alls med bilden jag har av Mammas, MEN, jag har ju faktiskt inte spelat med henne tidigare, så jag kan väl inte uttala mig där. Men "nedtonad"... kändes inte helt rätt.

TLV
Vet jag inte riktigt, känns inte jätteond, men jag tycker hennes röst på Cirkus nu är tunn, varför skulle en ulv låna en annan ulvs teori rakt av och lägga en förstaröst? Köper inte riktigt resonemanget...

Det är väl det jag funderat på senaste timmarna. Ska snurra allt ett par varv till.

Senast ändrad:

Kl

outofservice: gå till senior, klicka på antalet inlägg i tråden, där får du upp en lista med inläggsstatistik, klicka åå siffran efter den användare du vill kolla upp. :)

*kl*
Jag har inte haft riktigt den tiden jag velat för leken idag och därför läst igenom inläggen från dem jag reagerat mest på.

Mumorsan har haft en 'aggressiv' ton både under kvällen i går och under dagen. Hon verkar inte uppskatta att det görs tolkningar på det hon skriver. Textbaserad kommunikation är trixigt eftersom nyanser ofta faller bort. Och alla tolkar, analyserar och reagerar på det som skrivs i en ulvlek.

Dramatik tycker jag som jag i inlägg #448 och #552 skrivit verkar försöka tvinga in TLV i en redan bestämd teori. För mig känns inte det som ett sätt att leta onda. Eller i alla fall inte ett effektivt sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 371
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar