Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]
Sedär.
Du är inte ensam om att minnet sviktar, innan jag började leka nu igen var det evigheter sedan sist.
Knapp
Men för att återgå till leken så kommer här lite av mina tankar hittills. Resterande spelare får jag skriva om senare, för just nu har jag lite dåligt med tid för att hinna gå igenom ordentligt.
Paddington: Jag kan inte riktigt släppa det hon skrev om hintar och ulvar i #223. Det är ett så lustigt sammanträffande eller vad man ska kalla det att ingen annan sett ”hinten” från TLV, men så kommer Paddan och ser den, samtidigt som hon skriver att ulvar brukar vara duktiga på att hitta dem. Men samtidigt kan jag tycka att det kanske känns lite väl uppenbart av Paddan att skriva så om hon är ulv. Mammas har också haft tankar om Paddan som jag försökt förstå, och det gör jag väl inte riktigt ännu. Men jag håller ändå inte Mammas tankar om Paddan som ev. ulv för omöjliga. Speciellt inte de hon skrev om att det brukar vara ulvar som diskuterar hur lyan kan ha tänkt.
Outofservice: Precis hoppat in i leken = omöjlig att säga något om än så länge.
TeamLundVer: Nu vet jag att hon är trött på att höra att hon skumläser, men det hon skrev om att jag försvarade Lorden igår kan jag faktiskt inte se som något annat än skumläsning. För det var verkligen inget försvar, utan ett ifrågasättande till Mu. Jag tycker det är ulvigt när man skriver saker som inte stämmer och dessutom inte bemöter när man blir ifrågasatt. När jag läste igenom TLVs inlägg nu så såg de dessutom ganska konstiga ut när man läser dem på rad. Här t.ex.:
#191 Tusan också förresten. Nu tog du bort det enda jag har tyckt varit misstänkt än så länge i leken. Eller vänta lite här nu. Det fanns ngt jag reagerade på innan idag. Får nog ta och läsa igenom tråden igen för att se om jag kan hitta vad det var.
#203 Nu hittade jag vad det var jag reagerade på innan. Dock var det inte lika misstänkt andra gången jag läste det. Det jag reagerade på var iaf att både Caisa och Drama var snabba med att förklara varför Lorden inte svarat på den obligatoriska frågan. Jag blev lite förvånad över att inte en utan två spelare tar sig tiden att försvara någon annan?
#207 Jag reagerar inte på någonting. Jag fattar liksom inte vad det står. Plötsligt känner jag mig som en dyslektiker (och det är inget problem jag har egentligen). Jag läser orden men får inte ihop det övht.
#211 Kalla mig naiv eller godtrogen men jag har svårt att hitta misstänkta i det som skrivits idag.
#219 Jag vet faktiskt inte varför. Dock reagerade jag inte lika starkt andra gången jag läste. Fick liksom fokusera på att det var ngt misstänkt jag hade läst. Första gången så kändes det misstänkt utan att jag fokuserade.
Nog tycker jag att det ser lustigt ut att man först reagerar, men glömmer på vad, letar upp det och konstaterar att man inte reagerade så mycket på det ändå. För att bara något inlägg senare skriva att man inte hittar något alls att reagera på. Det är motsägelsefullt liksom och något jag tycker är märkvärdigt.
CaisaLundblad: Skrev en del i början om att det antagligen kommer bli en svår lek. Något jag höll med om och fortfarande gör. I #253 skriver Caisa en del om sin magkänsla både ang. Monster och Mammas, men hon är också noga med att påpeka att den inte brukar stämma. Varför tar man upp den från början då? Det kändes lite som ett sätt att slänga lite misstankar, men att ändå göra dem svaga så att ingen annan ska hänga på? Och Monster var ju bevisligen ulv. Det är väl det enda jag reagerar lite på ang. Caisa i nuläget, i övrigt känns hon snäll som vanligt.
Sasse: Har precis hoppat in så jag får se vad hon förhoppningsvis skriver under kvällen.
Kommer under kvällen: Bumpo, Cirkus, Habina, Mammas, Artline och Mumorsan.