Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Det är ganska många deltagare att hålla ordning på så det blev lite slarvigt skrivet när jag kom till dig då jag hellre försöker fokusera på de andra för din röst kan innebära att du är god. Min poäng är att jag inte ser någon anledning till att fortsätta misstänka dig pågrund av det igår utan att jag hellre avvaktar tills du skriver något mer.

Vill du att jag ska tro att du är ond så kan jag väl göra det då :p

Då är jag med på hur du menar. :) Nä, ond känns onödigt, jag är fullt nöjd med neutral. :D

Sådär, då har jag läst igenom allt lite noggrannare fram till min röstning. Mina tankar nedan.

Paddington. Jag noterar att Monstermom påpekade att Paddington fanns med i leken och att de onda förvandlades till paddor. Varvid Paddington kallar det förtal. Men samtidigt förstår jag inte vad två onda skulle tjäna på att skriva något sådant. Funderar på om TeamLundVer kan vara ond pga gammelsmurfbilden.

Ottilia. Väldigt oaktiv.

TeamLundVer. I inlägg #184 och #186 får jag känslan av att hon skumläser och ”hoppar på” saker som hon tycker känns lätta att reagera på. Just nu åt onda hållet. Samtidigt pratar Monstermom i #244 om att de reagerar likadant på ”försvaret” från CaisaLundblad och Dramatik av Lillelorden, frågan är om Monstermom skulle skriva så till en ulvkollega?

CaisaLundblad. Skrivit om hur svår leken är. Förklarat varför hon ”försvarade” Lillelorden på ett vettigt sätt. Just nu neutral.

Bumpo. Tycker att det är skönt att Monstermom tänker åt henne. Skriver i övrigt inget som sticker ut. Förklarar för TeamLundVer hur jag menade när jag skrev ”innan jag blev ond”.

Cirkus. Diskuterat spionens uppgifter. Röstar på Mammas med teori från Monstermom, en röst som jag (om jag endast hade läst det som Cirkus läst) också hade röstat på. Samtidigt skaver det lite med lånad teori.

Lillelorden. Inte skrivit så mycket, men inget jag reagerar på.

Mammas. Diskuterat förtrollningar och spionens uppgifter.

Dramatik. Instämmer med CaisaLundblad om att det är en svår lek.

Artline. Diskuterat en del med Monstermom om magkänsla vs analysera. Mammas reagerat på hur Monstermom ändrat ton mot Artline, kan det finnas något i Mammas misstanke? Monstermom skriver i #189 om mitt skämt om att bli lynchad tidigt och sedan väljer Artline att ha med det i sin röstningsteori. Känns just nu åt det ondare hållet.

Mumorsan. Har fått försvara sig en hel del mot Monstermom, så just nu sätter jag henne mer åt det goda hållet.

Information från LL

Lillelorden byts ut pga inaktivitet. Sasse ersätter henne.

Ottilia byts ut pga sjukdom/inaktivitet. Outofservice ersätter henne.

Dag-DL ikväll 21.00 och natt-DL imorgon vid 10.00 :)

TeamLundVer. I inlägg #184 och #186 får jag känslan av att hon skumläser och ”hoppar på” saker som hon tycker känns lätta att reagera på. Just nu åt onda hållet. Samtidigt pratar Monstermom i #244 om att de reagerar likadant på ”försvaret” från CaisaLundblad och Dramatik av Lillelorden, frågan är om Monstermom skulle skriva så till en ulvkollega?

Varför skulle inlägg #184
Vänta lite nu här.. Du kör samma system som sist dvs innan du blev ond?!?!?!?? :cautious:

Och inlägg #186
Men vänta lite nu här Jag vill minnas att jag skrev en förklaring till det som ni andra ansåg vara lånade teorier just för att jag hade spelat likadant som god i den leken- Det är mycket möjligt att du kommer hänga upp dig på samma sak vad det gäller mig denna leken. Folk har gjort det på mig i alla lekar. Och då har jag varit god alla gånger utom en. Så det så :mad: :(

Vara tecken på att jag skumläser? :confused:

I första inlägget reagerade jag på att du skrev "förra gången dvs innan jag blev ond". Jag som åkte ut första dagen i den leken såg dig enbart som god och trodde därför att du råkat förskriva dig (heter det så?). Bumpo förklarade för mig att du "vunnit" en omvändning i Lingonrenens lotteri och då var ju saken ur världen.

I andra inlägget kommenterar jag Monsters inlägg där hon påpekade hur jag var i förra leken. Jag påminner henne om mitt spökinlägg från den leken där jag meddelat att jag oftast lynchas för min spelstil och att jag fram tills Uttergurkorna alltid varit god.

Det är fritt fram för dig att tycka att jag är skum eller att mina inlägg är förvirrande eller vad som helst. Men nu är jag faktiskt trött på att bli anklagad för att skumläsa. Denna lek har jag läst igenom snart 5 gånger + kollat på enskilda personers inlägg och ändå kommer kommentarerna om att jag skumläser????????????? :mad: :(

Nu får ni ge er. Kom med bättre teorier mot mig än skumläsning tack

-------------------------------
Det är inget personligt till dig Habina men nu blev jag faktiskt sur på riktigt

Hej och välkomna Sasse och OutOfService!

Nu år jag klar med jobbet för dagen. Skönt att ohämmat kunna attackera leken. Jag har läst i genom leken under dagen när hag kunnat. Ska ta upp lite tankar och frågor som uppkommit under dagen.

Information från LL

Lillelorden byts ut pga inaktivitet. Sasse ersätter henne.

Ottilia byts ut pga sjukdom/inaktivitet. Outofservice ersätter henne.

Woho, välkomna!
Kul att du är med igen Sasse, OutofService, har du spelat innan? (ber hemskt mycket om ursäkt om du faktiskt varit med i någon lek samtidigt som mig, jag är lite trött i huvudet efter skolan känner jag...)

Woho, välkomna!
Kul att du är med igen Sasse, OutofService, har du spelat innan? (ber hemskt mycket om ursäkt om du faktiskt varit med i någon lek samtidigt som mig, jag är lite trött i huvudet efter skolan känner jag...)

Var jätte längesen jag lekte och då under namnet Memmis22, så det är helt lugnt om du inte kommer ihåg :p

Det är inget personligt till dig Habina men nu blev jag faktiskt sur på riktigt

Det var den känsla jag fick, så jag lyfte inläggen för att jag ville veta hur du såg på det hela. Tack för svaren, det var inte meningen att göra dig sur.

Nu är tyvärr min datatid slut, så jag får försöka rösta från mobilen ikväll. :crazy:

Var jätte längesen jag lekte och då under namnet Memmis22, så det är helt lugnt om du inte kommer ihåg :p

Jaha, okej! Då tror jag inte vi spelat tillsammans innan, tror det här är min... 5e lek eller nåt sånt, så jag är väl ganska ny. :p Kul i alla fall!

Sedär.:) Du är inte ensam om att minnet sviktar, innan jag började leka nu igen var det evigheter sedan sist.

Knapp

Men för att återgå till leken så kommer här lite av mina tankar hittills. Resterande spelare får jag skriva om senare, för just nu har jag lite dåligt med tid för att hinna gå igenom ordentligt.

Paddington: Jag kan inte riktigt släppa det hon skrev om hintar och ulvar i #223. Det är ett så lustigt sammanträffande eller vad man ska kalla det att ingen annan sett ”hinten” från TLV, men så kommer Paddan och ser den, samtidigt som hon skriver att ulvar brukar vara duktiga på att hitta dem. Men samtidigt kan jag tycka att det kanske känns lite väl uppenbart av Paddan att skriva så om hon är ulv. Mammas har också haft tankar om Paddan som jag försökt förstå, och det gör jag väl inte riktigt ännu. Men jag håller ändå inte Mammas tankar om Paddan som ev. ulv för omöjliga. Speciellt inte de hon skrev om att det brukar vara ulvar som diskuterar hur lyan kan ha tänkt.

Outofservice: Precis hoppat in i leken = omöjlig att säga något om än så länge.

TeamLundVer: Nu vet jag att hon är trött på att höra att hon skumläser, men det hon skrev om att jag försvarade Lorden igår kan jag faktiskt inte se som något annat än skumläsning. För det var verkligen inget försvar, utan ett ifrågasättande till Mu. Jag tycker det är ulvigt när man skriver saker som inte stämmer och dessutom inte bemöter när man blir ifrågasatt. När jag läste igenom TLVs inlägg nu så såg de dessutom ganska konstiga ut när man läser dem på rad. Här t.ex.:

#191 Tusan också förresten. Nu tog du bort det enda jag har tyckt varit misstänkt än så länge i leken. Eller vänta lite här nu. Det fanns ngt jag reagerade på innan idag. Får nog ta och läsa igenom tråden igen för att se om jag kan hitta vad det var.

#203 Nu hittade jag vad det var jag reagerade på innan. Dock var det inte lika misstänkt andra gången jag läste det. Det jag reagerade på var iaf att både Caisa och Drama var snabba med att förklara varför Lorden inte svarat på den obligatoriska frågan. Jag blev lite förvånad över att inte en utan två spelare tar sig tiden att försvara någon annan?

#207 Jag reagerar inte på någonting. Jag fattar liksom inte vad det står. Plötsligt känner jag mig som en dyslektiker (och det är inget problem jag har egentligen). Jag läser orden men får inte ihop det övht.

#211 Kalla mig naiv eller godtrogen men jag har svårt att hitta misstänkta i det som skrivits idag.

#219 Jag vet faktiskt inte varför. Dock reagerade jag inte lika starkt andra gången jag läste. Fick liksom fokusera på att det var ngt misstänkt jag hade läst. Första gången så kändes det misstänkt utan att jag fokuserade.

Nog tycker jag att det ser lustigt ut att man först reagerar, men glömmer på vad, letar upp det och konstaterar att man inte reagerade så mycket på det ändå. För att bara något inlägg senare skriva att man inte hittar något alls att reagera på. Det är motsägelsefullt liksom och något jag tycker är märkvärdigt.

CaisaLundblad: Skrev en del i början om att det antagligen kommer bli en svår lek. Något jag höll med om och fortfarande gör. I #253 skriver Caisa en del om sin magkänsla både ang. Monster och Mammas, men hon är också noga med att påpeka att den inte brukar stämma. Varför tar man upp den från början då? Det kändes lite som ett sätt att slänga lite misstankar, men att ändå göra dem svaga så att ingen annan ska hänga på? Och Monster var ju bevisligen ulv. Det är väl det enda jag reagerar lite på ang. Caisa i nuläget, i övrigt känns hon snäll som vanligt.

Sasse: Har precis hoppat in så jag får se vad hon förhoppningsvis skriver under kvällen.

Kommer under kvällen: Bumpo, Cirkus, Habina, Mammas, Artline och Mumorsan.

CaisaLundblad: Skrev en del i början om att det antagligen kommer bli en svår lek. Något jag höll med om och fortfarande gör. I #253 skriver Caisa en del om sin magkänsla både ang. Monster och Mammas, men hon är också noga med att påpeka att den inte brukar stämma. Varför tar man upp den från början då? Det kändes lite som ett sätt att slänga lite misstankar, men att ändå göra dem svaga så att ingen annan ska hänga på? Och Monster var ju bevisligen ulv. Det är väl det enda jag reagerar lite på ang. Caisa i nuläget, i övrigt känns hon snäll som vanligt.

För att jag precis som jag skrev tyckte något var off, men inte kände att jag riktigt kunde pinpointa det. Samtidigt ville jag annonsera för Monster och Mammas att jag tyckte de var lite off, så de hade möjlighet att bemöta det och kanske reda ut något frågetecken.
Och jag försökte ju dessutom förklara vad som kändes off, men det var inte så överdrivet lätt, för det kändes så... "luddigt" i det skedet.
Och skulle någon hänga på och rösta på någon med motiveringen "Caisa har en magkänsla om den här personen."? O_o En sak om någon skulle hålla med om det jag försökte förklara, men då har det ju väldigt lite med just magkänslan att göra längre, eller? :p

Det om Paddan vet jag inte riktigt om jag håller med om, hon brukar ju leta efter hintar, även som god? Och speciellt i ett tidigt skede av leken där det finns lite att gå på. Men du verkar ungefär lika velig angående Paddan som jag känner mig, "åh ena sidan, åh andra sidan..." :D

Lite spridda tankar så här långt då

Mu håller jag åt det goda hållet pga rösten från Monster, även Habina skulle kunna vara åt det goda hållet pga sin röst på Monster, visst är en alibiröst inte omöjlig, men just nu toppar inte Habina min lista över misstänkta

Kan Artline varit i lyan med Monster som Mammas spekulerade om igår? Tveksamt att Mammas skulle gjort utstickande uttalande om kollega, dvs Monster. Dessutom så skulle Mammas kunnat lagt en avgörande röst på någon annan och på så vis räddat Monster, dessa två saker tyder på att Mammas kanske skulle kunna vara god. Eller en rysligt skickligt spelande ulv. Artline har en väldigt svag teori om Habina så den rösten känns rätt vag. Artline är lite skum tycker jag allt.

Lorden/Sasse och TLV – var de i lyan med Monster och därför så ändrade Monster inte till nån av de övriga för att rädda sig själv? Eller är det tvärt om (som TLV påpekat), ingen ändrad röst gör att misstankarna hamnar på två goda? Tycker också att Paddis röstmotivering mot TLV är grund, känns inte så särskilt skumt att visa bild på en gammelsmurf hela inlägg #223 är lite udda som bla drama reagerat på och sen så kommer Monster i inlägg #264 och håller med TLV och att hon också reagerat på #223, hur ska man tolka det? Jag fick först rätt så skumma vibbar av TLV, men jag har nog ändrat min uppfattning litegrann. Vet inte alls när det gäller Lorden/Sasse

CaisaLundblad försvarar Mu litegrann i inlägg #175 vilket också Mammas konstaterar i inlägg #277. Eftersom jag tror att Mu är god så får jag lite samma känsla av Caisa också, hade en ond försvarat en god på det viset? Det tror jag inte.

Dramatik är hyggligt aktiv och skriver inte nånting som jag tycker verkar skumt, snarast tvärt om, jag blir lite medhållade i många av tankarna runt Paddis inlägg #223 som jag (m fl) ju också reagerat en hel del på.

bumpo har också varit rätt så aktiv under dagen, ingenting hon har skrivit har jag fått några särskilt skumma vibbar av.

Jag tycker att det känns lite olustigt om hur Mammas kastar sten i glashus. Hon menar på att jag klumpar ihop henne och Lorden som onda, vilket jag inte gör. Innan har hon dock gjort det själv med Monster och Artline.

Att hon går på Monster säger egentligen inte så mycket för mig om att hon är god. Jag har spelat med Mammas många gånger tidigare (för flera år sen dock) och hon är inte direkt förutsägbar i sitt spel, speciellt inte när man sitter i lyan med henne, vilket jag också har gjort.

Att hon "klumpar ihop" Art och Monster på det sättet som hon gör här tycker jag talar mer för Art's fördel och Mammas nackdel.

Hmm, jag förstår hur du menar, men jag håller inte med. Dels för att det inte är en regelrätt misstanke och därför svår att bemöta med mer än " så är det inte", IOM att det inte finns något regelrätt att gå på. Så jag menar, det du och även art kan göra är ju att skriva att det inte är så. Det är ju inte som att misstanken är stark nog att rösta på enbart det, det måste ju komma mer att misstänka er för om jag skulle kunna rösta på någon av er med det med som motivering.

För att gå tillbaka till smileyn är det mest att jag inte tycker att din smiley I SIG som är misstänkt. Det är snarare det i kombination med att du klumpar ihop mig med Lården, iom att jag skrivit ganska mycket medan Lården inte skrivit ganska mycket. Sedan förstår jag inte riktgt vad du ville ha ut av det, vad tillför det liksom? Leken var hyfsat igång så frågan spelade ingen större roll, liksom? Den kombinationen med den misstänkliggörande smileyn gör att jag reagerar starkare än jag kanske gjort annars.

*kl*

Jag är här nu lite från och till.

Är det någon som har röstsammanställning(ar) och vilka som dött/deras roller?

Jaha... Inte mycket mer som hänt sedan jag lämnade jobbet och inte mycket klokare har jag blivit. :banghead:

Jag har funderat lite mer på Artline, som Mammas varit inne på så var Monstermom noga med att påpeka att om hon rentvådde sig själv, så rentvådde hon även Artline. Kan det vara så att Artline och Monstermom sitter tillsammans i lyan?

Artline röstar på mig i första DL och när jag sedan röstar på onda Monstermom ändrar hon sig och säger att jag måste vara god. När CaisaLundblad undrar vad som fått henne att ändra sig, skriver hon att jag inte är god utan neutral. :crazy:

Det kan mycket väl vara en förvirrad god (been there, done that), men det är vad som mest sticker i ögonen på mig nu. Så, för att inte riskera att hästarna tar så lång tid att jag missar att rösta:

Habina röstar på Artline

Lämnar en liten dörr öppen för att jag kan få mer tid innan DL och kanske ändrar min röst. Eller så får min röst fart på diskussionerna igen. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar