Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Ja, jag håller inte dina tankar för omöjliga i alla fall. Även om jag har svårt att "hårddra" det på samma vis som dig. Men det du skriver tillsammans med det jag själv tyckte var udda igår angående ulvar och hintar gör att Paddan definitivt står en bit upp på min misstankelista i vilket fall som helst.

Det där med att ändra röster. Det sätter ju onekligen fokus på den som ändrat rösten. När jag har luftat tanken att ulvkollega skall röständra för att rädda en annan ulv så brukar de flesta säga att det är ovanligt och att ulvarna helst inte vill göra så. Och de flesta gånger jag spelat och någon ändrat så har det varit antingen en som ändrat för att rädda sig själv eller en god som ändrat sig.

Jag tror att du kan ha rätt i att någon av de andra sitter i lyan och det är därför som Monster inte ändrade röst till någon utav dem och eftersom hon redan röstat på TLV så lämnar det just TLV och Lorden. Jag tror inte att Monster är så fräck att hon ändrar röst till en kollega för att rädda sig själv.

Jag har skrivit fel härovanför!

Det röda ska bytas ut mot: Mumorsan

Då vet jag till nästa uppdatering. Förvirra en förvirrad stackare lite mer. ;)

Det känns ju lite dumt att ge ulvarna en ledtråd.

Inget käk = ängel eller välsignad.
Är det välsignad är det fritt fram hädanefter att försöka äta igen.
Hade det bara varit ängel i leken är det en annan femma tycker jag :)

Okej, jag måste göra det oundvikliga, lägga en tidig, tidig röst för att inte bryta mot Ulvspelets första lagparagraf...

Det är svårt att teoria om de som varit inaktiva och bara att vara inaktiv ÄR ju skumt i sig, i allafall ibland, samtidigt så är det nog ett antal som inte hunnit börja läsa leken än och det är långt till DL. Det är i skrivande stund lättare att säga vilka som varit aktiva och inte hamnar i skum-facket pga inaktivitet i allafall. Drama, bumpo, Caisa, Mu och Habinakänns som vanligt, inga skumma vibbar än. Övriga förutom de nedan nämnda känns .... lite för inaktiva, jag har inte kollat inläggstatistik utan jag baserar det på vad som har fastnat i huvudet.

Jag har reagerat lite som Monster på mammas. Men det som skaver hos Monster - att hon hamnar i en position där hon känner att hon blivit "påhoppad" i klump med Art känns väldigt relevant på något vis, jag kan verkligen förstå att det är obekvämt att plötsligt känna att man behöver försvara sig OCH någon annan. Jag tycker nog att Mammas var lite väl snabb att kasta sig över Monster och Art och peka på dem.

cirkus röstar på Mammas eftersom det enda utstickande hittills är hennes påhopp på Monster och ihopklumpande med Art.

Jag funderar en del kring Cirkus röst på Mammas. Jag är fullt medveten om att hon lade en tidig förstaröst och det spelar in. Dock anser jag det ändå vara misstänksamt. Fram till ovanstående inlägg så har Cirkus inte haft en enda teori i leken. Hon har funderat lite kring vilken info som spionen kan få (käk eller inte) och svarat på grundfrågan men Thats it.

Att hon sedan som enda teoriinlägg väljer att helt och hållet köpa någon annans teori utan att själv ha varit inne på spåret innan får mig väldigt misstänksam. Att den vars teori hon köpte rakt av dessutom visade sig vara ond.. Ja det gör ju inte saken bättre. Cirkus står nu högt på min lista över misstänkta :cautious:

Ja, det har jag ju glömt :p
Vi kör samma så jag hinner lämna på dagis innan.

Dag-DL ikväll 21.00
Natt-DL imorgon 10.00

Mu röstade på Monster och när jag går igenom hennes inlägg så får jag intrycket av att hon verkligen letar onda (utöver smileykonversationen då). Jag kan inte finna ngt misstänkt i det hon skrivit än så länge så tillsammans med sin röst som jag faktiskt inte tror att en kollega skulle lägga håller jag henne nog lite mer åt det goda hållet just nu.

Någonting fortsatte gnaga i mig från det här, och efter enveten magkänsleanalys (;)) kom jag till slut på vad det var som kändes off: helt plötsligt är jag i position där jag ska försvara mig själv (fine) och Art (inte fine!)... När du framställer misstanken som att det jag skrev var något slags lyabeslut så buntas jag ihop med Art på ett sätt jag inte är bekväm med - jag vill inte argumentera mot att hon skulle kunna vara ulv, och vet inte varför jag ska behöva? :cautious:

När du kommer med misstanken "är ni två månne ulvar ihop" och riktar den specifikt mot vad jag skrivit så landar bevisbördan på mig att försvara oss båda två! Så om jag kan avvisa dina misstankar så har jag också litegrann gått i borgen för Art - möjligen himla smidigt för henne, vilket får mig att undra om det var avsiktligt... Lite långsökt kanske, men det låg kvar och gnagde som sagt...

Monster reagerade ju en hel del på Mammas inlägg om att hon bytte ton mot Art. Hon menade på att hon inte ville gå i borgen för en annan spelare och att om hon blev ihopbuntad och lyckades renskriva sig själv från misstankar så hade hon även renskrivit Art.

Nu när vi vet att Monster var ond så funderar jag på om hon rent faktiskt blev rädd över att Mammas kommit på något (alltså bägge onda) eller om det var en taktik för att eventuellt kunna misstänkliggöra en god om hon själv blev lynchad (dvs att vi tror att hon försvarar en kollega här och därmed riktar våra misstankar mot Art).

Jag vet faktiskt inte alls vad jag ska tro om Monsters inlägg :crazy: men det gör att jag kommer gå igenom Arts inlägg lite noggrannare idag.

Kl

Jag tycker ingen känns så jätte misstänkt än. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om monstermom. Hon är den som syns mest och är mest på. Jag tycker hon är svår att tolka. CaisaLundblad tycker jag också är svår att tolka för hon är helt enkelt en person som skulle kunna lura mig ordentligt). Men hon verkar ha många kloka åsikter.

Men jag tycker nog att Habina verkar ondast just nu. Det känns som hon vet hur många som är onda på riktigt men att hon försöker prata bort det. Hennes skämt om att bli lynchad känns lite konstigt.

Artline röstar på Habina

Jag har som sagt inte så jätte mycket att komma med men jag hoppas det blir lättare imorgon

Jahapp och detta är Arts enda teoriinlägg. :cautious: Det säger inte så mycket faktiskt. Monster är svår att tolka, Caisa verkar ha kloka tankar och hon lägger sin röst på Habina med motiveringen att hon verkar ha koll på hur många onda det finns.

Jag vet faktiskt inte alls vad jag ska tycka eller tänka om det Art. Jag vet att jag vill se betydligt mer av henne idag iaf.

Vsg ;)

KL

Leken har börjat riktigt bra :)

Jag funderar lite på rösterna på lillelorden. Jag är kluven. Om man inte har någon misstänkt så kan en frånvarande spelare vara ett bra val men samtidigt känns det lite för lätt att välja en spelare som vi knappt sett.

CaisaLundblad var en av dem som röstade på lillelorden men jag tycker inte hon känns misstänkt än så länge.
Bumpo var den andra som röstade på lorden. Denna röst tycker jag känns mer misstänkt. Bompo skämtar (?) om att rösta på monster men gör inte det sedan. Kan det bero på att hon också är ulv?

Paddington: Jag tycker att hennes misstankar mot TeamLundVer är konstiga. Det känns lite som en ulv som försöker få en oskyldig att bli misstänkt.
TeamLundVer: Det är något som känns konstigt med TLV men jag kan inte sätta ord på det. Men jag håller henne neutral tills vidare.
Mammas: Hon lade sista rösten. Det känns som hon borde vara god. Hade hon varit ond så borde hon väl lagt en röst som räddade monster? Men samtidigt känns det som röstningen gick ganska fort så det kanske inte fanns så mycket tid att reagera? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om hennes misstankar mot paddington. Jag tycker hon har en poäng men samtidigt känns det lite överdrivet att misstänka henne för en sådan grej.

Mumorsan: Hon borde vara god. Vore konstigt annars. Men jag har inte orkat läsa hela henne och monstermoms konversation.
Habina: Jag håller nog henne som god tills motsatsen är bevisad :)

Cirkus och Dramatik har inte skrivit något jag tycker är misstänkt.
Ottilia och Lillelorden har jag sett för lite av.

Det jag skrev om att rösta på monster var ju det att det som jag i det läget uppfattade som mest misstänkt var monsters kopiösa inläggsproduktion. Men sån är hon alltid. Jag misstänkte henne inte för det. Men inte någon annan heller. Alla var väldigt beiga igår. Ingen stod ut som misstänkt. Men idag har det hänt grejer. Jag ska fundera mer på allt som hänt under dagen.

Vsg ;)

KL

Leken har börjat riktigt bra :)

Jag funderar lite på rösterna på lillelorden. Jag är kluven. Om man inte har någon misstänkt så kan en frånvarande spelare vara ett bra val men samtidigt känns det lite för lätt att välja en spelare som vi knappt sett.

CaisaLundblad var en av dem som röstade på lillelorden men jag tycker inte hon känns misstänkt än så länge.
Bumpo var den andra som röstade på lorden. Denna röst tycker jag känns mer misstänkt. Bompo skämtar (?) om att rösta på monster men gör inte det sedan. Kan det bero på att hon också är ulv?

Paddington: Jag tycker att hennes misstankar mot TeamLundVer är konstiga. Det känns lite som en ulv som försöker få en oskyldig att bli misstänkt.
TeamLundVer: Det är något som känns konstigt med TLV men jag kan inte sätta ord på det. Men jag håller henne neutral tills vidare.
Mammas: Hon lade sista rösten. Det känns som hon borde vara god. Hade hon varit ond så borde hon väl lagt en röst som räddade monster? Men samtidigt känns det som röstningen gick ganska fort så det kanske inte fanns så mycket tid att reagera? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om hennes misstankar mot paddington. Jag tycker hon har en poäng men samtidigt känns det lite överdrivet att misstänka henne för en sådan grej.

Mumorsan: Hon borde vara god. Vore konstigt annars. Men jag har inte orkat läsa hela henne och monstermoms konversation.
Habina: Jag håller nog henne som god tills motsatsen är bevisad :)

Cirkus och Dramatik har inte skrivit något jag tycker är misstänkt.
Ottilia och Lillelorden har jag sett för lite av.

Du lade din röst på Habina, varför håller du henne som god just nu? (Vad har hon gjort sen dess som fått dig att ändra uppfattning, alltså?)

ahh okej, det baseras enbart på det?
Det kan självklart ligga till hennes fördel att hon lade första rösten på Monster, men glöm inte att det kan vara en alibiröst också, även om jag själv även har svårt att se det. "Tills motsatsen är bevisad", motsatsen bevisas ju först om hon skulle lynchas (är hon god kan det även bekräftas om hon käkas), det jag menar är att inte lägga folk för snabbt åt goda sidan för en röst i en tidig DL, speciellt inte en såpass tidig röst som Habinas. :)

Tillägg: ahh okej, såg ditt tillägg nu. Då har jag inte mer att säga om saken såhär långt, tyckte bara det var riskabelt att godförklara någon för en tidig röst på någon som visade sig vara ond. :)

Glöm inte att jag är fullt kapabel till att luras ordentligt! :D
Blev typ sjukt glad när hon skrev det, är det något fel på mig? :cautious:

Jag tror jag förstår vad Mammas pekar på hos Paddan faktiskt, men hade jag inte reagerat redan tidigare på Paddan vet jag inte om jag tagit det lika allvarligt. Paddan brukar som god vara någon som jag känner att jag kan luta mig lite mot när jag själv känner att jag inte hittar något misstänkt någonstans, men nu känner jag snarare att jag inte ser vad hon ser. Det gör henne inte ond dock, men jag kommer definitivt titta närmare på Paddan under dagen.
Jag känner heller inga ulvvibbar från Mammas (men har förstått att hon är svår att läsa, vill dock gärna göra min egen uppfattning om hennes spelstil så lurar hon brallorna av mig så gör hon.) och min tidigare magkänsla var att Mammas och monster inte spelade för samma lag, den magkänslan har förstärkts efter dagDL. Hon kan givetvis vara ond, men jag tror inte hon och Monster haft den diskussion de hade igår då, och det känns i alla fall som att Mammas letar onda snarare än försöker dreva lynch mot goda.

TLV känner jag inte heller är speciellt ulvig, det enda jag noterade vid mitt teoriinlägg igår har hon förklarat och jag tyckte det var en vettig förklaring.

Har också funderat på det med Monsters utspel mot Mammas misstankar mot henne och Art... Jag vet inte vad jag tror om Art riktigt, jätteulvig tycker jag inte hon är, snarare kanske en ny spelare som inte lärt sig spelet helt än, men hade Monster verkligen reagerat som hon gjorde om Art verkligen satt i lyan med henne? Monster uppfattade jag det som högg på "minsta lilla" om i stort sett alla (ska gå igenom hennes teoriinlägg när jag är hemma igen), så jag vet inte om jag tycker det gör Art mer misstänkt.

hmm... Är väl det jag funderat på såhär långt.

ahh okej, det baseras enbart på det?
Det kan självklart ligga till hennes fördel att hon lade första rösten på Monster, men glöm inte att det kan vara en alibiröst också, även om jag själv även har svårt att se det. "Tills motsatsen är bevisad", motsatsen bevisas ju först om hon skulle lynchas (är hon god kan det även bekräftas om hon käkas), det jag menar är att inte lägga folk för snabbt åt goda sidan för en röst i en tidig DL, speciellt inte en såpass tidig röst som Habinas. :)

Tillägg: ahh okej, såg ditt tillägg nu. Då har jag inte mer att säga om saken såhär långt, tyckte bara det var riskabelt att godförklara någon för en tidig röst på någon som visade sig vara ond. :)

Tills motsatsen är bevisad tänker jag snarare kortsiktigt. Dvs tills hon skriver något misstänkt. Jag ska hålla ögonen öppna även om hon inte känns jätte misstänkt just nu. :)

Visst kan det vara en alibiröst (stavas det så?) men så länge hon inte säger något mer misstänkt så håller jag henne neutral.

Neutral eller god? Du säger olika i inläggen. Jag skulle personligen inte hålla mig god bara för hur jag röstade i första DL. Neutral möjligen... Känns knepigt...

Neutral eller god? Du säger olika i inläggen. Jag skulle personligen inte hålla mig god bara för hur jag röstade i första DL. Neutral möjligen... Känns knepigt...

Det är ganska många deltagare att hålla ordning på så det blev lite slarvigt skrivet när jag kom till dig då jag hellre försöker fokusera på de andra för din röst kan innebära att du är god. Min poäng är att jag inte ser någon anledning till att fortsätta misstänka dig pågrund av det igår utan att jag hellre avvaktar tills du skriver något mer.

Vill du att jag ska tro att du är ond så kan jag väl göra det då :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar