Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

ja, hon skrev väl själv att hon skulle vara aktiv via telefonen, så jag förstår att det blir begränsad aktivitet då. Själv har jag försökt att följa m leken via telefon ngn gång tidigare, men det är helt omöjligt för mig, så jag har gett upp det och spelar bara hemifrån numera (tacka för att jag har obegränsad surfning ;) )

Ja, för oss ingår det i hyran :angel:

Jag förstår hur ni menar men jag vet inte om jag håller med riktigt. Ja - utifrån igår så sätter jag Mu åt det goda hållet (se vad jag skrev tidigare), men jag vet inte riktigt om jag vågar göra det för Habina redan nu. Det är några små saker jag funderar över. Jag vet att hon lade första rösten på monster vilket kanske skulle kunna tala till hennes fördel, men det skulle även kunna vara en alibiröst. Habina röstade som nummer 4 i leken och innan dess var det tre olika spelare som fått röster mot sig, så om man vill skaffa sig alibi så är det ju hyfsat säkert att då lägga en röst på en ev kollega. Frågan är dock om hon är tillräckligt erfaren för att göra en sådan sak (å det tvekar jag på). Men om man sedan kikar på hennes inlägg så är det väldigt mycket (som jag skrivit tidigare) om antalet ulvar och att de kan vara fler än fyra, men inte särskilt mycket teorier utöver detta.

Det är väl inte konstigt om det är många smurfar i leken när leken handlar om smurfarna?

Sedan tycker jag att hon säger emot sig själv, då hon först ovan skriver att hon tror inte LL varit så elak att lagt in extra många onda för att sedan nedan skriva ung samma sak men tvärtom:

Sitter på mobilen nu, hinner inte gå tillbaks och läsa igen, men var inte anledningen till att Habina nämnde antalet smurfar "ofta" för att Monster hakade upp sig på det och fortsatte ifrågasätta det flera gånger?
Att hon säger emot sig själv är däremot lite mer mysko isåfall. Får titta närmare på det på rasten.

Sedan tycker jag att hon säger emot sig själv, då hon först ovan skriver att hon tror inte LL varit så elak att lagt in extra många onda för att sedan nedan skriva ung samma sak men tvärtom:

Fast hur säger jag tvärt om? Jag förstår inte hur du menar. Jag VET inte hur många onda det är, men jag utgår ifrån att det bör vara fyra stycken (nu tre). Men i och med att jag inte vet kan ju LL vara ond, även om det lutar åt att det är fyra stycken.

Men jag instämmer med Caisa, känns mest som att Monstermom fastnade i det för att ha något att peka på.

ja, hon skrev väl själv att hon skulle vara aktiv via telefonen, så jag förstår att det blir begränsad aktivitet då. Själv har jag försökt att följa m leken via telefon ngn gång tidigare, men det är helt omöjligt för mig, så jag har gett upp det och spelar bara hemifrån numera (tacka för att jag har obegränsad surfning ;) )

Spök - eller något:D:

Ett allmänt tips som många inte tänker på om man har slut på vanligt internet men kvar på telefonen är att låta telefonen dela ut sitt nät (finns en sådan inställning på både Android och Windows i alla fall, behövs kanske app på iPhone). Så loggar man in på den från datorn som på en router. Jag gjorde så ganska ofta förr, när jag hade 3s bredband eftersom det plötsligt var poff - borta. På så sätt kan man surfa på datorn utan "vanlig" uppkoppling. Jag använder samma sak ganska ofta t ex när jag reser. Behöver inget mobilt bredband längre.

Det där med att ändra röster. Det sätter ju onekligen fokus på den som ändrat rösten. När jag har luftat tanken att ulvkollega skall röständra för att rädda en annan ulv så brukar de flesta säga att det är ovanligt och att ulvarna helst inte vill göra så. Och de flesta gånger jag spelat och någon ändrat så har det varit antingen en som ändrat för att rädda sig själv eller en god som ändrat sig.

Jag tror att du kan ha rätt i att någon av de andra sitter i lyan och det är därför som Monster inte ändrade röst till någon utav dem och eftersom hon redan röstat på TLV så lämnar det just TLV och Lorden. Jag tror inte att Monster är så fräck att hon ändrar röst till en kollega för att rädda sig själv.

Så gör jag med. Har bara mobilt internet som jag kopplar upp mig på via datorn, och som tur var går paddan på eget internet, annars hade det blivit en sen uppdatering igår eftersom både dator och mobil var ur spel ett tag :p

för övrigt tycker jag det vore väldigt tråkigt att förlora två spelare samtidigt pga inaktivitet. Hoppas att de dyker upp under dagen så det går att börja teoria om dem eller att LL kanske hittar någon ersättare.

Jag kommer att bättra mig, fick div kriser i stallen igår så jag missade röstningen och tidigare på dagen så tyckte jag att det inte fanns så mkt att skriva om

Sitter på mobilen nu, hinner inte gå tillbaks och läsa igen, men var inte anledningen till att Habina nämnde antalet smurfar "ofta" för att Monster hakade upp sig på det och fortsatte ifrågasätta det flera gånger?
Att hon säger emot sig själv är däremot lite mer mysko isåfall. Får titta närmare på det på rasten.

Så nu har jag tittat på det, men jag förstår inte riktigt heller vad du menar är en motsägelse mot sig själv Paddan, kan du förklara vad du menar?

jag vet inte om jag fattar vad du menar med räddningsröst, men jag utgår i från tanken om att du menar att de är kollegor i lyan i ditt resonemang

Jag tror att OM Mammas velat lägga en räddningsröst för Monster så borde den väl lagts på en spelare som redan hade 2 röster och på så vis vara lite säkrare på att rädda sin kompis? eller hade det varit för utstickande? Nej, jag tycker inte att Mammas röst i sig är särskilt skum, just då. Nu efter röstning så känns det som om båda som röstat på Monster är lite åt det goda hållet.

Nej, du har en poäng och samma sak som jag och padd har diskuterat, det känns inte som Mammas att försöka rädda en kollega. Ingenting är omöjligt men än så länge ska man nog inte läsa in för mycket av hur Mammas röstade.

Alltså, jag fattar inte hur man kan sitta som på nålar när man är LL vid en uppdatering :nailbiting: :p

Här är sammanställningen av alla röster och (delar av) motiveringarna till dom. Jag tog även bort fetningen av rösterna så det inte blir så förvirrande för LL :angel:

Jag har reagerat lite som Monster på mammas. Men det som skaver hos Monster - att hon hamnar i en position där hon känner att hon blivit "påhoppad" i klump med Art känns väldigt relevant på något vis, jag kan verkligen förstå att det är obekvämt att plötsligt känna att man behöver försvara sig OCH någon annan. Jag tycker nog att Mammas var lite väl snabb att kasta sig över Monster och Art och peka på dem.

cirkus röstar på Mammas

eftersom det enda utstickande hittills är hennes påhopp på Monster och ihopklumpande med Art.
Jag funderar faktiskt en hel del kring det här att du försöker få mig att framstå som ond pga en emoticon. Det känns som en lite väl enkel teori från en god Padd. Det känns mer och mer som en smutskastning från en ulv. :cautious:
Med ovanstående teori så väljer jag följande:

TLV röstar på Paddington

för att jag ser detta som det mest misstänkta av det som skrivits i tråden so far.
Kl
Jag tycker ingen känns så jätte misstänkt än. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om monstermom. Hon är den som syns mest och är mest på. Jag tycker hon är svår att tolka.

CaisaLundblad tycker jag också är svår att tolka för hon är helt enkelt en person som skulle kunna lura mig ordentligt). Men hon verkar ha många kloka åsikter.

Men jag tycker nog att Habina verkar ondast just nu. Det känns som hon vet hur många som är onda på riktigt men att hon försöker prata bort det. Hennes skämt om att bli lynchad känns lite konstigt.

Artline röstar på Habina

Jag har som sagt inte så jätte mycket att komma med men jag hoppas det blir lättare imorgon
Jag kan inte riktigt släppa hur Monstermom hakat upp sig på hur Mumorsan använder en smiley. Visst, hon hävdar här ovan att det inte är smileyn som är central, men det är den som de diskuterar fram och tillbaka. Därför får det bli så ikväll.

Habina röstar på Monstermom
Tråden springer ifrån mig och tiden gör detsamma! Jag måste rösta!
För att jag fortfarande tycker hon backar undan, och att hon sen inte vill reda ut det (och faktiskt blir ganska aggressiv i tonen, "tjat" och "harang" mm :meh:) gör det bara ännu konstigare, därför

Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lorden '

med motivering att jag inte tycker att någon annan sticker ut och hon har endast några få inlägg i leken.
De jag reagerat på mest hittills är iaf Paddan och TLV. Paddan därför att jag tycker att det var konstigt det hon skrev om hintar och ulvar, och TLV därför att hon fick mitt ifrågasättande till Mu om att Lorden skulle varit aktiv till att jag försvarade Lorden. Hur man kan få det till det kan jag inte förstå om det inte är så att man inte slarvläser, och slarvläser så pass tror jag inte att man gör som god. Därför:

Dramatik röstar på TeamLundVer
Det är som jag skriver - jag tror inte TLV har hintat sin egen roll, däremot undrar jag varför hon försöker trycka så mycket på gammelsmurf så att hon förutom både skriver namnet även har med en bild. varför ha med en bild i inlägget förresten?

Det känns väldigt konstigt och enda anledningen jag isf kan komma på är att hon är ond men vill försöka säga att hon är god...

Att inte bemöta mitt inlägg med mer först än att säga att hon kunde använt en annan bild (men inte gjorde det) och sedan rösta på mig - tycker jag känns väldigt konstigt också.
Utifrån ovan och tidigare

Paddington röstar på TeamLundVer
Tiden rinner iväg från mig med, jag funderade ett tag på att rösta på Paddan, men då skrev hon precis ett teoriinlägg, och jag känner igen mig i att helt enkelt inte hitta något misstänkt den här omgången, är hon god är hon dessutom för värdefull då hon är skarp och hittar de små nyanserna, och därför lägger jag inte min röst där idag, att hon kändes blek känns helt enkelt inte som en tillräckligt bra anledning.

Nej, min röst hamnar på Lorden, för hon är helt enkelt för inaktiv. Det kan bero på internet, ja. Men av hennes 4 inlägg borde hon ha kunnat svara på LLs fråga en av dem, för att i alla fall bidra till själva spelet.
Jag vet inte alls om det gör henne ond, men det lutade ditåt idag.

Caisa Röstar på LilleLorden
Mumorsan röstar på Monstermom

För att hon inte verkar vilja förstå det jag skriver. Jag tycker att det är konstigt att haka upp sig så mycket på något som är så banalt som en smiley istället för att se den stora bilden. Hon skrev ju själv att hon visste att hon gick in på detaljer för mycket och hakade upp sig på en sak men hon gör ändå samma sak igen. Hon ser inte hela bilden? Varför? För att hon har hittat något hon kan knåpa ihop en teori om som verkar trovärdig nog även fast hon vet precis hur det är eftersom att hon sitter på facit?

Det känns mer troligt än något annat i nuläget.
Jag tycker att mu betett sig mest skumt, tycker stt ihopklumpandet mellan mig och Lården och det misstänksamma sättet att uttrycka sig är skumt, speciellt som jag inte tycker att något i det tyder på att jag eller Lården skulle vara ond därför:

mammas röstar på mumorsan

Senast ändrad:

Smurfarna hämtade sig snabbt efter Hogathas attack och Hogatha hörde deras skratt eka i skogen medans hon flydde. Smurfarna beslutar sig för att fortsätta leta efter sina smurfbär, för inte kunde dom stöta på någon mer ondskefull typ nu tänkte dom.

"Jag visste väl att vi skulle klara oss undan häxan Hogatha. Jag som är så smart kunde förutse det från början och det var
ju min briljanta idé att kasta bären på henne" säger Glasögonsmurfen med näsan i vädret.
Dom andra smurfarna tittar på varandra.
"Som alltid sitter Glasögonsmurfen på sina höga hästar" sa Smurfan.
"Jag har en idé" sa Sprattsmurfen och viskade till dom andra.

"glasögonsmurfen, jag har en present till dig" sa Sprattsmurfen.
"Men jag tackar. Så klart är jag värd denna present efter min prestation med Hogatha" Sa Glasögonsmurfen och tog tacksamt emot presenten.
Han tog tag lite försiktigt i bandet som var runt paketet och drog försiktigt till. Bang small det!

Hela glasögonsmurfen stod där och hade exploderade smurfbär över hela sig. Hans blick ska vi inte tala om.
Alla andra smurfar skrattar så dom får ont i magen, och ja, inte fanns det någon mer ondskefull typ i deras närhet. Här fanns bara skadeglada smurfar för tillfället.

Sedan är det en annan sak som jag funderar över när det gäller röstningen igår. Varför ändrade inte någon i lyan sin röst när de insåg att monster skulle hamna för lottning? Visserligen var röstningen koncentrerad runt DL, men efter att mammas lagt sin röst på mu 20.58 så var det två minuter kvar - hade lyan varit vaksam och följt lottningen hade de kunnat se vad som var på väg och hända och någon av dem hade kunnat ändra sin röst.

Det får mig att börja fundera lite. Varför ändrade inte monster sin röst till lorden eller tlv? Även om det varit djupt misstänkt så hade hon "köpt" sig ytterligare en dag kvar i leken, varför tog hon inte tillfället i akt?

Varför var det ingen annan i lyan som ändrade sin röst? Det hade inte varit lika uppseendeväckande som om monster gjort det (även om det väckt uppmärksamhet). Det får mig att fundera över om det är så att någon av de andra som var uppe för lottning också är i lyan och man ville inte peka ut någon av dem, eller kan det vara så att eftersom vi har flera spelare som är ganska så inaktiva - det är möjligt att lyan består av dels oaktiva och/oerfarna ulvar och de inte varit tillräckligt uppmärksamma?

Eller tyckte man att oddset med 25% risk att bli lynchad var tillräckligt bra för att man skulle låta lotten avgöra??

Nej alltså, jag tror verkligen inte att det betyder något att lyan inte ändrade. Varför sätta en spotlight på sig själv liksom? Om Monster dessutom inte skrivit något som får henne att bli misstänkt...

Woa... Woooooa. Ser ni den fetade meningen ovan? Jag menar SER ni den? Jag vet att jag är god, men hur fan vet Padd att jag inte tillhör lyan? O_o

Jag tror att du kan ha rätt i att någon av de andra sitter i lyan och det är därför som Monster inte ändrade röst till någon utav dem och eftersom hon redan röstat på TLV så lämnar det just TLV och Lorden. Jag tror inte att Monster är så fräck att hon ändrar röst till en kollega för att rädda sig själv.

Du menar alltså att jag eller Lorden skulle vara ond eftersom Monster inte ändrade sin röst till oss?
Det kan inte vara så att Monster insåg att misstankarna skulle hamna på oss om hon inte ändrade och åkte ut? På så sätt har hon misstänkliggjort en eller ev två goda. spelare genom sitt drag. Det kanske är en större vinst för lyan än att hon panikändrar som röst för att få misstankarna mot sig själv och lynchas dag 2?

Det var ju jag som skrev inlägget, alltså bestämmer jag ju hur det ska se ut. Att det sen tolkas på ett annat sätt kan inte jag bestämma, jag kan däremot förklara hur det var tänkt att mena men sen är det upp till folk att lyssna.

Jag har inte sagt att du eller Lorden skulle vara onda heller eller kan du citera det inlägget så att jag hänger med på varför din röst öht ska räknas eller om det är en BOP? Och jag har inte alls klumpat ihop er. Ni tillhörde samma kategori just då och jag skrev ett inlägg pga av att jag inte hittade vart ni hade svarat på frågan. Habina var ju också med i det inlägget.

Alltså, det är skillnad på att lyssna och att köpa det du säger. Jag lyssnar på det du säger men är inte övertygad om att du verkligen är uppriktig. Ser du skillnaden?

Och nej, även om du säger att din avsikt inte var att klumpa ihop mig och Lården var det var jag läste, alltså baserade jag min röst på det. Bland annat. Att du kan vara grinig för att bli misstänkt köper jag, att du inte håller med köper jag, att du kallar min teori för BOP - inte ok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar