Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Jag tänker snarare varför inte teoria lite istället? För som jag ser det bidrar inte frågan till leken i sig, mer än att hjälpa till att dra igång den.

Jaha, ja, givetvis hade någonting som bidragit till leken varit bra, men jag tror det är första gången någon inte svarar på den obligatoriska frågan, så därför kändes det lite uppseendeväckande att "inte ens den!" fanns med, typ?

Tillägg: Och underskatta inte de obligatoriska svaren... det kan hintas en hel del i dem! Men just den här leken vet jag inte om någon egentligen skulle vinna på att hinta? Det är ju mest om det finns någon dold ond med isåfall.

Röstlista

Cirkus röstar på Mammas
TLV röstar på Paddington
Artline röstar på Habina
Habina röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på TLV
Paddington röstar på TLV
Caisa röstar på Lillelorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

Återkommer!

Ahaa, då hänger jag med. :)

Jag tror dig, har ingen erfarenhet av frågorna mer än att jag förstår nyttan i att få igång leken, men säger du att det är mer i dem än som möter ögat tror jag dig. :)

Någon som har en röstlista? Gillar de röstlistor som funnits tidigare direkt efter avlagda röster. Monster, är det du som infört dem?

Ja, det är jag som brukar skrika om dem i vanliga fall, men det gick undan nåt så otroligt mot slutet och jag hann aldrig ens ikapp, än mindre hade koll på rösterna. Till nästa DL kan vi (eller ni, beroende på hur lottningen går :p) väl starta en från början igen och hålla koll och lägga till sig själv allteftersom man röstar?

Ja, men var det inte typ något liknande i förra leken ända till någon valde att ändra sin röst i sista minuten?

Du svarar dig själv nu... Först skriver du att du inte varit inne på att jag hintar och sedan skriver du att antalet goda kan bara de onda känna till.

Själv tycker jag att du hänger upp dig för mycket vid mitt svar på LL:s fråga. Jag menade ingenting mer av det inlägget än att jag hoppas att de goda vinner.

Va? Hur svarar jag mig själv? Jag säger aldrig att du hintat din roll, det är du som pratar om det?

Jag får ofta "hänger upp mig" efter mig, men jag fattar inte hur man spelar om man inte vill titta på och reda ut detaljerna? På riktigt alltså, jag förstår inte vad alternativet skulle vara? Det är ju inte som att ulvarna erkänner om vi bara sitter och rullar tummarna och väntar på de stora avslöjandena? :confused:

Nu när jag ser att du är inne, skulle du idas svara på mitt inlägg #300?

Absolut! Jag håller på och jobbar mig ikapp, jag lovar att jag kommer till dig också - det är inte så att jag struntar i dig, jag försöker bara hålla nåt slags ordning i svaren så jag missar så lite som möjligt.

jag är här men internetet la av på datorn, såklart :p

Ska bara skriva om det på paddan som jag skriver från nu.

Fast alltså, iom att misstanken är såpass svag är den ju inte värd något själv, så om det inte gör mig mindre misstänksam spelar ju ingen roll iom att aaken enbart inte får mig direkt misstänksam? Om du kollar mitt inlägg efter (det om mu) skriver jag ju rätt ut att alla är lika misstänkta innan mus misstanke, dvs att jag inte misstänker dig och art då?

Mja, jag fattar det, det gör jag. (Fast vad är "aaken"? :p)
Men oavsett hur allvarligt man menar en misstanke så är den out there när den väl är postad, och då kan den dra iväg när andra plockar upp den (och själv tycker jag att "magkänslemisstankar" är bland det värsta när det kommer till det, eftersom de är så svåra att bemöta), med andra ord kan i alla fall inte jag låta en sån sak stå obemött?

Och som sagt, vad jag upptäckte när jag funderat igenom min egen reaktion lite bättre så var det egentligen inte själva misstanken som skavde så mycket, utan just det att jag plötsligt var "kopplad" med Art i mitt försvar...

Fast att du tycker jag är "hålla handen" och att tycka att mitt ifrågasättande av Mus uttalande är detsamma som ett försvar av Lorden är ju väldigt olika? O_o

Ahh, okej, då förstår jag. Och minns faktiskt att du pratat om dina omöjliga tisdagar innan, så jag köper den förklaringen. Tro det eller ej. :D

Vad gäller hålla handen så beror väl det hur man ser på det? Du kallar det ifrågasättande, men det fattade jag ärligt talat inte att det var förrän du uttryckligen förklarade att det var så du menat det... Det var så milt så det gick mig rakt över huvudet! ;)

Smurfarna fortsatte ut i skogen efter sina smurfbär. Dom lallar på med sin sång utan att tänka sig för att någon kan höra dom. Men deras sång hörs långväga bort och häxan Hogatha som råkar befinna sig i skogen hör dom och smider genast planer om att tillfångata dom och tillverka en häxbrygd av dom som hon har lovat att tillverka till Gargamel i utbyte av att han gör en smurf till guld åt henne. Hon smyger sig fram i skogen efter dom ovetandes små smurfarna. Plötsligt trampar hon på en gren och smurfarna hör ljudet. Genast stannar dom upp men dom hinner knappt tänka innan Hogatha är efter dom i hälarna. Smurfarna är snabbtänkta och börjar kasta sina smurfbär på häxan. Hon blir alldeles förfärad över hur hon såg ut. Ty Hogatha var väldigt utseendefixerad och tyckte hon var vackrast i världen. Hon blev alldeles förskräckt av hur hon såg ut och flydde fältet och smurfarna klarade sig undan denna gången.

Monstermom var Hogatha

Smurfarna fortsatte ut i skogen efter sina smurfbär. Dom lallar på med sin sång utan att tänka sig för att någon kan höra dom. Men deras sång hörs långväga bort och häxan Hogatha som råkar befinna sig i skogen hör dom och smider genast planer om att tillfångata dom och tillverka en häxbrygd av dom som hon har lovat att tillverka till Gargamel i utbyte av att han gör en smurf till guld åt henne. Hon smyger sig fram i skogen efter dom ovetandes små smurfarna. Plötsligt trampar hon på en gren och smurfarna hör ljudet. Genast stannar dom upp men dom hinner knappt tänka innan Hogatha är efter dom i hälarna. Smurfarna är snabbtänkta och börjar kasta sina smurfbär på häxan. Hon blir alldeles förfärad över hur hon såg ut. Ty Hogatha var väldigt utseendefixerad och tyckte hon var vackrast i världen. Hon blev alldeles förskräckt av hur hon såg ut och flydde fältet och smurfarna klarade sig undan denna gången.

Monstermom var Hogatha

Oh my god yes! (smiley rampage :banana::bump::banana:)

Vad gäller hålla handen så beror väl det hur man ser på det? Du kallar det ifrågasättande, men det fattade jag ärligt talat inte att det var förrän du uttryckligen förklarade att det var så du menat det... Det var så milt så det gick mig rakt över huvudet! ;)

Med tanke på att du var ond nu i alla fall och min magkänsla hade alldeles rätt för en gångs skull, så tror jag inte på ett ord du säger, du visste nog alldeles säkert precis vad jag menade. :D

Lite flyt i lottningen, fan vad bra! :bump:

Lillelorden varnas för inaktivitet och uteblivet svar på min obligatoriska fråga samt utebliven röst.

Även Ottilia varnas för utebliven röst samt inaktivitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar