Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Oh my god yes! (smiley rampage :banana::bump::banana:)

jag brukar inte gilla överdrivna känsloutryckningar men just nu tror jag faktiskt det här sätter Mu åt det goda hållet. Det känns väldigt konstigt om monster och mu skulle vara i lyan tillsammans med tanke på hur de gått på varandra och att mu skulle lägga andra rösten på monster om de var i lyan.. njaa.. tror inte det.

jag brukar inte gilla överdrivna känsloutryckningar men just nu tror jag faktiskt det här sätter Mu åt det goda hållet. Det känns väldigt konstigt om monster och mu skulle vara i lyan tillsammans med tanke på hur de gått på varandra och att mu skulle lägga andra rösten på monster om de var i lyan.. njaa.. tror inte det.

Förlåt men jag måste bara fråga: Missade du det skämtaktiga i mitt inlägg? ;) Hon har ju varit på mig om smileyn sen jag skrev den :p

Förlåt men jag måste bara fråga: Missade du det skämtaktiga i mitt inlägg? ;)

Nää, å det var därför jag skrev att "jag brukar inte gilla". Annars hade jag skrivit att "det är klart misstänkt" eller "jag gillar verkligen inte".... ;)

Å sedan har jag nog inte riktigt orkat läsa in mig på vad er smiley grej var heller....

Det är nog min tidsbrist du ska tacka isf, jag har inte hunnit sätta mig in i leken riktigt som jag velat.

Jag skulle vilja sammanfatta lite tankar nu, men det gick så fort på slutet så känner att jag egentligen skulle behöva läsa ikapp mig istället för jag vet inte alls vad jag tänker. Samtidigt gråter min säng av ensamhet. :p
Men ville bara säga, att jag håller med om att vilja se Mu lite mer åt det goda hållet efter dagens röstningar (och diskussionerna med Monster innan).
Känns i övrigt svårt att utläsa något ur själva rösterna, utan jag tror jag måste gå igenom motiveringarna och teoriandet runt dem mer om det ska gå att utläsa något.

Cirkus röstar på Mammas
TLV röstar på Paddington
Artline röstar på Habina
Habina röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på TLV
Paddington röstar på TLV
Caisa röstar på Lillelorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

Halvknapp

Ja alltså Habina hamnar också åt det något godare hållet för mig just nu. Mammas däremot är jag lite skum på. Det "kan" ses som en räddningsröst för Monster men frågan är om Mammas skulle spela så. Hon kan ju vara rätt så.. hrrmm... hänsynslös i lyan.

Halvknapp

Ja alltså Habina hamnar också åt det något godare hållet för mig just nu. Mammas däremot är jag lite skum på. Det "kan" ses som en räddningsröst för Monster men frågan är om Mammas skulle spela så. Hon kan ju vara rätt så.. hrrmm... hänsynslös i lyan.

jag vet inte om jag fattar vad du menar med räddningsröst, men jag utgår i från tanken om att du menar att de är kollegor i lyan i ditt resonemang

Jag tror att OM Mammas velat lägga en räddningsröst för Monster så borde den väl lagts på en spelare som redan hade 2 röster och på så vis vara lite säkrare på att rädda sin kompis? eller hade det varit för utstickande? Nej, jag tycker inte att Mammas röst i sig är särskilt skum, just då. Nu efter röstning så känns det som om båda som röstat på Monster är lite åt det goda hållet.

Fan så svrt det var att uttrycka mig.

Nej, jag tycker inte att Mammas röst i sig är särskilt skum, just då.
Och jag tycker inte den är skum efter att vi visste att Monster var ond heller. Jag tror än så länge att det är en god som röstat på en god.

jag funderar lite runt att jag lag min röst på mammas och hur jag tänkte runt den då och hur jag tänker nu. Jag tror inte att hon skulle gjort ett utstickande uttalande så tidigt i leken om en kollega. Men det är ju en ulvlek...man kan aldrig veta säkert om nånting. Men just nu så tror jag så

Ja alltså Habina hamnar också åt det något godare hållet för mig just nu.

Nu efter röstning så känns det som om båda som röstat på Monster är lite åt det goda hållet.

Jag förstår hur ni menar men jag vet inte om jag håller med riktigt. Ja - utifrån igår så sätter jag Mu åt det goda hållet (se vad jag skrev tidigare), men jag vet inte riktigt om jag vågar göra det för Habina redan nu. Det är några små saker jag funderar över. Jag vet att hon lade första rösten på monster vilket kanske skulle kunna tala till hennes fördel, men det skulle även kunna vara en alibiröst. Habina röstade som nummer 4 i leken och innan dess var det tre olika spelare som fått röster mot sig, så om man vill skaffa sig alibi så är det ju hyfsat säkert att då lägga en röst på en ev kollega. Frågan är dock om hon är tillräckligt erfaren för att göra en sådan sak (å det tvekar jag på). Men om man sedan kikar på hennes inlägg så är det väldigt mycket (som jag skrivit tidigare) om antalet ulvar och att de kan vara fler än fyra, men inte särskilt mycket teorier utöver detta.

Haha, ingen koll alls. :p Jag tänkte mer på smurfarna i böckerna, de är väldigt många... Men min förhoppning är att det är max fyra onda, men jag kör samma system som sist (dvs innan jag blev ond), få ut en ond i taget och sedan märker man när de är slut. :D

På vilket vis var det märkligt? De är ju många, både i serien och här i leken. Jag tror inte LL varit så elak att hon lagt in extra många onda, tycker att det är nog förvirrande som det är med alla roller. :)

Det är väl inte konstigt om det är många smurfar i leken när leken handlar om smurfarna?

Sedan tycker jag att hon säger emot sig själv, då hon först ovan skriver att hon tror inte LL varit så elak att lagt in extra många onda för att sedan nedan skriva ung samma sak men tvärtom:

Med många goda menade jag, som jag skrev innan, att smurfarna är väldigt många i serien. De är även många i leken, under förutsättning att LL inte varit väldigt elak och tillsatt extra många onda. Dvs med enkel matematik bör det vara fyra onda, men LL kanske bestämt sig för fem onda. Därav också min taktik från förra leken, ut med en ond i taget. :)

Sedan är det en annan sak som jag funderar över när det gäller röstningen igår. Varför ändrade inte någon i lyan sin röst när de insåg att monster skulle hamna för lottning? Visserligen var röstningen koncentrerad runt DL, men efter att mammas lagt sin röst på mu 20.58 så var det två minuter kvar - hade lyan varit vaksam och följt lottningen hade de kunnat se vad som var på väg och hända och någon av dem hade kunnat ändra sin röst.

Det får mig att börja fundera lite. Varför ändrade inte monster sin röst till lorden eller tlv? Även om det varit djupt misstänkt så hade hon "köpt" sig ytterligare en dag kvar i leken, varför tog hon inte tillfället i akt?

Varför var det ingen annan i lyan som ändrade sin röst? Det hade inte varit lika uppseendeväckande som om monster gjort det (även om det väckt uppmärksamhet). Det får mig att fundera över om det är så att någon av de andra som var uppe för lottning också är i lyan och man ville inte peka ut någon av dem, eller kan det vara så att eftersom vi har flera spelare som är ganska så inaktiva - det är möjligt att lyan består av dels oaktiva och/oerfarna ulvar och de inte varit tillräckligt uppmärksamma?

Eller tyckte man att oddset med 25% risk att bli lynchad var tillräckligt bra för att man skulle låta lotten avgöra??

Fast alltså. Vem är du att bestämma det? Jag tycker definitivt att den ser misstänksam ut? Och om den ser sjukt misstänksam ut kommer jag att misstänka att det är en undanflykt när du säger något annat.

Kl

Jag tycker att mu betett sig mest skumt, tycker stt ihopklumpandet mellan mig och Lården och det misstänksamma sättet att uttrycka sig är skumt, speciellt som jag inte tycker att något i det tyder på att jag eller Lården skulle vara ond därför: mammas röstar på mumorsan

Det var ju jag som skrev inlägget, alltså bestämmer jag ju hur det ska se ut. Att det sen tolkas på ett annat sätt kan inte jag bestämma, jag kan däremot förklara hur det var tänkt att mena men sen är det upp till folk att lyssna.

Jag har inte sagt att du eller Lorden skulle vara onda heller eller kan du citera det inlägget så att jag hänger med på varför din röst öht ska räknas eller om det är en BOP? Och jag har inte alls klumpat ihop er. Ni tillhörde samma kategori just då och jag skrev ett inlägg pga av att jag inte hittade vart ni hade svarat på frågan. Habina var ju också med i det inlägget.

Mammas däremot är jag lite skum på. Det "kan" ses som en räddningsröst för Monster men frågan är om Mammas skulle spela så. Hon kan ju vara rätt så.. hrrmm... hänsynslös i lyan.

Jag håller inte riktigt med dig, mammas gör alltid det som är bäst för henne själv - hon röstar alltid på den hon misstänker mest oavsett om misstankarna hamnar på någon ev kollega eller inte. Det enda jag kan säga om henne är att det känns väldigt osannolikt att mammas skulle lägga en räddningsröst för det om något skulle inte gagna henne själv. (faaast det skulle vara så typiskt otypiskt för mammas, så det vette sjutton om hon inte faktiskt skulle kunna göra det ändå...)

(Nu alltså med antagandet att Mammas är ond)

Det var det jag menade med sista styckena "men frågan är om Mammas skulle spela så. Hon kan ju vara rätt så.. hrrmm... hänsynslös i lyan". Just att hon brukar skita ganska hejvilt i vem som är hennes kollega eller ej vid röstningar, hon röstar på den hon kan uppbringa en teori om och brukar skita i om det är en ulvkollega eller ej. Men som du säger, det är så omammasigt att det kan bli ett alibi i sig själv.

Lillelorden varnas för inaktivitet och uteblivet svar på min obligatoriska fråga samt utebliven röst.

Även Ottilia varnas för utebliven röst samt inaktivitet.

för övrigt tycker jag det vore väldigt tråkigt att förlora två spelare samtidigt pga inaktivitet. Hoppas att de dyker upp under dagen så det går att börja teoria om dem eller att LL kanske hittar någon ersättare.

för övrigt tycker jag det vore väldigt tråkigt att förlora två spelare samtidigt pga inaktivitet. Hoppas att de dyker upp under dagen så det går att börja teoria om dem eller att LL kanske hittar någon ersättare.

Ja. Dock så hade väl Lorden slut på internet (?) så vet inte om hon kanske kan hitta nåt bibliotek eller så som hon kan vara på. Annars kan hon väl inte vara aktiv förutom genom telefonen.

omammasigt är det ett nytt ord?? :p

Jag förstår vad du menar, men jag tror man ska vara försiktig med att sätta mammas i ett fack med bara utgångspunkt från en röstning. Iaf jag behöver se mer för att kunna dra några slutsatser om denne

Ja. Dock så hade väl Lorden slut på internet (?) så vet inte om hon kanske kan hitta nåt bibliotek eller så som hon kan vara på. Annars kan hon väl inte vara aktiv förutom genom telefonen.

ja, hon skrev väl själv att hon skulle vara aktiv via telefonen, så jag förstår att det blir begränsad aktivitet då. Själv har jag försökt att följa m leken via telefon ngn gång tidigare, men det är helt omöjligt för mig, så jag har gett upp det och spelar bara hemifrån numera (tacka för att jag har obegränsad surfning ;) )

omammasigt är det ett nytt ord?? :p

Jag förstår vad du menar, men jag tror man ska vara försiktig med att sätta mammas i ett fack med bara utgångspunkt från en röstning. Iaf jag behöver se mer för att kunna dra några slutsatser om denne

Man är väl norrbottning ;) Bokstaven "O" framför alla ord gör motsatsen av ordet, inga problem med grammatiken :angel:

Ja, det tror jag också. Det är något som jag tog med mig från den här röstningen dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar