Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Hela glasögonsmurfen stod där och hade exploderade smurfbär över hela sig. Hans blick ska vi inte tala om.
Alla andra smurfar skrattar så dom får ont i magen, och ja, inte fanns det någon mer ondskefull typ i deras närhet. Här fanns bara skadeglada smurfar för tillfället.[/I]

Eh? :crazy: Nu fattar jag ingenting. Var det Sprattsmurfen som stoppade käket? Eller betyder det bara att Smurfan skyddade rätt person?

Alltså, det är skillnad på att lyssna och att köpa det du säger. Jag lyssnar på det du säger men är inte övertygad om att du verkligen är uppriktig. Ser du skillnaden?

Och nej, även om du säger att din avsikt inte var att klumpa ihop mig och Lården var det var jag läste, alltså baserade jag min röst på det. Bland annat. Att du kan vara grinig för att bli misstänkt köper jag, att du inte håller med köper jag, att du kallar min teori för BOP - inte ok.

Jag ser skillnaden men om jag förklarar på ett sätt som gör att du inte förstår så säg det istället för att fråga samma frågor igen. Det var ju Monster ffa som gjorde det dock.

Men din röst baserades ju egentligen inte på något förutom att du tycker att jag hade klumpat ihop dig och Lorden som onda, vilket absolut inte stämde. Därför tycker jag att det är en BOP. Och grinig för att jag blev misstänkt stämmer inte. Jag blev irriterad för att jag fick samma frågor som jag redan svarat på (se inlägg #300).

Jag håller inte riktigt med dig, mammas gör alltid det som är bäst för henne själv - hon röstar alltid på den hon misstänker mest oavsett om misstankarna hamnar på någon ev kollega eller inte. Det enda jag kan säga om henne är att det känns väldigt osannolikt att mammas skulle lägga en räddningsröst för det om något skulle inte gagna henne själv. (faaast det skulle vara så typiskt otypiskt för mammas, så det vette sjutton om hon inte faktiskt skulle kunna göra det ändå...)

Fast alltså, det där stämmer verkligen inte. Jag gör INTE det som är bäst för mig själv. Jag gör det som är bäst för min sida. Är jag ond och det gagnar onda bäst att min kollega ryker, BAM! Är jag ond och det är bäst för min sida att jag åker uppmuntrar jag mina kollegor att få alibi på köpet om det går att lösa smidigt. Är jag god och mycket misstänkt kommer jag inte att ändra min röst för att rädda mig eftersom det i längden kommer att innebära att folk fokuserar på mig istället för att hitta de verkligt onda. Bättre då att ta ut mig så de kan plocka onda nästa runda istället. Men jag gör verkligen inte det som är bäst för mig personligen.

Så här står det i trådstarten om Sprattsmurfen:

Sprattsmurfen - Förhäxning

Kan varje natt förhäxa en deltagare så dennes röst inte räknas vid nästkommande lynch då han ger bort en av sina exploderande presenter. Om han förtrollar samma person som gargamel så räknas inte Gargamels förtrollning*. Kan bara förhäxa en deltagare en gång. Valet meddelas innan natt-DL.

Alltså borde den väl inte kunna stoppa ett käk? Hur tänkte du där Habina?

Nej precis. Det är det enda jag hittar också. Bomberna är alltså en förhäxning och kan inte vara något annat?

+ drama, inte? Jag ser det astydligt.

Om hon hade varit en god som var osäker på min roll hade hon ju lagt in i funderingen att jag kunde vara ond och att det spelade in. Nu föresvävade det henne inte ens, bara att LYAN skulle kunna ändra EFTER att min röst kom in. Om det var möjligt att jag ingick i lyan, hade hon ju knappast skrivit att lyan (ev mig) skulle kunna ändra efter min röst?

Alltså, jag ser inte hur det där går ihop med att hon inte skulle ha koll på min roll, och hur kan hon ha koll på om jag tillhör lyan eller inte om hon inte är del av den?

Plus att det inte direkt blir bättre av en massa resonerande om hur lyan borde/kan ha resonerat, det är enligt min erfarenhet ofta ulvar som gör det. Främst för att det ligger så nära till hands att resonera om hur lyan kanske tänker när man själv setat och resonerat i lyan hela kvällen.

Ja, jag ber om ursäkt om mitt röstinlägg var kasst formulerat (även om jag fortfarande ser att du klumpade ihop mig och Lården, oavsiktligt eller ej), men jag var lite stressad. Det jag menade att ha med var iaf allt jag misstänkte dig för innan.

Fast texten kan ju knappast vara något annat än en kuriosa-förklaring? Jag menar, om sprattsmurfen förhäxat glasögonsmurfen kommer ju LL inte att skriva en sådan uppdatering, isf ger hon ju en gratis sia till sprattsmurfen (som vet vem hen förhäxade).

Så du menar att hon lika väl kunnat tycka att du borde ha lagt din röst så att den blev avgörande? Jag menar om hon nu hade haft som möjlighet att du satt i lyan? Så att du räddade Monster?

Annars förstår jag inte varför hon inte hade kunnat skriva som hon gjorde? För även om hon hade som möjlighet att du satt i lyan så kunde ju någon annan i lyan ha ändrat även efter att du (som ev. sista ulv) la sista rösten? Eller?

Jag funderar lite över monsters reaktion angående min fundering om samspel mellan henne och Artline. Alltså, funderingen i sig hade jag ju givetvis återvänt till och kollat närmare på art idag oavsett, men just monsters ifrågasättande av att teorin ska existera öht gör mig än mer misstänksam mot art just nu. Ska kolla närmare på hennes inlägg under dagen, hoppas att jag hinner det som jag vill. :)

Aha. Ja Smurfan eller Babysmurfen borde hon ha skrivit om då menar du? Jag tror bara hon gjorde någon random historia eftersom det inte blev något käk.:) Men LL kan kanske förtydliga?

Hi hi! hihihihihi! Fan vad kul!
Helt underbar uppdatering.

(jag kommer aldrig att våga vara LL, de senaste lekarna har varit så helt suveräna uppdateringar!)

Ja, alltså hon borde iaf ha funderat över möjligheten att jag är ond och inte bara automatiskt sätta mig i det goda facket.

Jag väger som sagt samman det med det i mitt tycke skumma resonemanget och det intensiva resonemanget om ulvresonemang öht. Det känns som en typisk "såhääär tänkte nog ulvarna: villspår"-grej.

Jag håller med dig, jag ser det som otroligt att LL gjorde något annat än en random historia. :)

Aha. Ja Smurfan eller Babysmurfen borde hon ha skrivit om då menar du? Jag tror bara hon gjorde någon random historia eftersom det inte blev något käk.:) Men LL kan kanske förtydliga?

Eftersom det inte får förekomma några hintar så antog jag att det gäller även från LLs sida, därav min påhittade historia utan ledtrådar :)

Nu förstår jag vad du menar men såhär skriver hon ju:
Visserligen var röstningen koncentrerad runt DL, men efter att mammas lagt sin röst på mu 20.58 så var det två minuter kvar - hade lyan varit vaksam och följt lottningen hade de kunnat se vad som var på väg och hända och någon av dem hade kunnat ändra sin röst.

Och det kan nog inkludera dig också. Att hon nämner dig innan gissar jag på är för att du röstade så snart innan DL och att lyan (kanske inklusive dig) kanske skulle ha gått in och ändrat sin röst.

Men nu när jag sitter och skriver det kan jag förstå din fundering mer och mer faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar