Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Rent spontant vill jag ju säga att Mumorsans röst inte bör ha varit förtrollad iom att Art först röstade på mig även hon, det vore asdumt att förtrolla någon till att rösta på mig och sedan rösta på samma. Något mer diskret än att skriva i tråden att hon var ulv, men inte mycket.

Så har jag rätt återstår alltså:
TLV-->cirkus
drama-->bump
caisa-->drama
bump-->drama

Jag håller med dig om det som tagits bort från citatet (därav borttagningen). Jag tror ju dock att Drama är ondvilket gör att caisa och Bumpo inte borde vara förtrollade. Visst kan man förtrolla ngn till att rösta på en kollega men Art är väldigt ny i ulvspelssammanhang så jag tror faktiskt inte att hon har blivit tillräckligt slug för det, än.

Av samma anledning tror jag inte du ska plocka bort Mu över möjliga förtrollade. Just för att Art och Mu röstade på samma (innan röständring). Jag tror att det kan vara ett lätt misstag att göra för en ny spelare som gärna vill ha ut den skräckinjagande Mammas från spelet ;)

Möjliga förtrollade enligt mig torde vara:

TLV-->cirkus
drama-->bump
Mu-->Mammas

Fast alltså, Art står ju inte själv i det här, klart hon diskuterar förtrollningen med övriga ulvar? Och varför då hjälpa de goda på detta sätt, nej jag köper inte ditt resonemang här. Bara för att man är ny behöver man inte göra uppenbara tabbar, och jag ser inget i Arts spel som tyder på att hon skulle tabba sig så.

Sant. Det är mycket möjligt att jag är helt ute och cyklar men jag är ändå inte så pass övertygad att jag vågar ta bort Mu från min lista över möjliga förtrollade. Inte helt åtminstone

Kanske inte, men du tar bort Drama utan att blinka? Alltså jag köper att du inte vill avgränsa genom att ta bort mus röst, men du avgränsar själv utan skrupler?

Glasögonsmurfen tyckte att dom andra smurfarna betett sig fult mot honom när dom gav honom presenten som smällde smurfbär över hela honom i skogen. Han kände sig väldigt besviken och funderade på hur han skulle göra. Hämnd? Nej, det var inget för honom. Sådant befann han sig inte i, trots allt
så var han ändå så mycket bättre än dom andra i hans tycke.
Eftersom smurfbären försvann när dom hamnade över honom så beslutade han sig för att gå ut i skogen igen, alldeles själv för att visa hur duktig han är och plocka nya. Det han inte visste var att Nyfikensmurfen lade näsan i blöt som vanligt och bestämde sig för att följa efter honom. Medans han smög i bakgrunden så var stortrut ute i skogen och råkade av en händelse få syn på Nyfikensmurfen. Stortrut smyger sig på Nyfikensmurfen och lyckas fånga honom. Sedan går han vidare mot Gargamels hus, som lovat honom att göra smurfsoppa.

TeamLundVer var nyfikensmurfen

Jag tycker dina uppdateringar är suveräna. (Förutom resultatet om att det blev smurfsoppa då'rå)

Ursäktar att jag bara gör små inhopp men det beror på att jag jobbar och är då på telefonen dessutom, ska teoria mer i eftermiddag!

Men jag ser absolut inte samma som du här. Kan väl iofs hålla med om att man inte brukar ha dom mest sluga idéer som ny, så förstår tanken. Men eftersom Art fått diskutera med sina kollegor så tycker jag nog det är lite märkligt att avskriva det bara sådär.

Nu blir ju saker helt annorlunda, visste TLV något hen försökte förmedla till oss goda?

Senast ändrad:

TLV-->cirkus
drama-->bump
Mu-->Mammas

Hur kan du ta upp dig själv som möjlig förtrollad? Jag menar, om du blivit förtrollad så vet du ju om det och bör därmed inte kunna skriva ut det på grund av risk för hint. Om du inte har blivit det så är det väl ingen mening med att ta upp det, om det inte är för att skapa förvirring.

Hur kan du ta upp dig själv som möjlig förtrollad? Jag menar, om du blivit förtrollad så vet du ju om det och bör därmed inte kunna skriva ut det på grund av risk för hint. Om du inte har blivit det så är det väl ingen mening med att ta upp det, om det inte är för att skapa förvirring.

Även om TLV nu är borta och faktiskt tillhörda goda sidan så var ju det här en intressant tanke. Hur tänkte hen när hen hade sin röst som möjlig förtrollning?

Glasögonsmurfen tyckte att dom andra smurfarna betett sig fult mot honom när dom gav honom presenten som smällde smurfbär över hela honom i skogen. Han kände sig väldigt besviken och funderade på hur han skulle göra. Hämnd? Nej, det var inget för honom. Sådant befann han sig inte i, trots allt
så var han ändå så mycket bättre än dom andra i hans tycke.
Eftersom smurfbären försvann när dom hamnade över honom så beslutade han sig för att gå ut i skogen igen, alldeles själv för att visa hur duktig han är och plocka nya. Det han inte visste var att Nyfikensmurfen lade näsan i blöt som vanligt och bestämde sig för att följa efter honom. Medans han smög i bakgrunden så var stortrut ute i skogen och råkade av en händelse få syn på Nyfikensmurfen. Stortrut smyger sig på Nyfikensmurfen och lyckas fånga honom. Sedan går han vidare mot Gargamels hus, som lovat honom att göra smurfsoppa.

TeamLundVer var nyfikensmurfen

*spöööök* Jag hade mina misstankar om att jag skulle bli smurfsoppa. Hejja alla smurfar *slutspöööööök*

Nu lallar jag vidare

Jag fattar hur du menar nu. Jag kan bara svara för mig själv och så tänkte jag inte inför DL1
Och är benägen att hålla med dig om dessa tankar

Jag är böjd att hålla med om att det vore väldigt märkligt om Habina har valt att rösta på kolegor 2 ggr i rad när hon som ond inte skulle tjäna ngt på det. Habina ligger därför åt den goda sidan i min bok just nu.

Varför lade inte Art sin röst på Drama i det läget?? :confused: Det kan inte vara för att hon inte ville väcka uppmärksamhet för en röständring kommer ju ännu mer i fokus än att från början lägga sin röst så att den väger över på någon annan.. Den enda anledningen jag kan se till att Art inte lade sin röst på Drama från början är just för att de var kollegor i lyan. Att hon i sista stund ändrade var ett försök att bli kvar själv.

Jag tycker att du har en poäng här.

I ljuset av att TLV var spionen så tänker jag att hon har mer information än bara dessa tankar att vila sig mot.

DL1
Cirkus röstar på Mammas
TLV röstar på Paddington
Artline röstar på Habina
Habina röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på TLV
Paddington röstar på TLV
Caisa röstar på Lillelorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

Monster lynchas
Monster var ulv
Ingen käkades

DL2
Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Artline lynchas
Artline var Gargamel

Jag har grönmarkerat de röster som lagts på vad vi vet var onda och rödmarkerat de röster som onda lagt.

Jag är böjd att hålla med om att det vore väldigt märkligt om Habina har valt att rösta på kolegor 2 ggr i rad när hon som ond inte skulle tjäna ngt på det. Habina ligger därför åt den goda sidan i min bok just nu.

Något som slog mig när jag såg röstningen var att 20:52 såg ställningen ut såhär:

Art 2 röster
Drama 2 röster
Cirkus 1 röst
Bumpo 1 röst
Mammas 1 röst

Drama hade då redan röstat (på Bumpo) men Art hade ännu inte lagt sin röst. Hennes röst kom 20:55 och lades på Mammas vilket gav ställningen:
Art 2 röster
Drama 2 röster
Mammas 2 röster
Cirkus 1 röst
Bumpo 1 röst
TLV 1 röst

Varför lade inte Art sin röst på Drama i det läget?? :confused: Det kan inte vara för att hon inte ville väcka uppmärksamhet för en röständring kommer ju ännu mer i fokus än att från början lägga sin röst så att den väger över på någon annan.. Den enda anledningen jag kan se till att Art inte lade sin röst på Drama från början är just för att de var kollegor i lyan. Att hon i sista stund ändrade var ett försök att bli kvar själv.

Om jag sedan lägger till Dramas klippande och klistrande igår och hennes vilja att tolka allt jag skrev ur sitt sammanhang så kan jag inte sluta mig till ngt annat än att Drama är superond.

Jag vet att TLV inte är kvar nu, men jag måste ändå diskutera detta.

TLV missar helt en sak med sin röstsammanställning. När Art la sin röst blev det jämnt mellan mig, art och mammas. Efter Art kom Cirkus in och la en röst på Art, vilket gjorde att Art hade tre röster mot mammas och mig som hade två vardera. Och det var inte förrän då Art ändrade sin röst till mig.

Vad jag menar med ovanstående är att jag tror att Art kanske såg det som liten risk att åka när det stod lika mellan 3 spelare? Och därför inte la sin röst på mig redan från början? Men när sedan Cirkus satte spiken i kistan för Art så ville Art ha en chans att vara kvar och ändrade därför till mig först då.

Förklara gärna vilken information du tror att hon kan ha fått då. Med tanke på att spionen i denna lek inte fått så mycket info som spionen brukar få annars. (Endast 2 rader)

Nu vet inte jag om du anser det här inlägget ovidkommande efter att TLV käkats, men ville bara påpeka - hon citerade ju Mammas lista, hade det inte sett ännu mera skumt ut om hon tagit bort sig själv i det läget? :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 371
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar