Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Jag vet att TLV inte är kvar nu, men jag måste ändå diskutera detta.

TLV missar helt en sak med sin röstsammanställning. När Art la sin röst blev det jämnt mellan mig, art och mammas. Efter Art kom Cirkus in och la en röst på Art, vilket gjorde att Art hade tre röster mot mammas och mig som hade två vardera. Och det var inte förrän då Art ändrade sin röst till mig.

Vad jag menar med ovanstående är att jag tror att Art kanske såg det som liten risk att åka när det stod lika mellan 3 spelare? Och därför inte la sin röst på mig redan från början? Men när sedan Cirkus satte spiken i kistan för Art så ville Art ha en chans att vara kvar och ändrade därför till mig först då.

Skulle verkligen Gargamel tycka att det var en "ok" chans att inte bli lynchad om hon var uppe för lottning mot 2 andra...? Känns verkligen som ett högt spel i mina ögon, speciellt efter att redan ha förlorat en ond på det sättet, trots att det då lottades mellan fyra st...

Jag funderar en del kring Cirkus röst på Mammas. Jag är fullt medveten om att hon lade en tidig förstaröst och det spelar in. Dock anser jag det ändå vara misstänksamt. Fram till ovanstående inlägg så har Cirkus inte haft en enda teori i leken. Hon har funderat lite kring vilken info som spionen kan få (käk eller inte) och svarat på grundfrågan men Thats it.

Att hon sedan som enda teoriinlägg väljer att helt och hållet köpa någon annans teori utan att själv ha varit inne på spåret innan får mig väldigt misstänksam. Att den vars teori hon köpte rakt av dessutom visade sig vara ond.. Ja det gör ju inte saken bättre. Cirkus står nu högt på min lista över misstänkta :cautious:

TLVs spökinlägg fick mig att tro att hon hade viss info som hon försökt göra tydlig i tråden. Därför blev detta inlägg från TLV intressant nu när man vet hennes roll. Här tycker jag att hon går ganska hårt åt Cirkus, och senare lägger hon även sin röst på Cirkus. Kan TLV haft info om sian trots allt? Detta inlägg kom dessutom ganska snart efter Natt-DL vilket gör att tiden stämmer väl med att hon skulle kunnat få info om en sia. Utifrån detta så seglar ju verkligen Cirkus upp på misstankelistan hos mig också.

Skulle verkligen Gargamel tycka att det var en "ok" chans att inte bli lynchad om hon var uppe för lottning mot 2 andra...? Känns verkligen som ett högt spel i mina ögon, speciellt efter att redan ha förlorat en ond på det sättet, trots att det då lottades mellan fyra st...

Jaha, men du tycker inte att det är ett lika högt spel att vara uppe för lottning mot endast mig?

TLVs spökinlägg fick mig att tro att hon hade viss info som hon försökt göra tydlig i tråden. Därför blev detta inlägg från TLV intressant nu när man vet hennes roll. Här tycker jag att hon går ganska hårt åt Cirkus, och senare lägger hon även sin röst på Cirkus. Kan TLV haft info om sian trots allt? Detta inlägg kom dessutom ganska snart efter Natt-DL vilket gör att tiden stämmer väl med att hon skulle kunnat få info om en sia. Utifrån detta så seglar ju verkligen Cirkus upp på misstankelistan hos mig också.

Fast det hade väl varit ett konstigt förfarande från en spion som då eventuellt fått veta att någon siats? "Hmm, denne har siats. Ingen har röstat på denne, jag kan omöjligt veta vem som är sia (kanske misstänka dock), men jag lägger min röst där ändå, för hen skulle ha kunnat siats som ond." :crazy:

Jag tror faktiskt TLV kan ha varit den förtrollade, hon lade en tidig röst med en (enligt mig) vek motivering, så snart DL var över gick hon hårt åt Drama som hon dessutom teoriat om innan men ändå lade en vekt motiverad röst på Cirkus...
Nä, jag tycker dina inlägg blir konstigare och konstigare? O_o

Jaha, men du tycker inte att det är ett lika högt spel att vara uppe för lottning mot endast mig?

Det jag menar är väl att det i det läget varit bättre för henne att rösta på dig, istället för att lägga upp sig själv mot lottning?
Eller pratar vi förbi varandra nu? :o

Jag tror faktiskt TLV kan ha varit den förtrollade, hon lade en tidig röst med en (enligt mig) vek motivering, så snart DL var över gick hon hårt åt Drama som hon dessutom teoriat om innan men ändå lade en vekt motiverad röst på Cirkus...

Puh, hann in en stund på lunchen. :D

Jag instämmer med CaisaLundblad, tycker att TeamLundVer som spion bör ha fått information som sätter Dramatik i dålig dager. Jag är ganska säker på att TeamLundVer försökte lämna det som testamente. Därför känner jag mig trygg i att rösta redan nu.

Habina röstar på dramatik

Kan hända att jag hinner in igen senare, men jag vill inte riskera att missa en röst jag (för en gångs skull) känner mig säker på. :)

Intressant att se hur Dramatik försöker flytta fokus till Cirkus också... :angel:

Mm, men det kräver ju också att hon listat ut vem som är siare, och det kan hon väl inte vara helt säker på + om hon vore det hade hon ju knappast skrivit ut det sådär, speciellt eftersom hon hade misstankar om att hon var på väg att dö. Det vore ett oerhört märkligt spel imo.

Men detta resonemang stämmer ju inte. Om vi ponerar att siaren siat cirkus och TLV fått veta det, hur ska TLV veta att cirkus siats som ond? Hon vet ju bara att cirkus siats, inte vem som siat cirkus eller vad siaren fick för svar från LL?

Med tanke på att du röstar på drama vill jag veta hur du tänker angående att TLV ska ha fått info, vad för info och hur ska hon ha listat ut det.

Alltså jag blir mer och mer misstänksamt inställd när folk bara helt oreflekterat väljer att kasta sig över drama utan någon reflektion.

Även om TLV listat ut vem som är siare, varför skulle hon rita en måltavla på ryggen på nämnda siare? Och om drama siats, hur vet hon att hon siats som ond, hon kan lika gärna ha siats som god? Alltså, jag köper inte resonemanget rakt av, det här känns som ulvar som kastar sig över et vekt spår och hoppas få andra att följa med.

Fast det hade väl varit ett konstigt förfarande från en spion som då eventuellt fått veta att någon siats? "Hmm, denne har siats. Ingen har röstat på denne, jag kan omöjligt veta vem som är sia (kanske misstänka dock), men jag lägger min röst där ändå, för hen skulle ha kunnat siats som ond." :crazy:

Tack för att du satte ord på det som jag tänkt men inte kunnat formulera. Jag misstänkte ju drama redan igår, och det som kommit fram med TLV och hennes spel, den som gargamel förtrollade fick ju inte tala om det, så kvarstår definitivt mina misstankar mot dramatik.

..och om jag då var ond så är det ju ganska märkligt att siaren inte röstat på mig eller åtminstone försökt få mig misstänkt i förra lynch. Jag tycker att dramatik är ytterst märklig.

Sedan blir jag mer och mer fundersam angående Paddington. Dels har vi att hon ev försagt sig angående att jag inte tillhör lyan (hur vet hon det om hon inte tillhör lyan själv?), att hon ingående teoriar om hur lyan tänker (något som generellt sett är ett vanligt beteende bland ulvar, en tabbe som är helt förståelig eftersom hon då suttit i lyan och resonerat, då är det lätt att bara fortsätta resonera om hur ulvar kan tänka, det ligger nära till hands liksom), och sedan detta:

Välkommen tillbaka :)

Jag vet inte om jag skulle våga sätta mammas åt det goda hållet just för att hon diskuterat hårt med art och art var ulv. Mammas går hårt åt alla oberoende av hennes roll och om de skulle råka vara kolleger i lyan. Hon skulle nog kunna gå hårt mot sig själv om hon upptäckt hon gjort ett misstag :p
Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller ;)

Då för det första vill hon få det till att jag gör det bästa för lyan när jag uttryckligen sagt att jag gör det bästa för min sida, det känns som att hon vill få det till att andra ska tänka mig som ond. Sedan reagerar jag på att hon inte reflekterar över att jag faktiskt är rätt tidig på Art, varför skulle jag göra det liksom, nog för att jag kan vara skoningslös om det behövs men inte i onödan liksom. Och sedan är det svaret när jag ifrågasätter, då skyller hon nästan ifrån sig och ja, det skaver på något sätt. Detta sammantaget gör att Paddington är min huvudmisstänkte för tillfället.

Frångår mina principer å försöker teoria från tfnen, så ursäkta om jag inte kan citera, fetstila el inte kan gå tillbaka å kolla upp saker ordentligt.

När det gäller mitt inlägg ovan är det ett svar till outofservice, där hon bara tar upp din diskussion m art. Själv har jag inte hunnit kika närmare på det som hände igår utan bara snabbt i morse läst ikapp leken.

Med tanke på att du röstar på drama vill jag veta hur du tänker angående att TLV ska ha fått info, vad för info och hur ska hon ha listat ut det.

Alltså jag blir mer och mer misstänksamt inställd när folk bara helt oreflekterat väljer att kasta sig över drama utan någon reflektion.

Även om TLV listat ut vem som är siare, varför skulle hon rita en måltavla på ryggen på nämnda siare? Och om drama siats, hur vet hon att hon siats som ond, hon kan lika gärna ha siats som god? Alltså, jag köper inte resonemanget rakt av, det här känns som ulvar som kastar sig över et vekt spår och hoppas få andra att följa med.

Vad menar du? Skulle en spion som kanske misstänker någon för att vara siare och kanske i detta fallet fått veta att Drama siats, INTE rikta misstankar mot Drama?
Jag är inte helt hundra heller, men jag tyckte Drama var misstänkt redan igår, att spionen gick ut och tryckte på Drama efter DL höjde misstankarna något, att Drama sen skriver inlägg jag ännu en gång tycker är konstiga höjer misstankarna ännu mer.
Men jag ska gå tillbaka och kolla om någon teoriat Drama som god, för har ingen ens nämnt Drama förutom i misstankar är det ju lätt för spionen att haka på det OM hon nu fått info att Drama siats.

Äh, jag ska iväg nu och vet inte hur mycket tid jag kommer ha idag, så lika bra att rösta nu: Mammas röstar på Paddington

Hoppas givetvis hinna in igen och teoria mer, men lika bra att rösta om det skiter sig fullkomligt. :) Teorin är alltså den jag skriver i inlägg #592.

Givetvis ska hon misstänka drama om hon tror att drama siats, men jag menar att det vore korkat att skriva det stensäkert. Därför tror jag inte att TLV skulle göra det.

Jag menar att goda inte har något att vinna på att outa siaren.

Givetvis ska hon misstänka drama om hon tror att drama siats, men jag menar att det vore korkat att skriva det stensäkert. Därför tror jag inte att TLV skulle göra det.

Jag menar att goda inte har något att vinna på att outa siaren.

Nja, outa siaren är såklart inte bra, men spionen har ju att vinna på att göra sig själv sedd för siaren, samt ängeln, och att skriva ut det "stensäkert" när hon själv trodde att hon riskerade att käkas skulle som sagt kunna vara ett testamente också.

För övrigt håller jag med dig om Paddan också, tycker också hon spelat lite skumt. Men inte så pass att hon står högst på min lista just nu.

Alltså jag köper inte alls det du säger. Varför basera sin röst på något som om det stämmer vore att spela de onda rätt i händerna?

TLV ville kanske hitta siaren om hon fått veta att Cirkus siats? Hon kan inte veta svaret nej, men hon kanske ville lägga upp sina tankar i tråden för att ev. få bekräftelse om en ev. ond Cirkus innan hon isf röstar? Tanken har inte slagit dig att själva siaren kan ha blivit förtrollad och därför inte röstat på Cirkus? Nej, utan du utgår kallt från att TLV är den förtrollade och det är farligt att dra sådana hårda slutsatser tycker jag.

Sen tycker du att mina inlägg är konstiga, medans du själv hittar på dina inlägg.O_o Du skriver att TLV går på mig direkt efter DL, var då? Den hon går på efter DL är just Cirkus kl.11.15. Mig börjar hon skriva om efter att jag skrivit ett inlägg om henne. Och då svarar hon på mitt inlägg, detta sker kl. 19.31. Innan dess skriver TLV ingenting om mig. Så att du får det till att hon går på mig direkt efter DL finner jag ytterst märkligt. Och om man nu antar att TLV inte var förtrollad, hur förklarar du då att hennes röst hamnade på Cirkus, inte mig? Om jag nu är så superond som TLV påstod är det ju konstigt att hon inte röstade på mig. Och att hon inte kom med mer teorier om mig, för det kan man göra trots att man är förtrollad om man nu är det.

Men detta resonemang stämmer ju inte. Om vi ponerar att siaren siat cirkus och TLV fått veta det, hur ska TLV veta att cirkus siats som ond? Hon vet ju bara att cirkus siats, inte vem som siat cirkus eller vad siaren fick för svar från LL?

Se mitt svar till Caisa. Spionen kan ha snappat upp en bekräftelse på vad hon trodde. Nu håller jag inte det som sanning, men som en möjlighet.

Alltså jag köper inte alls det du säger. Varför basera sin röst på något som om det stämmer vore att spela de onda rätt i händerna?

Vilken röst? TLVs?

Jag har gått tillbaka och kollat igenom lite kring TLV och Dramatik nu, jag håller det möjligt att TLV faktiskt inte alls fått info om att Drama skulle ha siats, jag tänker heller inte stirra mig blind på att hon möjligen var förhäxad, men möjligheten finns.
Hittar lite om Drama från andra spelare innan TLV, jag och Bumpo började misstänka henne.
Cirkus skrev något som man kan se som lite positivare om Drama, men hon tycker Drama är märklig nu så jag tror inte hon siat Drama som god/ond heller.
Hennes röst på Cirkus kan mycket väl varit grundat på genuina misstankar från hennes sida, även om jag tyckte de var svaga.

Men jo, jag tycker ändå Drama är mest misstänkt just nu., men jag lägger inte min röst nu, för mycket kan hända under dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 371
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18