Jag hoppas verkligen att mina barn kan känna det också.
Dom säger ofta att dom älskar mig och att jag är världens bästa mamma.
Lilla sonen sa idag att han var så glad för att jag hade gjort hans sovrum så fint och han var glad för att jag bokat en resa i sommar som dom ser fram emot.
Det känns hjärtskärande att han kanske måste flytta från sitt rum och i värsta fall inte ens få ett eget rum.
Men jag antar att det går det också.....
Jag hoppas verkligen att det värsta är nu och jag hoppas verkligen att allt kommer gå vägen med separation och flytt.
Jag är orolig för att sambon kanske försvårar för mig eller på något vis får mig att må dåligt. Han är ganska bra på det och det blir i stort sett alltid värre när jag är mer skör.
Just när såna situationer uppstår så blir han nästan alltid som värst.
Till exempel, nu när jag ska opereras, så har jag sagt till att han inte bör resa iväg den veckan.
Skulle inte bli förvånad om han gjorde det ändå. Han har jobbat hemma VARJE dag
sedan november, så det är inte så att han är ute jämt, direkt.
Tvärtom, jag får aldrig vara hemma själv.
Skulle inte heller bli förvånad om han bara "försvinner" heller.
Han skulle till exempel bara kunna lägga sig och sova och skita i att laga mat och lägga barnen även fast jag i förväg sagt att jag inte kommer kunna göra det. Och han har sagt ok.
Det har hänt.
Han har lovat att städa - det kommer han inte göra heller. Har aldrig gjort. Sen skuldbelägger han mig för att jag städar eftersom jag inte bör göra det.
Ja, sådär håller han på.......
Ursäkta mitt tjat,
men jag har mer och mer upptäckt hans mönster.
För mig är det viktigt att prata med andra och få det bekräftat att det verkligen är idioti av honom.
Hans beteende är bedrövligt men jag känner mig fortfarande osäker på om det rymmer inom gränsen för normalt och acceptabelt.
Han snackar dock aldrig skit om mig för barnen.
Däremot underminerar han mig ständigt.
Han struntar till exempel i gemensamma överenskommelser med barnen vilket gör att barnen ifrågasätter det jag säger varje gång jag försöker hålla mig till det vi kommit överens om.
Han talar ofta om att mina "regler" är onödiga. Det kan han säga inför barnen.
Jag får inte heller lägga mig i hans dumheter, som till exempel att han tvingar stora sonen att göra läxor sent på kvällen, i över en timme när det var läggdags för länge sen.
Dessutom tjatar han hål i huvudet på honom med gångertabellen nu. Vem som helst skulle få ångest av det och har man dessutom ASD är det antagligen ännu värre.
Ja, jag inser när jag skriver att det inte är konstigt att jag blir matt.
Såhär ser i stort sett varje dag ut och helgen som har varit är inget undantag.
Så, efter min långa utläggning......det värsta är nog nu, som du säger.
Jag har svårt att förstå att det kan bli annorlunda men jag längtar i alla fall så otroligt mycket på det och jag hoppas blir så oändligt mycket bättre.