Jag tror att min sambo misshandlar mig verbalt

Vi har en tvåa vi har byggt om. Vi delade ett stort sovrum för att få plats.
Ja, det är väl något sådant som jag tänker att man kan göra också.
Det går ju att dela av med draperier och bokhyllor och sånt om det är svårt att få till två dörrar till rummet. Det kan nog vara fullt tillräckligt, tror jag.

Jag tror inte att det perspektivet finns för honom.

Dessutom har han mage och prata för oss båda två och även barnen.
Han säger att det kan skada mig osv.....

Jag tror att majoriteten här inne som läser din tråd önskar dig och barnen det bästa och är totalt ointresserade av din sambo.
Om nån skulle veta vem du är- och? Vad skulle den infon användas till? Tala om sånt du redan vet?
Du är vuxen och avgör själv vad du berättar och vem du umgås med. Låt ingen annan begränsa den rätten.

Jag tror att majoriteten här inne som läser din tråd önskar dig och barnen det bästa och är totalt ointresserade av din sambo.
Om nån skulle veta vem du är- och? Vad skulle den infon användas till? Tala om sånt du redan vet?
Du är vuxen och avgör själv vad du berättar och vem du umgås med. Låt ingen annan begränsa den rätten.
Det var nog mest personer i vår närmaste omgivning han var orolig för.

Dvs att de läser om mig någonstans, samkör uppgifterna, kopplar ihop det med info här och därmed vet saker om oss som skulle "skada familjen"

Det låter rimligt när han säger det, men samtidigt är det så otroligt långsökt och så jag är tveksam till att någon ens skulle vara intresserad.
Men visst, i teorin fanns det en chans. Det såg jag ju själv.

Men vad tusan ... och? Du har knappast skrivit att varken han eller du begått några brottsliga handlingar. Dessutom - ingen utanför Buke kan känna till någon Vallmo överhuvudtaget. Om du har en granne eller arbetskamrat som också är bukefalist så kanske de lagt ihop två och två vid det här laget. Men ingen annan som känner er irl kan ha en susning.

Det var nog mest personer i vår närmaste omgivning han var orolig för.

Dvs att de läser om mig någonstans, samkör uppgifterna, kopplar ihop det med info här och därmed vet saker om oss som skulle "skada familjen"

Det låter rimligt när han säger det, men samtidigt är det så otroligt långsökt och så jag är tveksam till att någon ens skulle vara intresserad.
Men visst, i teorin fanns det en chans. Det såg jag ju själv.

Brukar era vänner eller grannar googla er och samköra uppgifterna, samt är bukemänniskor? Så jäkla dumt. Målet är att få dig tyst, tror jag.

Har ridit andras hästar av och till sen jag inte hade egen längre.
Jag tycker det är svårt att vara medryttare när man haft egen häst.
Hade en som det funkade jättebra med, men tyvärr fick den hästen avlivas.
Efter det har det väl varit sisådär.
Red några hästar som var lite väl ystra för min smak, så jag fick faktiskt lite ridrädsla som jag aldrig någonsin haft.

Just nu har jag väl inget sug eller längtan efter häst, faktiskt.
Men det kanske ändrar sig.....
Vad synd att det slutade så med hästen som du hade.
Kan ju vara lite svårt tycker jag också med att hitta en ny, om man bara rider hästar som är ystra innan man lärt känna dem och kommunikationen fungerar, så är det lätt hänt att man blir skrämd tror jag. Sen är det väl alltid lite extra spänt när man inte riktigt vant sig vid människor, stallmiljö, rutiner och sånt med. Lätt hänt att man tappat lusten. Nu vet jag ju inte om allt detta gäller just dig, men det är sådant som jag kommer att tänka på.
Det blir väl bättre sen när allt annat ordnar upp sig med.
Läste i uppdateringen och det låter ju verkligen som du är på god väg. :up:

Men vad tusan ... och? Du har knappast skrivit att varken han eller du begått några brottsliga handlingar. Dessutom - ingen utanför Buke kan känna till någon Vallmo överhuvudtaget. Om du har en granne eller arbetskamrat som också är bukefalist så kanske de lagt ihop två och två vid det här laget. Men ingen annan som känner er irl kan ha en susning.
Det stämmer, ingen av oss har begått några större brottsliga handlingar.
Förutom jag med två fortkörningar och en gång vart jag av med körkortet. :o
Det är det närmaste skandal jag personligen kommer. :up:

Jag tror inga grannar här läser Buke.
På jobbet ska jag låta det vara osagt, men majoriteten gör det nog inte.
Mina jobbarkompisarna har ingen aning om vad min sambo heter och ingen annan vet att jag heter "vallmo" här, förutom min sambo.

FB har alla däremot och där är jag med i varenda grupp som är aktuell för oss och även privat med flera häromkring.
Möjligtvis skulle det finnas en mikroskopisk chans att man den vägen via flera mycket långt ifrån varandra sökningar möjligtvis skulle få en misstanke om att det handlar om mig - och oss.

Just dom riskerna har jag på min sambos uppdrag :grin: eliminerat genom att stänga ner några egna sidor och här låtit våra stackars moderatorer städa upp min sambos noja. :bow: Såhär pinsamt var det att be om det. :o:o:o
Saker som skulle skada familjen? Som vaddå?
Att någon råkar avslöja att han är en rövhatt?
Antagligen!
Det är långt ifrån att man ska tro det som utomstående. Bara det borde falla på det orimliga att någon skulle misstänka oss. Han är verkligen inte typen. Inte ens delar av min släkt tror på mig.
Brukar era vänner eller grannar googla er och samköra uppgifterna, samt är bukemänniskor? Så jäkla dumt. Målet är att få dig tyst, tror jag.
Ja, det tror också, alltså att han vill få tyst på mig.
Han vill inte att jag pratar om det något mer här.
Han märker att det är bra för mig och att jag mår bra av att hänga här och jag tror att det gör honom osäker. Eller nåt! Jag vet faktiskt inte.

För hans del är det med misshandeln överspelat eftersom han har ändrat sig.
Enligt mig är det bara en tillfällig förändring och en fasad och just därför måste jag fortsätta prata om det.
Nej, varken våra vänner eller grannar googlar och samkör, vad jag vet.
Där är dock jag och min sambo inte överens. Han tror det.

Nu har han i alla fall kommit på att han ska öppna ett FB konto i sitt namn så ingen annan gör det och skriver massa skit med hans namn. :idea:

Vad synd att det slutade så med hästen som du hade.
Kan ju vara lite svårt tycker jag också med att hitta en ny, om man bara rider hästar som är ystra innan man lärt känna dem och kommunikationen fungerar, så är det lätt hänt att man blir skrämd tror jag. Sen är det väl alltid lite extra spänt när man inte riktigt vant sig vid människor, stallmiljö, rutiner och sånt med. Lätt hänt att man tappat lusten. Nu vet jag ju inte om allt detta gäller just dig, men det är sådant som jag kommer att tänka på.
Det blir väl bättre sen när allt annat ordnar upp sig med.
Läste i uppdateringen och det låter ju verkligen som du är på god väg. :up:
Ja, det var synd med den hästen.
Jag klickade väldigt bra med hästen och ägarna på direkten och jag tror att det var det som gjorde att allt funkade så bra.

När det gäller dom andra hästarna hade ägarna delvist en annan syn som jag inte delade riktigt.
Dom hästarna var båda två extremt flykträdda, kastade sig, körde upp huvudet, stegrade sig och stack. Med alla ryttare, inklusive sina ägare, varje ridtur.
När man inte ens få ha en martingal eller tiedermantygel på hästen - ja då är det svårt.
Graman var totalt bannlyst, så när hästarna reste sig så fanns det inget att göra.

Jag anser att såna hästar inte ens ska ha massa olika ryttare.
På den som var värst var vi sammanlagt fyra stycken, vilket verkligen inte funkade för den hästen.
Sen tror jag personligen att jag blivit fegare sen jag fick barn.
Plus en massa skador också.
Jag kände helt enkelt inte heller för att betala för att rida till någon annans häst och dessutom riskera att jag skadade mig. Ok på min häst, men inte med andras hästar då jag inte kan välja hur jag vill göra.

Ja, nu är jag inte intresserad ändå. Det kostar för mycket och tar för lång tid och just nu finns det inget rum för det.

Det är tråkigt att han känner att du outat honom, men det är ju inte det tråden handlar om. Att hålla på att städa internet för att han har en nojja tycker jag bara är dumt, ytterligare ett sätt där han har styrt upp dig och du lyder. Han vann, för jag är rätt övertygad om att han ser det som strider att vinna.

Vilket ytterligare försvagar dig i hans ögon, att du behöver styras upp för att inte göra dumheter.

Ja, om sanningen kan skada så är frågan: vem?

Senast ändrad:
@Vallmo Nu har inte jag följt och läst allt utan bara i början och nu de sista sidorna. Men jag blir brydd när jag läser att "misshandeln upphört" och att han "har ändrat på sig" i samma inlägg som du berättar hur du fått rensa på nätet vad du skrivit-på mannens uppdrag sas. Då har väl inte misshandeln upphört? Då vill han väl i allra högsta grad fortfarande kontrollera dig?

(Blir fö så arg av att läsa om mannens beteende. Han följer verkligen mall 1.0 i rövhatteri och beter sig i princip identiskt med min väns man som jag gjort trådar om. Han eskalerade dock sitt beteende rätt kraftigt, men anser sig naturligtvis ändå helt ofelbar.)

Det är tråkigt att han känner att du outat honom, men det är ju inte det tråden handlar om. Att hålla på att städa internet för att han har en nojja tycker jag bara är dumt, ytterligare ett sätt där han har styrt upp dig och du lyder. Han vann, för jag är rätt övertygad om att han ser det som strider att vinna.
Ja, så är det ju.
Han kan bara se det här genom sina ögon.
"Städningen" är tyvärr gjord. :(
Egentligen vet jag inte varför jag gick med på det.
Det var bara så jäkla obehagligt när han kom dragandes med det där.
En av sidorna jag hade som jag bara deletade hade jag lagt ner timmar på text och foto. Kändes surt! :cry:
Borde ha sparat texten någonstans men jag blev bara så jäkla sur och ledsen så jag tryckte bort det. :banghead:

Jag blir bestört över TS sambo.

att en person skriver i anonymt namn på ett nätforum kan knappast innebära att personens sambo kopplas ihop med något alls.

Detta är ytterligare ett sätt att kontrollera dig @Vallmo !! Gå inte på det!!

Allt du kan göra utan att dt skadar dig ska du forsätta med. Allt du kan skriva här som bygger upp dig ska du fortsäta med.

Konceptet "familjen" är hans uppfinning. Ni är ingen gemensam amöba. Ni är olika självständiga personer. Du, sambon och barnen.

Vem du umgås med och i vilka former är det du själv som bestämmer. Att han skulle kunna "förbjuda" det är rent nonsens. Du är inte slav. Du är inte ägd. Du är en fri, myndig, självständig kvinna. Med ditt egna liv.

att en person skriver i anonymt namn på ett nätforum kan knappast innebära att personens sambo kopplas ihop med något alls.

Allt du kan göra utan att dt skadar dig ska du forsätta med. Allt du kan skriva här som bygger upp dig ska du fortsäta med.

Konceptet "familjen" är hans uppfinning. Ni är ingen gemensam amöba. Ni är olika självständiga personer. Du, sambon och barnen.

Vem du umgås med och i vilka former är det du själv som bestämmer. Att han skulle kunna "förbjuda" det är rent nonsens. Du är inte slav. Du är inte ägd. Du är en fri, myndig, självständig kvinna. Med ditt egna liv.

:bow::bow::bow:

Läs min fetning/understrykning många gånger @Vallmo Det är väldigt väldigt kloka och viktiga ord från @tanten

@Vallmo Nu har inte jag följt och läst allt utan bara i början och nu de sista sidorna. Men jag blir brydd när jag läser att "misshandeln upphört" och att han "har ändrat på sig" i samma inlägg som du berättar hur du fått rensa på nätet vad du skrivit-på mannens uppdrag sas. Då har väl inte misshandeln upphört? Då vill han väl i allra högsta grad fortfarande kontrollera dig?
'
(Blir fö så arg av att läsa om mannens beteende. Han följer verkligen mall 1.0 i rövhatteri och beter sig i princip identiskt med min väns man som jag gjort trådar om. Han eskalerade dock sitt beteende rätt kraftigt, men anser sig naturligtvis ändå helt ofelbar.)
Ja, jag kommer ihåg den tråden om din vännina och jag tänkte att det verkade rätt likt min situation. :crazy:
Jag tror jag skrev något inlägg i den också.

Ja, förutom "nätstädningen" så har ju han ändrat beteende.
Jag är medveten om att han inte har ändrat sig, utan bara ändrat sitt beteende.
Ibland lyser det igenom.
Skillnaden hur jag hanterar det är annorlunda i alla fall. Dom senaste gångerna har det bara runnit av mig, tack och lov. :bow:

Sen, tragiskt nog är det säkert en massa som skulle kunna ses som misshandel eller åtminstone ojämlikt och i någon form ett uteslutande.
Det är bara det att jag har vant mig, antar jag.
Normaliseringsprocessen brukar det hänvisas till och jag tror man kan göra det även när det gäller mitt liv och vår relation.

Men, jag har inte ändrat mig när det gäller att lämna.
Jag håller långsamt på med att ta tillbaka mig själv.
Jag tar hand om min kropp så jag ska bli stark och frisk och fysiskt oberoende.
Jag planerar också och har redan börjat rensa hemma med tanke på visning-flytt och sånt.

Ibland känns det som jag har vaknat upp ur ett tio år långt vakuum.
Jag kommer på saker hela tiden som jag vill göra. Resa, till exempel.
Hur jag vill inreda mitt nya hus. Vilket slags liv jag vill leva.
Det är svårt att beskriva, men helt plötsligt ser jag att det finns möjligheter och jag märker att jag tänker utifrån mig själv.
Har inte tänkt på mig själv i stort sen vi fick barnen, tror jag.

Hann svara på lite inlägg medans ni skrev. ;)

Just det där att jag är en egen person har ju tagits ifrån mig.
Eller så har jag lämnat ifrån mig det, beroende på hur man ser det.
Jag tror inte att han ser mig som en egen person riktigt. Ibland försöker han, men det verkar inte funka för honom i alla fall.

Som igår till exempel så frågade han mig om mina smärtor i axeln gått över. "Nej, det har dom inte gjort, jag har fortfarande ont".
Se jämför han med en tennisspelare som fick någon skada och vilade i sex månader och tyckte att det skulle jag också göra.
"Toppen" sa jag, vem ska städa och handla här hemma under tiden? :grin:
Ska du göra det hade du tänkt dig? Det hade han inget svar på.

Att få andras kommentarer om min sambos beteende är minst sagt anmärkningsvärt är jättebra för mig, eftersom jag knappt vet vad som är ok längre.

Just nu, i detta ögonblick har jag fattat vad han håller på med. :crazy:
Jag storstädar hemma innan jag opereras för att jag inte kommer kunna sköta hemmet ordentligt på minst 4-6 veckor.
Det han gör är att ifrågasätta, ska du verkligen städa? Kan du verkligen lyfta osv.
Detta gör han utan att erbjuda sig själv att göra det jag gör.
Jag tror faktiskt att han har hittat ett nytt sätt att skuldbelägga mig, dvs genom att ställa mig mot mig själv på det viset. :banghead:
Eller så är jag paranoid.

Han är listig, det måste jag verkligen säga. :crazy:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 661
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 060
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka