Vallmo
Trådstartare
Men du är grym så jag önskar att vi var det.Det är lugnt, vi är inte släkt vad jag vet![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du är grym så jag önskar att vi var det.Det är lugnt, vi är inte släkt vad jag vet![]()
![]()
Haha tack! Men vi går ju i alla fall på keramiken ihopMen du är grym så jag önskar att vi var det.![]()
![]()
![]()
Ja, precis så.I det här fallet tror jag @Vallmo mer reagerar på att de är lik hennes sambo.
Och multipel upplaga av det som hon redan har nog av ger lite överreaktion för henne, utan att hon egentligen har något emot den typen av person som sådan.
Ja, och det är jag jätteglad för.Haha tack! Men vi går ju i alla fall på keramiken ihop![]()
Oj, shit!Första gången? Du har skrivit om det tidigare, även då med din äldsta son:
Du har även beskrivit hur dina barn kallar fadern lat och att han ska hjälpa dig mer, samt att de tagit på sig att ge dig komplimanger när du gjort dig fin, eftersom din partner inte gör det.
Om jag vore som du skulle det här överkompenserandet och ansvarstagandet från barnens sida vara nåt jag verkligen såg till att arbeta med. Det är liksom inte bra för ungarna att de tar på sig sånt här stort ansvar i er relation, det är inte snällt och rart utan oroväckande. De måste ju känna att det här inte är nåt som ligger hos dem, för annars kan ju en ev separation bli jättetuff för dem - att de känner att det är deras fel, deras nederlag. Det är ju vanligt att barn tar på sig sånt, men här verkar det redan ligga lite hos dem. I alla fall hos din äldsta son.
Det här är sagt i all välmening, Vallmo.
Du fick ett bra svar av @tanten och jag har egentligen inte mer att tillägga när det gäller hur människor fungerar generellt.Trådkap modell massor:
Så detta är ett "drag"? Går det att förändra? Och kan man ha det draget utan att vara "avvikande" som personlighetstyp? OM man vill förändra sig, går det att "laga"?
Tack!Jag vill egentligen bara säga, nu när jag läst dina senaste inlägg, hur otroligt klarsynt du är, hur du SER! Det är så tydligt, jag blir verkligen både imponerad och glad. Som du skriver; så många liksom bara lullar med i livet och så länge det funkar och inget upprör eller stör, är det bra. Och är inte ens medvetna om det, eller bryr sig. Du kan se det och du vill ha mer, annat. Det är underbart! Jag tror verkligen att du är på väg mot något nytt och något bra. En slags långsam men tydlig revolution mot en frihet.
Nej såklart inte! Jag tänker inte att lösningen är att din partner ska bli mer fysisk (han får ju vara så lite fysisk han vill, och dessutom ska ni ju separera) utan snarare att det här är nåt att vara uppmärksam på när det gäller barnen. Jag lyfter det så att nästa gång din son tycker att din sambo ska krama dig, eller pussa dig eller vad det nu är, så kanske du ser det och kan prata med honom eller markera på något vis.Känner att jag inte kan påverka min sambos beteende där så mycket.
Ja, verkligen! Känner igen så mycket.Tacka fasiken för att man inte pratar om det.
Män ska ju tända på allt med puls liksom. De vill alltid ha sex.
Så - om han inte vill ha sex med mig måste jag ju vara extremt motbjudande, eller hur....
Verkligen något man vill gå ut offentligt med. Eller inte.
Men nej du är inte ensam. Så många kvinnor genom åren jag hört säga liknande saker "tur jag har barnet så jag får lite kramar och pussar" "man lär sig leva utan"
Det finns ju till och med ett ord för kvinnor som vill ha sex: Nymfoman.
jag kräks.
Det är jättebra och jag uppskattar verkligen att du sticker ut och säger som det är.Nej såklart inte! Jag tänker inte att lösningen är att din partner ska bli mer fysisk (han får ju vara så lite fysisk han vill, och dessutom ska ni ju separera) utan snarare att det här är nåt att vara uppmärksam på när det gäller barnen. Jag lyfter det så att nästa gång din son tycker att din sambo ska krama dig, eller pussa dig eller vad det nu är, så kanske du ser det och kan prata med honom eller markera på något vis.
Jag menar absolut inte att skuldbelägga dig men eftersom jag sett det här i två trådar nu så bara måste jag säga nåt. I förra tråden var det flera som reagerade på det jag citerade här, men eftersom ingen kommenterade det här nu ville jag flika in det.
Hur menar du här? Jag tänker att när du pratar med sonen så är det viktigaste att lägga tyngdpunkten på att han inte behöver påminna om att man ska kramas etc, att kramas gör man när båda vill och det är ingenting som nån annan behöver ta ansvar för. Likaså med pussandet eller komplimangerna. Allt sånt ska komma ur total frivillighet och lust och därför är det ingenting som andra behöver hålla koll på eller påminna om.Vill få sonen att förstå men samtidigt så vill jag ju inte nedvärdera min sambos handlingar, eller icke-handlingar för sonen.
Det är jättebra och jag uppskattar verkligen att du sticker ut och säger som det är.
Du vågar vara lite obekväm och det ska du ha all cred för.
Har du något förslag hur jag ska kunna lägga fram det på ett bra sätt?
Jag vet verkligen inte hur!
Vill få sonen att förstå men samtidigt så vill jag ju inte nedvärdera min sambos handlingar, eller icke-handlingar för sonen.
Tack!@Vallmo Äsch!Jag förstår att det är sjukt jobbigt att jag kommer och 'hackar' också. Så jag är verkligen ledsen för det. Kände bara att det behövdes lyftas.
Hur menar du här? Jag tänker att när du pratar med sonen så är det viktigaste att lägga tyngdpunkten på att han inte behöver påminna om att man ska kramas etc, att kramas gör man när båda vill och det är ingenting som nån annan behöver ta ansvar för. Likaså med pussandet eller komplimangerna. Allt sånt ska komma ur total frivillighet och lust och därför är det ingenting som andra behöver hålla koll på eller påminna om.
Jag hade överhuvudtaget inte gått in på nåt om huruvida sambon kramar tillräckligt eller ger tillräckligt med komplimanger. Det är mellan er två vuxna.
Jättebra förslag! Tack!Det här handlar inte om din sambo utan om att ditt barn tar på sig ansvaret för något som inte är hans ansvar. Du kan bara säga att det där behöver du inte bry dig om utan det löser jag och pappa. Ta ifrån honom ansvaret han har tagit på sig helt enkelt.
Jättebra förslag! Tack!
Jag krånglar nog till det.......
Men jag inser ju att det nog inte är svårare än så![]()
![]()
Bara ett stilla påpekande, att hur mycket man har sex eller inte spelar ju ingen större roll, man kan ju leva i celibat och vara hur nöjd som helst med det. Det finns ju inget mått på ett lyckligt och bra sexliv så länge man är nöjd vilket din sambo uppenbarligen är och inte du. Ville bara påpeka det så ingen upplever att man måste leva upp till någon slags norm här också.Ja, verkligen! Känner igen så mycket.
Minns att du har beskrivit att du hatar din egen spegelbild för att du ser dig genom ditt ex glasögon (hoppas det är ok att jag skrev så).
Så är det för mig också.
Det har blivit så och jag har tagit över min sambos syn på mig som oattraktiv, eller snarare hans oförmåga, som han projicerat på mig.
Tidigare, var jag uppenbarligen väldigt attraktiv.Blev ofta uppvaktad och smickrad av män.
Jag kände mig kul, sexig och bekräftad.
Uppenbarligen utstrålar jag något helt annat nu.
Blir aldrig uppraggad eller uppvaktad av någon annan.
Det mest paradoxala är att min sambo är den enda man jag varit sexuellt trogen och han är den som jag har haft minst anledning att vara trogen mot.
Tror att jag fått ligga sammanlagt 10 gånger på 10 år.Högst!
Detta har jag aldrig sagt till någon och jag lär ångra mig för att jag skriver det här också.![]()
![]()
Vill få sonen att förstå men samtidigt så vill jag ju inte nedvärdera min sambos handlingar, eller icke-handlingar för sonen.
Absolut!Bara ett stilla påpekande, att hur mycket man har sex eller inte spelar ju ingen större roll, man kan ju leva i celibat och vara hur nöjd som helst med det. Det finns ju inget mått på ett lyckligt och bra sexliv så länge man är nöjd vilket din sambo uppenbarligen är och inte du. Ville bara påpeka det så ingen upplever att man måste leva upp till någon slags norm här också.
Helt rätt!Nu gör du det nog jobbigare än det behöver vara. Det handlar inte om din sambo. Det handlar om SONEN. Som inte behöver ta ansvar för vuxnas relation. Han FÅR inte lägga sig i det. Det är inte hans ansvar.
Helt rätt!
Det är det som är så bra här.
Som jag har snöat in på fel spåroch sen får jag en enkel och självklar lösning serverad från flera av er.
![]()