Vallmo
Trådstartare
Gör den?Nej, den dödar igelkottar i massor! Där det finns robotgräsklippare dör igelkottarna ut i hemska plågor.![]()
Så kan vi ju inte ha det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör den?Nej, den dödar igelkottar i massor! Där det finns robotgräsklippare dör igelkottarna ut i hemska plågor.![]()
Robotgräsklippare hot mot igelkottarGör den?
Så kan vi ju inte ha det.Den går bort.....
Fy, vad hemskt!
Det tar mig ca 3,5 timme att klippa min gräsmatta, jag ser det som vardagsmotion och vägrar robotklippare.Fy, vad hemskt!
Kommer aldrig köpa robotgräsklippare nu.![]()
Det är det som oftast (alltid) sker, man köper en gräsklippare och lämnar in den när den går sönder eller slänger den och dessemellan ägnas den ingen kärlek alls, man bryr sig inte helt enkelt innan den stannar helt och då köper man oftast en ny. Sorgligt men sant och gräsklippare har blivit nåt av en slit o slänggrej.Ja, ok.
Jag menade att gräset slits av och fick lära mig nu av dig att det beror på just det du säger, knivarna är slöa...
Har själv aldrig slipat knivarna på våran under 10 år....
Mycket träffande!Det är det som oftast (alltid) sker, man köper en gräsklippare och lämnar in den när den går sönder eller slänger den och dessemellan ägnas den ingen kärlek alls, man bryr sig inte helt enkelt innan den stannar helt och då köper man oftast en ny. Sorgligt men sant och gräsklippare har blivit nåt av en slit o slänggrej.
Det där har jag sett hur många gånger som helst, värst brukar åkgräsklipparnas knivar vara, man kan lika gärna skruva dit plattjärn för dom är lika "vassa" som knivarna brukar vara.Mycket träffande!![]()
![]()
..........
Vår har just gått sönder och då vände jag faktiskt på den.
Ingen vacker syn.
Nu kanske jag är ute och cyklar, är ingen expert, men jag har för mig att jag hörde på något program på radion att det berodde lite på modell. Vissa, dyrare förmodligen, körde inte över igelkottar. Typ. Nån som vet?Fy, vad hemskt!
Kommer aldrig köpa robotgräsklippare nu.![]()
Nu kanske jag är ute och cyklar, är ingen expert, men jag har för mig att jag hörde på något program på radion att det berodde lite på modell. Vissa, dyrare förmodligen, körde inte över igelkottar. Typ. Nån som vet?
Fast det kanske är så att tanken på att ha gjort något så bra är det som får Vallmo att må bättre? Hon kanske behöver ha det som mål för att orka? Att få känna att "det här gjorde jag jävligt bra " och få respons på det betyder mycket för ett taskigt mående.För mig känns det jättekonstigt.
Du prioriterar 1000 trädgårdar framför ditt eget mående?
Vem säger att nästa person gillar trädgård? Kanske gör de som vid min stuga - kör över allt med gräsklipparen så de slipper rensa. Eller på gården jag sålde - släpper kor bland rosor och liljor på gräsmattan.
Själv kapade jag omedelbart alla tujor och prydnadstallar som tidigare ägare vårdat ömt. Bekanta har kapat äppelträd för att inte ha så mycket frukt att ta hand om. Eller tagit bort bärbuskarna för att de var i vägen.
En trädgård är ungefär som en interiör. Det den ena gillar funkar inte hos andra.
Hur många husköpstrådar har vi inte sett där köparna berättar att de ska riva ut det nya köket för att det inte är i deras smak - eller tapetsera, måla, bygga.
Du går självklart som du vill. Men tänk i alla fall ett varv till.
Please.
/tanten
Ja, precis så.Fast det kanske är så att tanken på att ha gjort något så bra är det som får Vallmo att må bättre? Hon kanske behöver ha det som mål för att orka? Att få känna att "det här gjorde jag jävligt bra " och få respons på det betyder mycket för ett taskigt mående.
fortsätt med detÄhum,......att göra såna saker som att vara med i 1000 trädgårdar är typ det jag lever för.
Den här trädgården har räddat livet på mig många gånger när jag har tänkt självdestruktivt, nä jag måste göra det här först osv.....
Så ja, jag prioriterar mitt eget mående med att göra saker som får mig att må bra.
När det gäller trädgården så har jag faktiskt tänkt på mig själv, inser jag nu.
För mig är trädgård kreativitet och när jag får utlopp för det så mår jag bra.
Skulle aldrig i livet lägga ner så mycket arbete på något om jag inte tyckte det var roligt.
Trädgård är roligt. Inredning är roligt. Syprojekt kan vara roliga.
Städning, tvätt, matlagning är tråkigt och ett nödvändigt ont.
Jag förstår att inte alla har samma smak och att nästa ägare gör eller låter bli att göra precis som dom vill. Men det handlar inte om det.
Det kanske låter konstigt
Men då är jag konstig och jag tycker det känns ganska ok att vara konstig på det viset.![]()