Jag tror att min sambo misshandlar mig verbalt

Ja, ok.
Jag menade att gräset slits av och fick lära mig nu av dig att det beror på just det du säger, knivarna är slöa...
Har själv aldrig slipat knivarna på våran under 10 år....
Det är det som oftast (alltid) sker, man köper en gräsklippare och lämnar in den när den går sönder eller slänger den och dessemellan ägnas den ingen kärlek alls, man bryr sig inte helt enkelt innan den stannar helt och då köper man oftast en ny. Sorgligt men sant och gräsklippare har blivit nåt av en slit o slänggrej.

Det är det som oftast (alltid) sker, man köper en gräsklippare och lämnar in den när den går sönder eller slänger den och dessemellan ägnas den ingen kärlek alls, man bryr sig inte helt enkelt innan den stannar helt och då köper man oftast en ny. Sorgligt men sant och gräsklippare har blivit nåt av en slit o slänggrej.
Mycket träffande! :o :o :o..........;)
Vår har just gått sönder och då vände jag faktiskt på den.
Ingen vacker syn.

Mycket träffande! :o :o :o..........;)
Vår har just gått sönder och då vände jag faktiskt på den.
Ingen vacker syn.
Det där har jag sett hur många gånger som helst, värst brukar åkgräsklipparnas knivar vara, man kan lika gärna skruva dit plattjärn för dom är lika "vassa" som knivarna brukar vara.

Fy, vad hemskt! :cry:
Kommer aldrig köpa robotgräsklippare nu. :crazy:
Nu kanske jag är ute och cyklar, är ingen expert, men jag har för mig att jag hörde på något program på radion att det berodde lite på modell. Vissa, dyrare förmodligen, körde inte över igelkottar. Typ. Nån som vet?

Jag skulle våga ha robotklippare på min stora gräsmatta (den har lite fotbollsplankänsla om vi säger så :meh:) för jag har aldrig någonsin sett en igelkott där. På den lilla gräsmatta skulle jag inte våga. Inte för att jag sett någon igelkott där heller med den har mer skrymslen och vrår där de kan tänkas vilja vara.

Nu kanske jag är ute och cyklar, är ingen expert, men jag har för mig att jag hörde på något program på radion att det berodde lite på modell. Vissa, dyrare förmodligen, körde inte över igelkottar. Typ. Nån som vet?

Min stannar iaf väldigt lätt, den är också designad lite annorlunda så att om den tillexempel kör över en leksak så blir grejen inte strimlad. Jag kör alltid min mitt på dagen och alltid när jag är hemma, har inte sett någon igelkott eller spår efter en här. Bor mitt i skogen och har hund så kottarna kanske föredrar att hålla sig utanför tomten.

Vi har tre robotgräsklippare (pga stoor gräsmatta), den äldsta är snart 6 år gammal. Vi har inte haft några olyckor med igelkottar :) Vår gräsmatta är dock väldigt öppen.

ts, jag tror det kan vara idé att kontakta en mäklare redan nu. Inte för att sälja direkt, men för att få reda på när det är ekonomiskt bäst, om det kommer dit. Det kanske inte alls är i augusti-oktober, marknaden kan ju tycka något helt annat. ;) Och vill du verkligen lägga ner jättemycket jobb på trädgården i vår sommar bara för att sälja?
Ofta har ju mäklare spekulanter på hand, dessutom, som är beredda att betala bra för rätt objekt!

För mig känns det jättekonstigt.
Du prioriterar 1000 trädgårdar framför ditt eget mående?

Vem säger att nästa person gillar trädgård? Kanske gör de som vid min stuga - kör över allt med gräsklipparen så de slipper rensa. Eller på gården jag sålde - släpper kor bland rosor och liljor på gräsmattan.

Själv kapade jag omedelbart alla tujor och prydnadstallar som tidigare ägare vårdat ömt. Bekanta har kapat äppelträd för att inte ha så mycket frukt att ta hand om. Eller tagit bort bärbuskarna för att de var i vägen.

En trädgård är ungefär som en interiör. Det den ena gillar funkar inte hos andra.
Hur många husköpstrådar har vi inte sett där köparna berättar att de ska riva ut det nya köket för att det inte är i deras smak - eller tapetsera, måla, bygga.

Du går självklart som du vill. Men tänk i alla fall ett varv till.
Please.

/tanten
Fast det kanske är så att tanken på att ha gjort något så bra är det som får Vallmo att må bättre? Hon kanske behöver ha det som mål för att orka? Att få känna att "det här gjorde jag jävligt bra " och få respons på det betyder mycket för ett taskigt mående.

Fast det kanske är så att tanken på att ha gjort något så bra är det som får Vallmo att må bättre? Hon kanske behöver ha det som mål för att orka? Att få känna att "det här gjorde jag jävligt bra " och få respons på det betyder mycket för ett taskigt mående.
Ja, precis så. :bow:
Det är precis sånt som verkligen får mig att må bra.
Att ha ett mål och arbeta mot det, så länge det gäller mina intressen förståtts.

Förra året var helt otroligt. :love:
Så många besökare (100 st) och så mycket beröm och specifik feedback på vad som besökarna uppskattade.
Min trädgård var och är områdets snackis, helt enkelt.
Ser många som hämtat inspiration när man går runt i området. :)

Och, ja det får mig att må bra. :)
En smula excentrisk, ja kanske. :o ;)Men bara när det gäller trädgård och inredning. :p

Ähum,......att göra såna saker som att vara med i 1000 trädgårdar är typ det jag lever för. :cautious:
Den här trädgården har räddat livet på mig många gånger när jag har tänkt självdestruktivt, nä jag måste göra det här först osv.....
Så ja, jag prioriterar mitt eget mående med att göra saker som får mig att må bra.
När det gäller trädgården så har jag faktiskt tänkt på mig själv, inser jag nu. :)
För mig är trädgård kreativitet och när jag får utlopp för det så mår jag bra.

Skulle aldrig i livet lägga ner så mycket arbete på något om jag inte tyckte det var roligt.
Trädgård är roligt. Inredning är roligt. Syprojekt kan vara roliga. :)
Städning, tvätt, matlagning är tråkigt och ett nödvändigt ont.

Jag förstår att inte alla har samma smak och att nästa ägare gör eller låter bli att göra precis som dom vill. Men det handlar inte om det.

Det kanske låter konstigt
Men då är jag konstig och jag tycker det känns ganska ok att vara konstig på det viset. :up:
fortsätt med det :up: man behöver ha nått som får en att koppla bort alla problem en liten stund. något som får en att må bra på ett eller annat vis :heart

.....Spinner vidare lite på trädgårdspratet.
Den här tråden har verkligen hjälpt mig att prioritera mig själv lite mer. :bow:

Har seriöst kollat efter kursprogram nu för att bli certifierad inredare.
Det är en ganska lång utbildning och kostar en del.
Men jag har för första gången tänkt på allvar att ja, jag vill försöka byta riktning. Att göra sånt får mig att må bra.
Och ja, jag är värd att få göra det och ta tiden och lägga pengar på det. :)

Vårdpersonalen säger att så fort jag börjar prata trädgård och inredning så "lyser" det om mig. :love:

Men jag ska jobba först och ha gjort det ett tag innan jag tar tag i kursen.

Det är också därför jag vill bygga mitt eget hus.
Jag tror det kan vara otroligt läkande för mig.
Med erfarenhet av alla såna här tidigare renoverings-byggprojekt så kan jag säga att jag gillar det verkligen. Processen, planeringen, slutresultatet.
Jag älskar att komma på kreativa lösningar.
Jag kan ha en ide som ligger i bakhuvudet och maler ibland och när den väl kommer ut så är det så otroligt inspirerande. :love:

Är det något som har varit positivt med min sjukdomstid så är det att jag upptäckt kreativiteten som verktyg för att må bra.
Det började med keramiken på arbetsterapin och att uttrycka mig genom att måla.
Trädgård och inredning har jag gjort förut, men inte som jag gör nu.
Den sidan har verkligen utvecklats hos mig. Alltid något!
Men jag är glad för det!

Paradoxalt nog, med tanke på min hiskeliga övervikt på 30 kg, så har jag heller aldrig varit så välklädd och klädintresserad som jag är nu.

Jag är säkert lite udda, men när det gäller det så trivs jag så. :up:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 731
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 678
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 060
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka