Tar tillbaka mitt eget trådkap.
Lite uppdatering;
Var på permission över natten och åkte hit tillsammans med sambon för att ha ett anhörigsamtal med mina kontaktpersoner på avd.
Samtalet gick bra. Över förväntan.
Måste säga att mina KP är otroligt proffsiga och den som är sjuksköterska måste ha någon VUB, typ steg 1 eller liknande.
Hon är lätt mycket bättre än den terapeuten jag hade som min individualterapi när jag gick i gruppterapin.
Jag kommer dessutom träffa henne i öppenvården fyra gånger till att börja med som stöd för arbetsträning.
Så det känns bra, att jag har förtroende för henne, alltså.
Jag tror sambon tyckte det var jobbigt, eller rättare sagt jag vet det.
Mina KP drog inte upp termer som psykisk misshandel men vi pratade om bemötande och hur jag uppfattat honom senaste tiden.
Uppenbarligen var han rätt omskakad av att faktiskt inse att jag varit rädd för honom, som han sa. Jag skulle nog sagt att jag har känt mig misshandlad, men jag tror vi menade samma sak.
Nu är han i alla fall medveten om det och har alla chanser i världen att vara schysstare.
Jag har faktiskt svårt att se att han skulle "våga" fortsätta i samma stil nu när jag kommer hem och dessutom ha uppbackning härifrån.
Uppenbart är i alla fall att vi måste kommunicera bättre.
Han är introvert och drar sig undan. Lat och långsam av naturen.
Jag är extrovert och behöver mycket bekräftelse, helst varje dag pga min instabilitet.
Jag är mycket arbetssam, inser inte mina gränser och kör över mig själv.
Världens sämsta kombo, antagligen.
Varför han aldrig gör grejer som jag ber honom om fick jag inget riktigt bra svar på.
Däremot kunde jag tala om att allt det där tar massa energi och dränerar mig fullständigt.
Men jag talade också om att jag tyckte det var jätteskönt att komma hem och upptäcka att han faktiskt fixat barn, tvätt och städning.
Bara en sån sak gör att jag mår bättre och inte känner mig så trött och dränerad.
Jag talade också om att jag inte vill höra en massa tjafs om hur kass mamma jag var för fyra år sedan och att han skulle droppa det för gott.
Jag har en bra relation till barnen nu och det blev väldigt tydligt nu när jag varit borta.
Dom har saknat mig och säger att dom inte kan somna lika bra på kvällarna när inte jag är där.
Jag talade också om att jag gått i terapi, jobbat med mig själv och utvecklats och att han faktiskt får försöka se det som är och inte det som varit.
Jag vill heller inte ha några mail i fortsättningen heller, sa jag.
Arbetsfördelningen i hemmet, ja. Jag talade om att jag blir trött bara av att känna mig ensam med allt. Minst lika mycket som det är jobbigt att göra allt.
Ska försöka dela mer på det. Får se hur det går.
Funkar det inte när jag börjar arbeta så får vi ta städhjälp.
Jag ska ta hand om mig själv först för att sen kunna ta hand om mina barn och även mina patienter på jobbet sen.
Det ska jag bli bättre på.
Det konstigaste är ändå att vi ÄR överens om barnen.
Vi samarbetar bra när vi gör något snickar eller inredningsprojekt tillsammans.
Inget tjafs om ekonomi heller.
Dom sakerna brukar ju vara det som dom flesta normala par brukar bråka om.
Nu blev det ju en hel uppsats igen
....men, men....
antar att man får göra så i sin egen tråd.
Sätter punkt här i alla fall.