Lite uppdatering!
Blev inskriven idag och är på vårdavdelningen nu.
Fick en smärre livskris för att jag inte fått enkelrum som jag blivit lovad.
Men det har löst sig ok ändå.
Den jag delar rum med, som jag inte ens träffat har åkt hem på nattpermission och kommer tillbaka i morgon.
Sen skrivs hon ut på torsdag, så i värsta fall EN natt med rumskamrat.
På torsdag och fredag skulle troligen ett eller flera enkelrum bli lediga och då ska jag tydligen prioriteras, även om en smula beskäftig skötare informerade mig om att "sånt kan man aldrig lova"
, vilket hennes överordnade chef i det här fallet visst har gjort.
"Och hon, alltså den jag delar rum med, får du inga problem med".
Med det är inte medpatienten det beror på, utan på mig själv, ju.
Kan tyckas fånigt och överdrivet, men eftersom jag aldrig får vara ifred hemma är det otroligt viktigt för mig att kunna vara det här.
Jag har varit extremt tydlig med det och väntat tre veckor på inskrivningen pga det.
Är i alla fall helt slut just nu.
Det känns som all ork bara har runnit ur mig.
Är så trött på att ha ont också. Och att ha ångest.
Har varit helt ok hemma de senaste dagarna.
Sambon är trevligare än någonsin och har uppmärksammat både mina smärtor och min trötthet och varit mer behjälplig än någonsin.
Jag tänker om han nu är så här trevlig och hjälpsam så måste han ju också vara medveten om när han inte är det.
Det gör att jag tänker att hans handlande är medvetet oavsett hur han är.
Han har tidigare beskyllt mig för att vara orsaken till hur han är när han inte är trevlig och ursäktat sig själv med att han är "lat av naturen".
Jag vet inte riktigt vad jag ska känna egentligen när det gäller den biten.
Ägnade hela natten igår till att skriva upp på vilka punkter min sambo har misshandlat mig, vad han säger och hur det går till osv.
Visste inte riktigt om jag skulle få en massa såna frågor så jag ville vara förberedd. Men naturligtvis fick jag inte det.
Det är ju inte läkaren eller vårdpersonalens sak att avgöra om det är "tillräckligt illa".
Men jag själv tänker så och jag tänker att jag måste "ha bevis" på något sätt.
Nu svamlar jag bara, så jag sätter punkt där....
Läkaren som skrev in mig var helt ok.
Jag förstod ju på något vis att jag inte alls har mått bra/mår bra när jag svarar på hans frågor.
Det kändes inte som det var "onödigt" alls att läggas in.
Tvärtom!
Jag inser ju att min situation är helt fördjävlig egentligen.
Det var väldigt mycket prat om självmordstankar och självmordsplaner och när jag svarar på frågorna så inser jag faktiskt att det finns fog för läkaren att ställa dom frågorna.
Och ja,
@tanten mina mediciner följde med men jag har lämnat in dom.
Alltid något!