Lite uppdatering.......
Har inte orkat skriva/tänka/läsa på ett par dagar.
Läste igenom hela tråden nu på kvällen för att uppdatera mig själv lite.
Allt går verkligen upp och ner.
Hade en riktigt jobbig dag igår igen.
Var på vårdcentralen för att jag har smärtor lite överallt i hela kroppen.
Särskilt höger arm och höger axel.
Är väl överansträngd från all städning och allt trädgårdsarbete.
Hur som helst så fick jag röntgenbilder, provtagning och sjukgymnast OCH recept på Citodon.
Det sistnämnda trodde jag aldrig. Jag bad knappt om det heller.
Dom har hittills aldrig skrivit ut något narkotikaklassat från min vårdcentral, så detta var verkligen "Big suprice".
Jag tål inte Voltaren och ibuprofen (fått anafylaktisk chock) vilket är ett stort problem eftersom såna mediciner är verkligen bra att ta tillsammans med alvedon vid muskelsmärtor.
Fick nästan känslan av att läkaren förstod min situation.
Även om hen inte sa något direkt. Inget man tar upp på 20 minuter direkt.
Mådde hemskt igår. Sov från fyra på eftermiddagen till i morse.
Sambons och mitt senaste "samtal" var verkligen knäckande. Hela situationen är jobbig.
Har i alla fall mått helt ok idag och städat hemma.
Nu för tiden har jag vett nog att dela upp städningen så jag tar övervåningen ena dagen och undervåningen nästa dag.
Tänkte att jag får väl städa och tvätta ungarnas sängkläder eftersom jag kommer vara inlagd ett tag sen.
Fick datum för inläggning också, vilket inte blir förrän den 22/11 dvs om en och en halv vecka. Trodde det skulle bli nästa vecka.....
Problemet är att jag vill/måste ha eget rum och därför tar det tid.
Eftersom jag aldrig får vara i fred hemma så funkar det inte att dela rum med någon, särskilt inte en person som också mår psykiskt dåligt vilket man naturligtvis gör om man är på vårdavdelningen.
Ingen annans fel m a o, utan bara att min egen upplevelse blir så jobbig.
Kände att luften ärligt talat gick ur mig lite.
Varför tar allt sån tid för....?
Tänkte att det kanske inte ens behövs längre osv...
Sambon har också varit ovanligt trevlig och hjälpsam.
Han beter sig sedan ett par dagar tillbaka i stort sett som en normal person och det gör att jag genast tvivlar på OM det verkligen är så att han misshandlat mig verbalt.
Vi har pratat en hel del angående barnen.
Den ena har problem med sin ASD och där har det gått framåt med att vi hittar nya sätt att underlätta vardagen, göra schema osv.
Min sambo "rådfrågar" mig väldigt mycket nu för tiden om allt möjligt vad jag tycker hit och dit, och vad bra, osv osv....aldrig hänt förut!
Den andra sonen har problem med ett inkompetent pucko till vikarie som ger alla förstaklassarna "straffläxor" för en eller några har bråkat.
Vår yngsta, som är väldigt snäll, lugn, skötsam och begåvad, får inget skäll, men han tar ändå illa vid sig och tycker det är jobbigt.
Han kommer hem varje dag och säger att läraren har skrikit och att han inte får lära sig något.
Och ja, jag har pratat med rektorn och sagt precis vad jag tycker och ifrågasatt varför inte hen går in som lärare eller stödlärare till vikarien som saknar både formell och informel kompetens.
På en sån pass liten skola som det detta är så borde rektorn kunna ha vissa lektioner i alla fall.
Vi pratar alltså om tre klasser med ca 12-15 elever i vardera klass.
En rektorstjänst på 40 timmar borde kunna vara lite flexibel vid ett sånt här akutläge (nya läraren blev långtidssjuk efter tre veckor och hur numera även slutat, så sonens klass står utan lärare).
Vi är ärligt talat så väldigt missnöjda med den här situationen så vi är beredda att byta skola alternativt få flytta upp sonen en klass, till 2:an, där dom har en vettig lärare.
Som jag har sagt tidigare, när det gäller dom här frågorna runt barnen så ÄR vi verkligen överens.
Jag förstår inte varför han tar det som en anledning till parterapi.
Detta gör mig också förvirrad, för vi tycker lika och blir på sätt och vis sammansvetsade när vi pratar om barnen och då är vi verkligen överens.
Det känns så konstigt att det kan vara så bra på ett sätt men inte på det stora hela.
Det i sin tur får mig att tänka på att det kanske inte behövs någon inläggning.
Det kanske inte behövs någon separation. Det här går ju bra....
Fast jag undviker honom när barnen har fått och lagt sig.
Jättejobbigt känslor!
Jag brottas både med skuld och förvirring.
Men jag antar att det är bäst att jag gör som planerat.....
Ska träffa min läkare på öppenvården nästa vecka också.
Har två familjeträffar (födelsedagskalas) en nu i helgen och en nästa.
Ska gå på dom i alla fall.
Det brukar kännas motigt att komma iväg, men för det mesta får jag energi av det efteråt.
Angående hans mail som han skrev...Jag svarade aldrig på dom och jag har inte heller bemött något av det han skrev.
Det enda jag har kommenterat är att jag tyckte det var obehagligt att han snokade.
De var väldigt svårbegripligt allt han skrev och om han själv tänker så, som han skriver, ja då förstår jag att situationen är obegriplig för honom.
Ja, en massa svammel. Jag antar att jag bara ville skriva av mig lite.