Du hade förstås sagt Kom hem till mig så kan vi greja med antennen höhö?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du hade förstås sagt Kom hem till mig så kan vi greja med antennen höhö?
Oj hon svarade på en (arbetsrelaterad) fråga. Hon vill ha mig!!
Alla har vi olika sätt att uttrycka oss på. "Signalerna" kunde enligt mig mycket väl ha betytt att hon hade gett sken av att det "bara är att höra av sig" om de behöver hjälp, och så möts mannen av en sur kvinna som svarar kort och lite uppkäftigt på has sätt att fråga om han stör.Fast om det var så borde han väl snarare sagt typ "jag trodde du kunde/ville hjälpa till" inte börja babbla om signaler.
Som när jag letade ny höleverantör, gjorde ett besök, stod i höladan och kollade på höet och pratade med högubben. Jag var trevlig; som jag är när jag träffar en ny människa som jag potentiellt ska göra affärer med framöver. Uppmärksam, vänlig, artig, skämtade lite.
En vecka senare står han på trappan på kvällskvisten. Tagit sig ett glas och trodde att det bara var att komma in. Min dåvarande vovve ställde sig i dörröppningen och morrade. Han kom inte över tröskeln. Och det blev inget hököp.
Många män har en okontrollerad hybris, som @Petruska brukar kalla det. Och en generellt dålig förmåga att bedöma en situation.
Ja fast det var ditt sätt att ragga hem honom.
Ordvalet, "hur du skickar ut signaler" är ju dessutom för mig helt solklart vad han menade.
Som när jag letade ny höleverantör, gjorde ett besök, stod i höladan och kollade på höet och pratade med högubben. Jag var trevlig; som jag är när jag träffar en ny människa som jag potentiellt ska göra affärer med framöver. Uppmärksam, vänlig, artig, skämtade lite.
En vecka senare står han på trappan på kvällskvisten. Tagit sig ett glas och trodde att det bara var att komma in. Min dåvarande vovve ställde sig i dörröppningen och morrade. Han kom inte över tröskeln. Och det blev inget hököp.
Många män har en okontrollerad hybris, som @Petruska brukar kalla det. Och en generellt dålig förmåga att bedöma en situation.
Om hunden gör utfall och det är familjens första hund (totalt oerfarna) så kan jag nog förstå att man vill ha akut hjälp, tips och råd.I mindre akuta fall, ja. Hur kan hundträning vara akut?
Blir bara så irriterad på att folk tror att man slänger ur sig sexinviter bara för att man är trevlig och att hon funderar på att prata med frugan när han förmodligen bara ville ha hjälp med hunden och 20:30 en lördagkväll ÄR INTE SENT ens om man är pensionär.
Och gör hunden utfall vill man ju ha hjälp fort som jag var inne på innan och jag tror också att han blev förvirrad av hennes aggressiva svar när hon varit så himla käck och trevlig om hundträning innan.
Självklart behöver en person inte ge bort tjänster gratis bara för att dom är grannar men just när det gäller djur och man "erbjuder sig att hjälpa" så brukar det vara lite mer liberalt än en klassisk tjänst/yrke.
Mamma är egen företagare, frisör, sedan 30 år. Vet inte hur ofta det ringde folk hem till oss och ville boka tid (händer väl ännu, men vet inte omfattningen då jag inte bor hemma). Eller stod på trappan och plingade på och letade efter frisören. Eller haffade henne när vi var varsomhelst, typ mataffären, för att få boka tid eller klippa sig typ i går, helst.. Salongen har ett eget nummer som står på skyltar, visitkort, i telefonkataloger osv. Folk vet, ändå beter de sig som idioter.
Att folk gör det håller jag helt med om! Det jag vänder mig mot är att en del här i tråden verkar hålla det för helt OK beteende, det är det inte - och jag tror i alla fall många skulle se helt annorlunda på hyfs/ohyfs-frågan om det gällt ett annat yrke än just hundtränare...
Att folk gör det håller jag helt med om! Det jag vänder mig mot är att en del här i tråden verkar hålla det för helt OK beteende, det är det inte - och jag tror i alla fall många skulle se helt annorlunda på hyfs/ohyfs-frågan om det gällt ett annat yrke än just hundtränare...
Säkert fantastiskt. Överallt möter de kvinnor som bara vill ha dem. Helst igår. Sen visar det sig ju att somliga av dem sänder ut fel signaler..! - men det är ju inte Mannens fel. Förstås.Undrar hur det känns att gå runt och känna sig så där oemotståndlig???
Om hunden gör utfall och det är familjens första hund (totalt oerfarna) så kan jag nog förstå att man vill ha akut hjälp, tips och råd.
En valp som gör utfall? Nej, det låter definitivt inte så akut att man behöver en tränare NU. Inte ens en hund som försöker äta upp familjens bebis är i akut behov av tränare en lördagkväll, den får man låsa in eller lämna bort. En tränare kan inte trycka på en knapp så att problemet försvinner.Om hunden gör utfall och det är familjens första hund (totalt oerfarna) så kan jag nog förstå att man vill ha akut hjälp, tips och råd.
Det skulle jag (nästan) kunna göra om jag hittat en väldigt underlig sten och hade en geolog som granne ...Jag tror jag mest skulle bli förvånad om någon knackade på dörren sent på kvällen och hade akut behov av en gratis geolog...
Då menar jag behov som i mitt yrke, inte andra sådana...
Nja, inte om du läser resten av vad han sa.Kan ju också vara så att han menade de signaler som sändes ut när ts signalerade att hon trodde att han var ute efter sex, när det han ville var att ha hjälp med hunden..
När hon redan har hänvisat till sin web?Fast han kanske inte menade att de skulle träna där och då? Kanske han under k ällsrundan tänkte att han kunde passa på och fråga ifall den Gode Grannen kunde vara sådär schysst som hon verkade och erbjuda gratiskurs.