Det funkar ju bevisligen, med tanke på ditt VÄLSIGNADE tillstånd
Men det behöver man ju inte ens ha kroppskontakt för. Jungfrufödsel, provrör etc.
Har jag hört
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det funkar ju bevisligen, med tanke på ditt VÄLSIGNADE tillstånd
Fan, jag kom på att någon faktiskt har knackat på dörren mitt i natten när jag jobbat och haft andra behov än geologi
Jag har en beundrare i Jämtland som tror ensam kvinna i hus = hon vill ligga med mig Andra gången försökte han med att ha med sig en flaska vin för att mjuka upp mig! Särbon höll på att skratta ihjäl sig, han tyckte inte alls synd om mig som blev väckt
Fan, jag kom på att någon faktiskt har knackat på dörren mitt i natten när jag jobbat och haft andra behov än geologi
Jag har en beundrare i Jämtland (typ 25-30 år) som tror ensam kvinna i hus = hon vill ligga med mig Andra gången försökte han med att ha med sig en flaska vin för att mjuka upp mig! Särbon höll på att skratta ihjäl sig, han tyckte inte alls synd om mig som blev väckt
Den metala bildenMan knatar inte hem till någon som jobbar som lokalvårdare och pekar hjälplöst bort mot sitt hus där man spillt mjölk på köksgolvet heller. "Ja men du sa ju att du städar! "
Men nog tyckte han synd om karln, att du var en sådan pinsam surkärring att du inte genast la dig ner och blundade hänfört?
Eller det gjorde du kanske - som en trevlig kvinna?
Jag är känd som kärnhäxan så problemet var nog inte min överdrivna trevlighet
Inte på Bukefalos, här finns en mängd trådar om matlagningGissa hur ofta folk, kända som okända ber om recept/tekniktips när det kommer till matlagning och brödbak, Men grannar har jag ju inga på direkt nära håll, så dylika slipper jag oftast
Fast analogt med vissa inlägg så ville han naturligtvis bara muntra upp dig med lite gott vin.Fan, jag kom på att någon faktiskt har knackat på dörren mitt i natten när jag jobbat och haft andra behov än geologi
Jag har en beundrare i Jämtland (typ 25-30 år) som tror ensam kvinna i hus = hon vill ligga med mig Andra gången försökte han med att ha med sig en flaska vin för att mjuka upp mig! Särbon höll på att skratta ihjäl sig, han tyckte inte alls synd om mig som blev väckt
Ännu en rövhatt, säger jag.Förutom att jag tror att du, som var med, är den som är bäst skickad att tolka situationen: Det där med "signaler" är för mig en bekräftelse på att du har rätt. Ordvalet. Jag kan tänka mig ett par situationer då "sända ut signaler" används ofta. Den ena är typ politiska eller andra beslut - "vilka signaler sänder vi ut med det här?", den andra är i en flirtsituation. Eller överhuvudtaget en situation mellan två personer där den ena eller båda känner attraktion. "Du bordet tänka på vilka signaler du sänder ut" låter klockrent som någon som uppfattar att han just fick nobben.
Sedan låter det fullständigt helcrazy att han tror att du raggat på honom när han är ute och går med familjen! Det låter snudd på creepy för mig - alltså att han uppfattar sig själv som så bedövande fantastisk att du föll som en fura redan i familjesituationen.
Fast du är ju himla söt att titta på
Omotiverad hybris, om jag får be.
Som när jag letade ny höleverantör, gjorde ett besök, stod i höladan och kollade på höet och pratade med högubben. Jag var trevlig; som jag är när jag träffar en ny människa som jag potentiellt ska göra affärer med framöver. Uppmärksam, vänlig, artig, skämtade lite.
En vecka senare står han på trappan på kvällskvisten. Tagit sig ett glas och trodde att det bara var att komma in. Min dåvarande vovve ställde sig i dörröppningen och morrade. Han kom inte över tröskeln. Och det blev inget hököp.
Många män har en okontrollerad hybris, som @Petruska brukar kalla det. Och en generellt dålig förmåga att bedöma en situation.
Inte på Bukefalos, här finns en mängd trådar om matlagning
Akut hjälp, tips och råd, skrev jag. Jag skrev inget om snabbfix.En valp som gör utfall? Nej, det låter definitivt inte så akut att man behöver en tränare NU. Inte ens en hund som försöker äta upp familjens bebis är i akut behov av tränare en lördagkväll, den får man låsa in eller lämna bort. En tränare kan inte trycka på en knapp så att problemet försvinner.
Alltså han var helt klart ute efter ett ligg. Ingenting annat. Lite svårt att beskriva, (tydligen) men hans sätt att fråga mig om jag var upptagen var uppenbar. Plus det där "du verkade trevlig".
Så jag är irriterad över att jag gör reklam för hundträning ute på vår gata och han tror att han kan slinka över en lördagskväll, för det var "de signaler jag sände ut".
Hunden råkade bara vara med.
Det var ju klart i ditt inlägg, jag gjorde parallellen med Bukefalos som i mycket handlar om att be främmande om hjälp med diverse olika saker mer eller mindre under dygnets alla timmar.Det är ju GRANNAR jag slipper, eftersom jag typ inga har
När hon redan har hänvisat till sin web?
Det jag svarade på var det här: ".... tänkte att han kunde passa på och fråga ifall den Gode Grannen kunde vara sådär schysst som hon verkade och erbjuda gratiskurs."Utan att mena att jag tvivlar på TS känsla av samtalet, så det DÄR, tycker jag känns lite märkligt. Okej att TS nämnde sin hemsida, men att man som granne väljer att ringa på - när man kanske ändå jag vägarna förbi - är det verkligen så konstigt? (Ja, kanske lite märklig tidpunkt att ränna över en lördagkväll som i det här fallet.)
Jag hade nästan tyckt att det kändes konstigare (inte fel förstås) om personen man nyligen pratat med, nämnt sitt företag för etc. och som bor granne, satte sig (och googlade, som en del varit inne på i tråden) och skickade ett MAIL? Ringa, titta förbi vid tillfälle ... Det hade jag inte tyckt var ett dugg onaturliga kontaktvägar efter ett sådant samtal tidigare. Givet att personen inte krävde/förväntade sig omedelbar gratisträning etc. Det håller jag med om är rent oförskämt.
Kan du ge ett exempel, då, på ett uppförande hos hund som är ett akut problem - och också på en hundtränares åtgärd som skulle fungera som en akut lösning?Akut hjälp, tips och råd, skrev jag. Jag skrev inget om snabbfix.