Jag ska sluta att säga hej till folk!

Och jag tror att vi som inte var där och kunde känna vibbarna nog inte ska uttala oss så tvärsäkert. Det är ju det som är skillnaden mellan nätet och IRL, dvs alla underströmmar går ju totalt förlorade här.
Tyvärr har jag genom tiderna träffat ett flertal karlar som raggat på liknande sätt, totalt omedvetna om att deras charm är obefintlig, som slänger ur sig inviter till varenda kvinna som korsar hans väg och som reagerar med ilska när inviten inte plockas upp. Så jag tror helt klart på @Blandrastik i detta fallet, vi tjejer brukar ju har rätt lätt för att känna av vibbar dessutom.

Ordvalet, "hur du skickar ut signaler" är ju dessutom för mig helt solklart vad han menade, om han hade menat att hon skickat signalen att hon sålde gratis hunduppfostran tror jag inte han hade uttryckt sig så.

Varför skulle inte en granne behöva betala? Jag har bott granne med en frisör, det betydde verkligen inte att hennes tjänster var gratis. Ja hon gjorde "reklam" för sig, ändå var inga frisörbesök gratis (:eek::eek::eek:).

Du verkar vara osedvanligt grinig i denna tråd.

Blir bara så irriterad på att folk tror att man slänger ur sig sexinviter bara för att man är trevlig och att hon funderar på att prata med frugan när han förmodligen bara ville ha hjälp med hunden och 20:30 en lördagkväll ÄR INTE SENT ens om man är pensionär.

Och gör hunden utfall vill man ju ha hjälp fort som jag var inne på innan och jag tror också att han blev förvirrad av hennes aggressiva svar när hon varit så himla käck och trevlig om hundträning innan.

Självklart behöver en person inte ge bort tjänster gratis bara för att dom är grannar men just när det gäller djur och man "erbjuder sig att hjälpa" så brukar det vara lite mer liberalt än en klassisk tjänst/yrke.

Kanske han blev paff av din fråga om upptagen. För honom var det kanske självklart att det var en fråga lik "stör jag?" och du tolkade det som "är du singel? ska vi knulla?"
Är man nybörjare med hundar och får problem, så är det inte alls konstigt att man tar kontakt med en granne som har erbjudit sig att hjälpa. Tycker inte det att klockan är runt 21 spelar så stor roll där. Kanske frun eller barnen var hemma i panik och tvingade mannen att göra någonting NU. Det där vet vi inte...men för mig låter det som ett möjligt scenario.

Om jag skulle få el-problem en lördag kväll så skulle jag utan tvekan ringa till min granne som är elektriker - i synnerhet om jag ser att det lyser hemma hos honom. I vanliga, mindre akuta, händelser brukar jag kontakta honom under arbetstid.

Fast om det var så borde han väl snarare sagt typ "jag trodde du kunde/ville hjälpa till" inte börja babbla om signaler.

Blir bara så irriterad på att folk tror att man slänger ur sig sexinviter bara för att man är trevlig och att hon funderar på att prata med frugan när han förmodligen bara ville ha hjälp med hunden och 20:30 en lördagkväll ÄR INTE SENT ens om man är pensionär.

Och gör hunden utfall vill man ju ha hjälp fort som jag var inne på innan och jag tror också att han blev förvirrad av hennes aggressiva svar när hon varit så himla käck och trevlig om hundträning innan.

Självklart behöver en person inte ge bort tjänster gratis bara för att dom är grannar men just när det gäller djur och man "erbjuder sig att hjälpa" så brukar det vara lite mer liberalt än en klassisk tjänst/yrke.

Men som sagt, du hörde ju inte tonen han använde när han sa att det var han som hade problem, tonfallet i det läget är ju helt avgörande, när man läser ordvalet här går det att tolka på två sätt medan i verkliga livet så kan vi ju lätt avgöra hur det ska tolkas. Och jag tycker inte hon var otrevlig, hon försökte ju febrilt tolka hans signaler, man VILL ju först inte tro att en karl kan vara så inbilsk men som tjej så känner man tämligen snart åt vilket håll det barkar åt.

Fast om det var så borde han väl snarare sagt typ "jag trodde du kunde/ville hjälpa till" inte börja babbla om signaler.

Absolut men det är ju mycket möjligt att han menar signaler om att vilja hjälpa.

Om någon erbjöd mig hjälp och sen svarar så när jag ber om den hade jag känt mig jätteförnedad och förvirrad och bara velat komma därifrån.

Det är svårt nog att erkänna att man behöver hjälp och framförallt på ett nytt område där man ligger i underläge (första valpen - hundtränare) och att då bli totaldissad i sin frågan knäcker vem som helst.

Ja där håller jag med. Har själv råkat ut för att folk tror att jag inbjuder till något mer när jag bara varit trevlig. Oftast fejkat arbetsrelaterat trevlig dessutom. Och det är jävligt irriterande och man vill bara slå människan med en stol i ansiktet. Och gemensamt för alla dessa är att de pratat om signaler. Alltid dessa signaler som män tycker sig se i allt. Oj hon svarade på en (arbetsrelaterad) fråga. Hon vill ha mig!! Typ så...

2030 är sent tycker jag. Iaf när man inte känner varandra. Jag hade blivit skitförbannad om en granne plingat på 2030 och sökt sambon och typ "jag har dataproblem och du är ju programmerare så hjälp mig NU".

Tycker att det liknar den gången en tv-handlare erbjöd sig att installera en begagnad tv hemma hos mig. "Vilken service" tänkte jag. Men när han var klar och stod där med en baby i famnen och en 3-.åring bredvid så såg han mig djupt i ögonen och sa: "det är inte ofta det händer, att man hittar sin själsfrände. Vi är menade för varandra. Kom med mig." :banghead: Jag undrar fortfarande hur han tänkte. Att jag skulle lägga babyn på golvet och dra???

Absolut men det är ju mycket möjligt att han menar signaler om att vilja hjälpa.

Om någon erbjöd mig hjälp och sen svarar så när jag ber om den hade jag känt mig jätteförnedad och förvirrad och bara velat komma därifrån.

Det är svårt nog att erkänna att man behöver hjälp och framförallt på ett nytt område där man ligger i underläge (första valpen - hundtränare) och att då bli totaldissad i sin frågan knäcker vem som helst.

Fast nä håller inte med. Hade det hänt mig hade inte jag snackat om signaler. Jag hade nog mest dragit ett okej, sorry trodde du ville hjälpa mig/oss och sen raskt gått därifrån. Inte ba "men tänk på SIGNALERNA!!!!".

Hade det varit min man hade jag velat veta för övrigt.

Ingen av oss var där och vet därför hur mannens uppträdande resulterade i TS obehag över hans tonfall och framtoning.

Men rent spontant undrar man, om han var ute efter ett ligg att han tog med hundvalpen. Särskilt om det är en hård ras och som familjen TS träffade väl erkände att den behövde uppfostras. Känns väl sådär att ta med sig en sådan ung hund till ett hus där det redan bor hundar och sedan stänger in den någonstans där den kan höra/vädra andra okända hundar medan man har sex för första gången med en okänd kvinna.

Men som sagt, ingen av oss var där och bara TS känslor är det viktiga i det här fallet.

Ingen av oss var där och vet därför hur mannens uppträdande resulterade i TS obehag över hans tonfall och framtoning.

Men rent spontant undrar man, om han var ute efter ett ligg att han tog med hundvalpen. Särskilt om det är en hård ras och som familjen TS träffade väl erkände att den behövde uppfostras. Känns väl sådär att ta med sig en sådan ung hund till ett hus där det redan bor hundar och sedan stänger in den någonstans där den kan höra/vädra andra okända hundar medan man har sex för första gången med en okänd kvinna.

Men som sagt, ingen av oss var där och bara TS känslor är det viktiga i det här fallet.
Men mannen framstår ju inte som särskilt klipsk så han hade antagligen inte ägnat det där ngn tanke. Han vädrade väl potentiellt sex och resten fick lösa sig liksom.

Nej, det är inte sent, men de flesta är lediga 20.30 en lördagkväll. Professionella hundtränare har inte ens jour.

Kanske han blev paff av din fråga om upptagen. För honom var det kanske självklart att det var en fråga lik "stör jag?" och du tolkade det som "är du singel? ska vi knulla?"
Är man nybörjare med hundar och får problem, så är det inte alls konstigt att man tar kontakt med en granne som har erbjudit sig att hjälpa. Tycker inte det att klockan är runt 21 spelar så stor roll där. Kanske frun eller barnen var hemma i panik och tvingade mannen att göra någonting NU. Det där vet vi inte...men för mig låter det som ett möjligt scenario.

Om jag skulle få el-problem en lördag kväll så skulle jag utan tvekan ringa till min granne som är elektriker - i synnerhet om jag ser att det lyser hemma hos honom. I vanliga, mindre akuta, händelser brukar jag kontakta honom under arbetstid.
I mindre akuta fall, ja. Hur kan hundträning vara akut?

Tycker att det liknar den gången en tv-handlare erbjöd sig att installera en begagnad tv hemma hos mig. "Vilken service" tänkte jag. Men när han var klar och stod där med en baby i famnen och en 3-.åring bredvid så såg han mig djupt i ögonen och sa: "det är inte ofta det händer, att man hittar sin själsfrände. Vi är menade för varandra. Kom med mig." :banghead: Jag undrar fortfarande hur han tänkte. Att jag skulle lägga babyn på golvet och dra???
Du hade förstås sagt Kom hem till mig så kan vi greja med antennen höhö?

Hundtränare är @Blandrastik s jobb, ringer man på hemma hos "nya grannen bilmekaniker" en lördagkväll också efter att ha bytt några ord ute på gatan en gång, med bilen förväntansfullt parkerad på uppfarten? Hos revisorn med en back papper i famnen? Eller är det för att hon "bara" tränar hund som det skulle vara OK? Inget av fallen faller inom normalt hyfs för mig i alla fall...

Mamma är egen företagare, frisör, sedan 30 år. Vet inte hur ofta det ringde folk hem till oss och ville boka tid (händer väl ännu, men vet inte omfattningen då jag inte bor hemma). Eller stod på trappan och plingade på och letade efter frisören. Eller haffade henne när vi var varsomhelst, typ mataffären, för att få boka tid eller klippa sig typ i går, helst.. Salongen har ett eget nummer som står på skyltar, visitkort, i telefonkataloger osv. Folk vet, ändå beter de sig som idioter.

Som cover förstås. Dels för frun, dels för TS ifall det skulle skita sig. "Men jag menade ju bara hjälp med hunden".

Fast el-problem och hundproblem är ju som att jämföra äpplen med sötpotatis.

Visst, hade jag fått kortslutning eller kabelbrand hemma så hade det ju varit akut - samma om ett vattenrör börjar spruta - och då kan man ju med gott samvete kliva över till sin granne som är elektriker/rörmokare och förtvivlat be om hjälp.
Jag kan däremot inte se att hundträning skulle vara så akut. Då ska man jämföra med andra icke-akuta saker som till exempel ett frisörsbesök. Vem kan motivera att ens frisörgranne ska klippa en prompt en lördagväll för att man har en hårkris?

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 779
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 276
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 923
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar